Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eenvoudigste bediening voor afspelen content (Beelink, Kodi)

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een Beelink GS1 mediaspeler, dit is een prima apparaat maar ben op zoek naar de meest eenvoudige manier om content te streamen.

Waar gebruik ik hem voor ?

- Kodi: Streamen van films vanaf NAS
- Apps van o.a. NPO start, RTL gemist, etc

De bedieningsmogelijkheden zijn: Via bijgeleverde afstandsbediending, via Logitech K400 keyboard/tochpad, Airmouse of via een App.

Wat ik graag zou willen:

- De bovengenoemde functies aanroepen via tablet of telefoon

Als ik een app als NPO start gebruik, dan moet ik op de afstandbediening overschakelen naar een muis pijltje om specifieke knoppen te kunnen selecteren en aanklikken. dit is enorm onhandig. Ik zou graag alles op afstand starten met behulp van een App op telefoon of tablet.

Herkennen mensen dit probleem ? zelf lukt het me met een beetje ergenis wel om de NPO app te bedienen, maar andere gezinsleden beginnen er niet eens aan.

• Mereco
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 19:14
Ik heb zelf een Nvidia Shield als mediaspeler. Hier kun je dus vanaf de nas mee afspelen en Kodi installeren.
Tevens zit er Chromecast ingebouwd, waarmee je vanaf de apps van de telefoon en tablet kunt casten.
Met de bijgeleverde afstandsbediening kun je eventueel ook pauzeren. Volgens mij is het ook mogelijk om het toetsenbord aan te sluiten. Momenteel zijn er nog geen apps van RTL of NPO voor de Shield, maar komen mogelijk nog wel. Mijn ervaring is tot nu toe zeer positief. Kan mij alleen voorstellen dat de aanschafprijs tegenvalt.

[Voor 8% gewijzigd door Mereco op 22-09-2018 21:20]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True