Toon posts:

Groene coax kabel in de meterkast of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.386 views

Vraag

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-03 12:43
Momenteel komt mijn groene coaxkabel (die aan mijn TV-zit) via de voorzijde van de woonkamer binnen. Nu wil ik deze verplaatsen naar de meterkast. Maar in mijn meterkast zit een rare constructie van inkomende en uitgaande coax kabels, namelijk:
Er komt een dikke en een dunne coax kabel binnen die naar een soort aansluitdoos gaan waarna ze vanaf die aansluitdoos weer naar buiten gaan. Aan die aansluitdoos zit niets anders verbonden.

Ik heb Ziggo gebeld maar die kunnen mij niet verder helpen (of sturen over een paar weken een monteur die betaald moet worden).

Weet iemand welke constructie dit is? Welke kabels zijn dit? Zou dit iets van Ziggo kunnen zijn?

De kabel die nu bij mij in de woonkamer naar binnen komt, komt van buiten en is van een andere doorsnede dan deze twee kabels (zit er qua doorsnede tussen in).

Zie deze foto's
https://app.box.com/s/snixfnj4npkanttz0zbu0gwd33xvicen
https://app.box.com/s/ugcrm78exq94znr7dsjexfnk5g0q2pb6
https://app.box.com/s/f6ti4qxlwr359m0ouzcoqi2uhn9vwgrh
https://app.box.com/s/dwxav8ess3mwuj3k0ibj0iosdpsbzaa9
https://app.box.com/s/snixfnj4npkanttz0zbu0gwd33xvicen
https://app.box.com/s/ugcrm78exq94znr7dsjexfnk5g0q2pb6
https://app.box.com/s/f6ti4qxlwr359m0ouzcoqi2uhn9vwgrh
https://app.box.com/s/dwxav8ess3mwuj3k0ibj0iosdpsbzaa9

Alle info is welkom _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door aard01 op 22-09-2018 17:43]

Beste antwoord (via aard01 op 22-09-2018 17:52)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
aard01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:41:
[...]

Het huis is van begin 70-er jaren, kan dus goed nog een oude centrale antenne inrichting zijn. Kan het zijn dat er hiervoor een dunne en een dikke coax voor nodig is?
Ja. Hier '73 en ik heb er ook 1 in de mk :)
klump4u schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:44:
AOP (abbonnee overname punt) verplaatsen kost altijd geld bij Ziggo, verlengen doet Ziggo met een goede afgeschermde koppeling, dit kun je zelf ook doen.
Dat kan, maar de administratie aanpassen kun je niet. Dit kan later weer voor problemen zorgen omdat je de kabellengte vanaf buiten kan meten. (Er kunnen dan verkeerde conclusies getrokken worden).
aard01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:46:
[...]

Ik heb het idee om de kabel intern te verlengen van de woonkamer naar de meterkast, maar ik dacht eigenlijk om gebruik te maken van de coax kabel die nu al in de meterkast ligt...
Je kan vanaf je AOP in de woonkamer een kabel trekken naar je meterkast. Daar een OV8420 versterker ophangen, je modem aansluiten en op de tweede poort een kabel weer terug naar je woonkamer voor de televisie. Enige ding is dan dat je modem niet binnen de 5m staat van het binnenkomende punt, zorg dus dat je een goede coax kabel hiervoor gebruikt. (bijv. KOKA9TS).

[Voor 29% gewijzigd door Jim423 op 22-09-2018 17:53]

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Alle reacties

• Jim423
Die Bosch + kabels is niet in gebruik gok ik, oude centrale antenne.
Die groene in de woonkamer is verbonden met het Ziggo netwerk. Als je voldoende lengte hebt zou je die in de meterkast weer omhoog kunnen steken en het AOP weer monteren. Ben je niet handig of is er geen lengte moet je een verplaatsing aanvragen via mijnaansluiting.nl. Kost vaak zo'n paar honderd euro.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb Ziggo gebeld maar die kunnen mij niet verder helpen
Klinkt als absolute luiheid van de Ziggo-medewerker; de hoofdaansluiting is namelijk niet van jou maar van Ziggo. Die verplaatsen/aanpassen moet in goed overleg met de kabelaar en/of een erkende monteur.

[Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 22-09-2018 17:39]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aard01
Jim423 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:38:
Die Bosch + kabels is niet in gebruik gok ik, oude centrale antenne.
Het huis is van begin 70-er jaren, kan dus goed nog een oude centrale antenne inrichting zijn. Kan het zijn dat er hiervoor een dunne en een dikke coax voor nodig is?

• aard01
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:39:
[...]

Klinkt als absolute luiheid van de Ziggo-medewerker; de hoofdaansluiting is namelijk niet van jou maar van Ziggo. Die verplaatsen/aanpassen moet in goed overleg met de kabelaar en/of een erkende monteur.
Ziggo wilt me wel helpen, in de vorm van een monteur, maar ja..$$$$

• MAX3400

MAX3400

aard01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:42:
[...]

Ziggo wilt me wel helpen, in de vorm van een monteur, maar ja..$$$$
Dat snap ik. En terecht. Als Ziggo voor elk wissewasje maar een gratis monteur moet sturen, wordt het een duur grapje. Het verplaatsen van hoofdaansluitingen valt hier ook onder; niet in de laatste plaats omdat dit goed moet gebeuren en, in sommige gevallen, ook administratief gevolgen kan hebben.

Andersom: waarom wil jij nu iets verplaatsen van plek A naar plek B in huis?

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

AOP (abbonnee overname punt) verplaatsen kost altijd geld bij Ziggo, verlengen doet Ziggo met een goede afgeschermde koppeling, dit kun je zelf ook doen.

14400WpšŸŒžLive, Atlantic Explorer 270V3šŸ’§Live, Pana-mono WP5šŸ”„Live.

• aard01
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:44:
[...]

Andersom: waarom wil jij nu iets verplaatsen van plek A naar plek B in huis?
Ik wil overstappen van Tele2 naar Ziggo met mijn internet. En alle netwerkkabels komen in de meterkast samen, tegelijk met de telefoonlijn waar ik nu gebruik van maak... De ziggo kabel wordt nu alleen maar gebruikt voor de televisie en komt dus in de woonkamer uit. Nu dacht ik gebruik te maken van de coax kabel die in de meterkast al ligt, maar ik weet niet of die wel van Ziggo is.

[Voor 14% gewijzigd door aard01 op 22-09-2018 17:50]

• aard01
Ik heb het idee om de kabel intern te verlengen van de woonkamer naar de meterkast, maar ik dacht eigenlijk om gebruik te maken van de coax kabel die nu al in de meterkast ligt...

Maar deze is blijkbaar helemaal niet van Ziggo??

[Voor 5% gewijzigd door aard01 op 22-09-2018 17:47]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Jim423
aard01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:41:
[...]

Ja. Hier '73 en ik heb er ook 1 in de mk :)
Dat kan, maar de administratie aanpassen kun je niet. Dit kan later weer voor problemen zorgen omdat je de kabellengte vanaf buiten kan meten. (Er kunnen dan verkeerde conclusies getrokken worden).
aard01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:46:
[...]

Je kan vanaf je AOP in de woonkamer een kabel trekken naar je meterkast. Daar een OV8420 versterker ophangen, je modem aansluiten en op de tweede poort een kabel weer terug naar je woonkamer voor de televisie. Enige ding is dan dat je modem niet binnen de 5m staat van het binnenkomende punt, zorg dus dat je een goede coax kabel hiervoor gebruikt. (bijv. KOKA9TS).

[Voor 29% gewijzigd door Jim423 op 22-09-2018 17:53]

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Jim423 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:50:
Dat laatste lijkt me onzin, van dat meten van kabellengte. En wat voor conclusies daar dan uit getrokken zouden moeten worden als het wel kon vraag ik me af.

Hoe dit het beste antwoord kan zijn snap ik niet. Je geeft enkel verwarrende adviezen in de sfeer van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Er wordt m.i. al genoeg onzin verkondigt.

[Voor 17% gewijzigd door Bart2005 op 22-09-2018 18:01]

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:06
Er kan wel degelijk gepulst worden hoe lang een kabel is. Iets wat gebeurd bij breuken en kabel kruisingen. Van elke aansluiting is de kabel lengte bekend. Bij aanpassen van deze lengtes kan een monteur verkeerde conclusies maken en hierdoor bijvoorbeeld je aansluiting afsluiten terwijl hij de buren moest hebben.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Jim423
Exact wat MediaZoo zegt. En ook als er een monteur bij je langskomt voor een storing wordt het verwarrend. @Bart2005 zoek eens op TDR meting, er gaat een wereld voor je open ;)
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:58:
[...]Hoe dit het beste antwoord kan zijn snap ik niet. Je geeft enkel verwarrende adviezen in de sfeer van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Er wordt m.i. al genoeg onzin verkondigt.
De enige voor wie dit spreekwoord geldt ben jij eigenlijk... maar ieder zijn mening natuurlijk.

[Voor 54% gewijzigd door Jim423 op 22-09-2018 18:04]

• Bart2005
MediaZoo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:01:
Er kan wel degelijk gepulst worden hoe lang een kabel is. Iets wat gebeurd bij breuken en kabel kruisingen. Van elke aansluiting is de kabel lengte bekend. Bij aanpassen van deze lengtes kan een monteur verkeerde conclusies maken en hierdoor bijvoorbeeld je aansluiting afsluiten terwijl hij de buren moest hebben.
Dat kan niet en gebeurt ook niet. Geen idee hoe men daarbij komt. Wat is in deze "gepulst" overigens? Verder: waarom zou men er mee zitten hoe lang een coaxkabel is? Het signaalniveau is op milliwatt niveau zodat het geen bal uitmaakt hoe lang de kabel is. Het belang van kabels en het slecht functioneren wordt ten onrechte afgeschoven op de soort of de lengte van de kabel. Dat is onzin.

• Bart2005
Maar goed. Ik zie dat de "profis" die dure kabeltjes en versterkertjes willen verkopen hier de dienst uitmaken.

• MediaZoo
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:05:
[...]

Dat kan niet en gebeurt ook niet. Geen idee hoe men daarbij komt. Wat is in deze "gepulst" overigens? Verder: waarom zou men er mee zitten hoe lang een coaxkabel is? Het signaalniveau is op milliwatt niveau zodat het geen bal uitmaakt hoe lang de kabel is. Het belang van kabels en het slecht functioneren wordt ten onrechte afgeschoven op de soort of de lengte van de kabel. Dat is onzin.
Dat pulsen is een signaal de kabel op sturen die terug echoot. Hieruit kun je lengte, schades, etc. vinden. Daarom kan een netwerk monteur zowel bij normaal koper, coax en glas schades op de meter nauwkeurig opsporen zonder te hoeven graven.

Signaal niveau is wel degelijk afhankelijk van type en lengte kabel. Signaal fade altijd uit over lengte. Signaal is nooit onbeperkt stabiel. Anders zou bij elke zendtechniek er nooit maximale lengte aan signaaldrager zijn en zouden steun/versterkingspunten nooit nodig zijn. Verdiep je er eens in dan kom je er snel achter dat je verhaal onmogelijk is.

Coaxkabel Winkel, snoertjes, splitters, stekkers, versterkers, wandcontactdozen, enz

• Jim423
Dubbelpost is niet nodig hoor Bart. Ik zou graag in discussie gaan maar gezien je nogal stellige houding denk ik dat dat weinig nut heeft. Wel nog wat informatie voor mensen die wel geĆÆnteresseerd zijn:

https://www.coaxkabelwink...lengte-van-een-coaxkabel/
http://www.tv-versterker.nl/signaalverlies-wat-doe-ik-eraan/
http://klict.nl/cursussen...en-onderhoud-coax-wijknet

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52
jouw foto zijn niet zichtbaar!!

• MAX3400

MAX3400

Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:08:
Maar goed. Ik zie dat de "profis" die dure kabeltjes en versterkertjes willen verkopen hier de dienst uitmaken.
Wil je dan het tegendeel eens bewijzen? Dat je bewezen kan laten zien dat een signaal zonder significant "verlies" over elke kabel even goed overkomt ongeacht de lengte?

Of zou er een reden zijn dat veel typen kabels zoals HDMI, ethernet en zelfs glasvezel, een maximale lengte hebben qua nuttig gebruik en dat bij grotere afstanden er extra apparatuur nodig is om het signaal goed & correct op bestemming te krijgen?

/edit: ik wil ook best geld besparen door minder "profi" kabels te kopen maar dan reageert mijn apparatuur toch echt anders...

[Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 22-09-2018 18:24]

• Bart2005
MediaZoo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:11:
[...]

Dat pulsen is een signaal de kabel op sturen die terug echoot. Hieruit kun je lengte, schades, etc. vinden. Daarom kan een netwerk monteur zowel bij normaal koper, coax en glas schades op de meter nauwkeurig opsporen zonder te hoeven graven.

Signaal niveau is wel degelijk afhankelijk van type en lengte kabel. Signaal fade altijd uit over lengte. Signaal is nooit onbeperkt stabiel. Anders zou bij elke zendtechniek er nooit maximale lengte aan signaaldrager zijn en zouden steun/versterkingspunten nooit nodig zijn. Verdiep je er eens in dan kom je er snel achter dat je verhaal onmogelijk is.
Ik ben zendamateur. Met een diploma. :) UHF en SHF tot 10 GHz Wat ik zie is dat er bakken met onzin worden verkocht om de verantwoordelijkheid voor een goed signaal wordt afgeschoven op de installatie binnenshuis om wat extra spullen te kunnen verkopen. Als ik jou zo hoor kunnen de providers werkelijk alles technisch gezien maar de consument is altijd schuldig als hij problemen heeft.

• Bart2005
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:21:
[...]

Wil je dan het tegendeel eens bewijzen? Dat je bewezen kan laten zien dat een signaal zonder significant "verlies" over elke kabel even goed overkomt ongeacht de lengte?
Het is een eenvoudig metier op relatief lage frequenties. Het signaal moet als het binnenkomt bij jouw voordeur op zodanig niveau zijn dat alles wat je binnen doet niet meer uitmaakt. Daar gaat het mis maar de consument krijgt steevast de schuld hiervan wegens "kwaliteit kabels" enzo. Het is een afschuif systeem. Op het signaalniveau wat men zou moeten aanbieden kan werkelijk niets mis gaan. Dat wordt ons wijs gemaakt en derhalve gelooft iedereen dat.

• MediaZoo
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:24:
[...]

Ik ben zendamateur. Met een diploma. :) Wat ik zie is dat er bakken met onzin worden verkocht om de verantwoordelijkheid voor een goed signaal wordt afgeschoven op de installatie binnenshuis om wat extra spullen te kunnen verkopen. Als ik jou zo hoor kunnen de providers werkelijk alles technisch gezien maar de consument is altijd schuldig als hij problemen heeft.
Welke onzin wordt er verkocht? Graag met inhoudelijke bron waarin onderbouwd wordt dat het onzin is. Een cursus zendamateur is hier geen bron. Documentatie en/of website graag.

Een gediplomeerd zendamateur is iets anders dat SECT gecertificeerd. Ik zie, net als velen, graag je inhoudelijke onderbouwing waarom een installatie niet aan bepaalde eisen op het gebied van impedantie, reflecties, afscherming, isolatiedempingen, materiaal eigenschappen zou hoeven te voldoen om signaal op de gewenste manier bij de ontvanger aan te laten komen.

• Bart2005
MediaZoo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:29:
[...]

Welke onzin wordt er verkocht? Graag met inhoudelijke bron waarin onderbouwd wordt dat het onzin is. Een cursus zendamateur is hier geen bron. Documentatie en/of website graag.

Een gediplomeerd zendamateur is iets anders dat SECT gecertificeerd. Ik zie, net als velen, graag je inhoudelijke onderbouwing waarom een installatie niet aan bepaalde eisen op het gebied van impedantie, reflecties, afscherming, isolatiedempingen, materiaal eigenschappen zou hoeven te voldoen om signaal op de gewenste manier bij de ontvanger aan te laten komen.
Je verschuilt je achter jargon zonder te begrijpen wat dat allemaal precies is en hoe dit invloed heeft op de ontvangst binnenshuis. Namelijk niet. Jij en de baas moeten gewoon zorgen voor een signaal op voldoende niveau. De consument kan daarna juist wegens dat signaalniveau werkelijk niets meer fout doen. Maar men doet graag alsof dat wel zo is.

We hoeven ons ook geen zorgen te maken over "signaalverlies" in onze elektriciteitsleiding als we een lamp aanzetten. Dit werkt in principe gewoon hetzelfde maar daar doe je heel moeilijk over. Het hoort gewoon te werken zonder dat je de consument lastig valt met jargon.

[Voor 11% gewijzigd door Bart2005 op 22-09-2018 18:36]

• MediaZoo
Je kent het jargon dus niet.

Ik kan prima signaal afleveren op het juiste niveau. Als ik hier vervolgens een kabel op aansluit die niet voldoet aan de minimale afschermingsnormen heb je nog steeds signaal van voldoende sterkte. Dat ik dan een signaal van de kabel en uit de ether tegelijk op 1 kabel heb zou er volgens je onderbouwing nu dan niet toe doen. Dan moet de provider volgens jouw betoog maar oplossen dat deze interferentie niet mogelijk is in het domein van de klant. Bijzondere onderbouwing zou dat worden.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-03 18:43
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:32:
[...]

Je verschuilt je achter jargon zonder te begrijpen wat dat allemaal precies is en hoe dit invloed heeft op de ontvangst binnenshuis. Namelijk niet. Jij en de baas moeten gewoon zorgen voor een signaal op voldoende niveau. De consument kan daarna juist wegens dat signaalniveau werkelijk niets meer fout doen. Maar men doet graag alsof dat wel zo is.
Wow, je reacties zijn erg bijzonder :>

Eigen ervaring. Kabel van Ziggo komt binnen, eigen verdeler in de meterkast kabel door naar de woonkamer en daar een WCD waar de tv in zit. Signaal is beroerd, verwijder de WCD en koppel direct op de kabel, perfect beeld en dan ligt dat volgens jou bij Ziggo? De WCD gaf dus 3dB demping

En over reflectie en alles om afstand te meten, lees dit eens als basis https://books.google.nl/b...0leidingen%20leer&f=false

Maar, op jouw aanwijzing zal ik even alle impedantie weerstanden uit m'n RS422 netwerk halen met lengtes van >1KM zou prima moeten werken toch?

Sorry TS hier heb jij natuurlijk helemaal niks aan :P

Alles is terug te redeneren naar 4

• Bart2005
Het ligt zelden of nooit aan de thuisinstallatie. Maar daar wordt het probleem door de providers steevast gezocht en op afgeschoven. Door obfuscatie en jargon om te verbloemen dat het metier niets voorstelt maar dat het niet al teveel mag kosten per klant. En dat men tekort schiet wegens bezuiniging op de infrastructuur en veel te weinig bandbreedte. Die artefacten en blokjes in beeld komen steevast door te geringe bandbreedte en niet door slechte kabels binnenshuis.

Het jargon wat gebruikt wordt dient om de echte problemen te verbloemen. En om de klant onnodige spullen te verkopen.

[Voor 24% gewijzigd door Bart2005 op 22-09-2018 18:46]

• MediaZoo
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:39:
Het ligt zelden of nooit aan de thuisinstallatie. Maar daar wordt het probleem door de providers steevast gezocht en op afgeschoven. Door obfuscatie en jargon om te verbloemen dat het metier niets voorstelt maar dat het niet al teveel mag kosten per klant. En dat men tekort schiet wegens bezuiniging op de infrastructuur en veel te weinig bandbreedte. Die artefacten en blokjes in beeld komen steevast door te geringe bandbreedte en niet door slechte kabels binnenshuis.
Ehhh huh? Te kort bandbreedte.. Onderbouw verder...

In Europa maken we gebruik van kanalen van 8 MHz... van 124 tot 862 MHz kunnen er dus in theorie 92 kanalen voor signaaldoorgifte gebruikt worden. Bij QAM 256 is er 52Mbit/s ver kanaal beschikbaar. Wat resulteert in een theoretisch bandbreedte van 4,7Gbit/s. Een kanaal bevat Internet. Analoge TV of DVB-C.. DVB-C bevat weer Beeld, Geluid + info in vorm van text. Het beeld zijn streams van x Mbit/s in MPEG-2, MPEG-4 of welke encoding dan ook. De streams worden zo gestuurd dat er nooit meer dan 52Mbit/s in een stream kan komen. Blokken door te kort bandbreedte zijn hierdoor onmogelijk. Echter als een QAM 256 stream door welke oorzaak dan ook gestoord wordt is het niet mogelijk dat een ontvanger hier iets mee kan waardoor er blokken ontstaan. Sterkte, Ruis, etc worden door eerder genoemde punten veroorzaakt door bekabeling, splitters, versterkers, etc. Dus bandbreedte is het issue niet in deze, materialen zijn de oorzaak.

En na duizenden storingen te hebben verholpen durf ik met een zeer grote zekerheid te stellen dat in 95% van de gevallen er geen enkele blaam bij de aanbieder ligt maar de klant zelf zijn installatie niet op orde heeft.

• Bart2005
MediaZoo schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:49:
En na duizenden storingen te hebben verholpen durf ik met een zeer grote zekerheid te stellen dat in 95% van de gevallen er geen enkele blaam bij de aanbieder ligt maar de klant zelf zijn installatie niet op orde heeft.
Voel je je dan niet verantwoordelijk hiervoor? M.a.w. : schaam je je niet een beetje? Zoals ik al zei: we zouden ons hier net als over onze elektriciteitsvoorziening helemaal geen zorgen over te moeten maken. Het is geen ruimtevaarttechnologie, de lage UHF. Toch maken jij en je baas hier het probleem van de consument van. Vermoedelijk wegens het verdienmodel.

Als je baas zou zorgen voor een signaal op voldoende niveau wat bij de voordeur binnenkomt kan de gebruiker werkelijk niets meer fout doen. Je kunt dat signaal dan over honderden meters slechte coax met splitters en al vervoeren zonder problemen. Jullie doen expres (vooral door veel jargon) alsof het een heel moeilijk metier is om de problemen af te schuiven op de gebruiker. Mijn stelling is dat het niet lastig is en je binnenshuis zeer weinig fout kan doen.

Toch doe jij (ook) alsof het steevast de schuld van de klant is. Dat is niet zo en daar moeten we vanaf.

Hetzelfde fenomeen zie ik overigens bij verwarmingsmonteurs. Het is een samenzwering tegen leken. :)

[Voor 3% gewijzigd door Bart2005 op 22-09-2018 19:15]

• MediaZoo
Bart2005 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:10:
[...]

Voel je je dan niet verantwoordelijk hiervoor? M.a.w. : schaam je je niet een beetje? Zoals ik al zei: we zouden ons hier net als over onze elektriciteitsvoorziening helemaal geen zorgen over te moeten maken. Het is geen ruimtevaarttechnologie, de lage UHF. Toch maken jij en je baas hier het probleem van de consument van. Vermoedelijk wegens het verdienmodel.

Als je baas zou zorgen voor een signaal op voldoende niveau wat bij de voordeur binnenkomt kan de gebruiker werkelijk niets meer fout doen. Je kunt dat signaal dan over honderden meters slechte coax met splitters en al vervoeren zonder problemen. Jullie doen expres (vooral door veel jargon) alsof het een heel moeilijk metier is om de problemen af te schuiven op de gebruiker. Mijn stelling is dat het niet lastig is en je binnenshuis zeer weinig fout kan doen.

Toch doe jij (ook) alsof het steevast de schuld van de klant is. Dat is niet zo en daar moeten we vanaf.
Ik mis welk niveau dit dan zou moeten zijn er waarom de klant niet fout kan doen. Het heeft niets met electra te maken dus die vergelijking mag je weglaten.

En is heb geen baas ook geen werkgever op dit gebied. Iets met zelfstandige enzo. Maar wij doen expres moeilijk? Que. als de klant er naast staan en ik pak Kabel A en er is storing ik pak kabel B en er is geen probleem.. Hoe simpel wil je het dan nog hebben? Het is absoluut geen moeilijk doen richting de klant.

Maar er is meer dan niveau dat binnen moet komen. Iets met modulaties enzo. Je hebt nog steeds geen inhoudelijk onderbouwd argument gegeven wat het tegendeel bewijst. Waar ik al enkele medestanders heb die mij bevestigd hebben...

• Bart2005
Daar zullen we het dan maar op houden. Jargon. Zonder uit te leggen hoe de binneninstallatie daar invloed op heeft. Dat is m.i. jouw probleem. Werkt kabel A niet dan doe ik (de dure) kabel B zonder enig idee waarom. "Modulaties enzo" zijn dat zeker niet.

Maar mijn strekking blijft overeind: als de provider zorgt voor voldoende signaal en de zenders van dienst voldoende bandbreedte geeft heeft de consument geen enkel probleem. De problemen die jullie hebben worden afgeschoven op de consument met de smoes een gebrekkige infra binnenshuis. En dat moet maar eens over zijn.

• Bart2005
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:21:
/edit: ik wil ook best geld besparen door minder "profi" kabels te kopen maar dan reageert mijn apparatuur toch echt anders...
Er zijn op dit gebied geen problemen met kabels. Men wil ons dat doen geloven wegens het verdienmodel. Meer is het niet. Het is pure misleiding. Dat kan omdat de consument geen idee heeft hoe het werkt en wijsgemaakt wordt dat het allemaal enorme invloed heeft. Dat is niet zo. Daarvoor gebruiken zij jargon om ons te overtuigen. Als je weet wat die dingen betekenen weet je ook dat al die genoemde fenomenen van geen enkel belang zijn.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ik mijn DAB+ antenne met een stukje flutcoax (een dropveter is dikker) aansluit geeft dat minder signaal dan als ik gewoon RG59/u gebruik..

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Bart2005
SMSfreakie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:34:
als ik mijn DAB+ antenne met een stukje flutcoax (een dropveter is dikker) aansluit geeft dat minder signaal dan als ik gewoon RG59/u gebruik..
Dat is ook gewoon zo. Fysica. Maar de binnenkomende signalen (via de kabel, niet via de ether, dat is heel iets anders) zijn op zodanig niveau dat wat je daarna doet geen bal meer uitmaakt. Het zijn geen microvolts wat het via de ether wel is. Niet vergelijkbaar. Ik heb ook nooit beweerd dat coaxkabel geen demping heeft. Dat heeft het wel. Maar als de input op hoog niveau is dan kan je honderden meters troep ertussen zetten en daarna is het signaal nog steeds op voldoende niveau voor het ontvangende apparaat. Het gaat bij kabel niet om heel lage niveaus (zoals wel bij ethersignalen) waar je alles aan kunt verpesten. Het is een totaal ander ding. En zou gewoon moeten werken zoals onze elektriciteitsvoorziening. Dat dat niet zo is ligt aan het verdienmodel van de providers op dit gebied. Men wil niet al teveel investeren. Zeer matig vinden ze ruim voldoende.

• MediaZoo
Geen microvolts? Op de kabel meet je niets anders dan uV en mV... Wat over een kabel gaat is exact het zelfde als het signaal door de ether. Kabels kennen een hogere de ether. En je kunt echt niet onbeperkt doorgaan met kabels. Na een 30 tot 40 meter houdt het in huis toch echter op zonder enige vorm van versterking. Over interferentie van ether signalen nog maar niet te spreken. Die komen juist door de veel lagere demping van de ether makkelijk door de afscherming met lage demping van een in huis kabel. Voor kabel heb je door de gekozen modulatie hogere signaal sterktes nodig. Dit zelfde speelt ook bij 2G/3G/4G telefonie. Hoe meer data er verzonden wordt hoe hoger de modulatie hoe hoger de sterkte moet zijn.

Je hebt nog steeds geen inhoudelijke onderbouwing gegeven waarom je alles zou kunnen doen en laten in een huis installatie. Een radio amateur is en blijft een ander persoon dan een professional die SECT certificatie.

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat hebben ze bij ons anders gratis gedaan..

scheelde wel dat het modem gewoon niet geplaatst kon worden anders.. (er kwam een klein stulpje groen onder de vloer het huis binnen, dat net in een versterker geprikt kon worden)

[Voor 12% gewijzigd door mschol op 22-09-2018 19:52]

• Bart2005
@MediaZoo : Wat jij doet is het autoriteitsbeginsel. Ondertussen heb je (met alle respect natuurlijk) volgens mij geen idee waar je het over hebt. Je doet die dingen wat je doet wel maar je hebt m.i. geen idee waarom en verbloemt dat door jargon waarvan je de betekenis en hoe dat problemen zou opleveren niet begrijpt. Een microvolt is heel iets anders dan een millivolt en scheelt een factor duizend. Bij kabel moet je denken aan dat laatste.

Het signaal via de kabel is op een veeeeeeel hoger niveau dan ethersignalen. Dit ontkennen is zinloos. Met de kabel is het signaal al gemaakt. Gevoeligheid van de ontvanger en demping van de signalen door kabels speelt geen enkele rol daar. Verder lijkt het op eenzelfde discussie met verwarmingsmonteurs. Zij spreken het woord van hun baas of van het eigen commercieel belang en verkopen ons snake-oil.

Er is een omslag nodig dat men de hand eens in eigen boezem gaat steken en de problemen eens bij zichzelf gaat zoeken en zorgen voor een perfect signaal bij de mensen thuis. Dat doet men nu niet en vindt men ook helemaal niet belangrijk. Vooral omdat zoiets veel te duur zou zijn wat de winst drukt en de aandeelhouders ongunstig zou stemmen. Aandeelhouders zijn voor de bedrijven tegenwoordig veel belangrijker dan hun klanten.

[Voor 32% gewijzigd door Bart2005 op 22-09-2018 20:06]

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

mschol schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:51:
[...]

Dat hebben ze bij ons anders gratis gedaan..

scheelde wel dat het modem gewoon niet geplaatst kon worden anders.. (er kwam een klein stulpje groen onder de vloer het huis binnen, dat net in een versterker geprikt kon worden)
Dat kan maar je zegt het al zelf, je aansluiting was niet zoals het moet dus dan komt Ziggo dat in orde maken.

14400WpšŸŒžLive, Atlantic Explorer 270V3šŸ’§Live, Pana-mono WP5šŸ”„Live.

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-12-2022
In veel gevallen ligt de coax die in je woonkamer binnenkomt, via een buisje in de muur los in de kruipruimte.
Je zou kunnen kijken of je de kabel in de wand in de woonkamer kan loshalen en dan via de kruipruimte terug te halen naar de meterkast.
(

• aard01
rubbish1973 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:51:
In veel gevallen ligt de coax die in je woonkamer binnenkomt, via een buisje in de muur los in de kruipruimte.
Je zou kunnen kijken of je de kabel in de wand in de woonkamer kan loshalen en dan via de kruipruimte terug te halen naar de meterkast.
(
Helaas, huis is op de zandgrond gezet, geen kruipruimte. 8)7

• aard01
Beste mensen,

Ik heb antwoord op mijn vraag gekregen (centrale antenne inrichting), waarvoor allen dank. De discussie die zich hierna ontspon voegt wat mij betreft niet veel toe.

Ik wil het onderwerp hierbij afsluiten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik ook heel graag... tenenkrommend zo af en toe..

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee