iPad 1 met iOS 5.1.1, tekstfiles niet meer te openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 1119001

Topicstarter
Dag allen. Recentelijk heb ik een oude iPad 1 met iOS 5.1.1 van mijn vriendin gekregen om wat mee om te prutsen. Ze dacht dat het apparaat kapot was maar na 2 dagen aan een goede voeding bleek de iPad nog prima op te starten en te funktioneren.

Alvorens het apparaat op te schonen bleken er nog wat tekstdocumenten in een oude Dropbox te staan die ze nog graag zou willen lezen, maar de bijbehorende apps zijn ooit om ruimte te maken (voor muziek) verwijderd door haar zoon. Het gaat om de volgende bestandstypen: .doc, .mscz en .odt

Ik heb al rondgesneupt zo hier en daar, ook Word gevonden wat kostenloos gedownload kan worden, maar die werkt echter pas vanaf iOS 10. Voor 5.1.1 lijkt nergens meer iets te vinden wat deze bestanden kan lezen. Heeft iemand een goede tip?

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je die bestanden niet in een dropboxmap zetten en dan de map delen met haar zodat zij vanaf een andere computer/device de bestanden opent of kopieert ?

Of kan zij niet gewoon online de oude dropbox openen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Breezers op 22-09-2018 16:22 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
.mscz is volgens mij voor Musescore (om bladmuziek te maken en af te spelen).

When life gives you lemons, start a battery factory

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je kunt op een PC inloggen op dropbox. verder is deze iPad bijna niet meer te gebruiken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Topicstarter
Breezers schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:21:
Kan je die bestanden niet in een dropboxmap zetten en dan de map delen met haar zodat zij vanaf een andere computer/device de bestanden opent of kopieert ?

Of kan zij niet gewoon online de oude dropbox openen ?
Het is een oud ongebruikt dropbox-account waarvan ze de gegevens niet meer heeft, daar wordt automatisch bij opstarten ingelogd. Ik heb zelf geen idee hoe ik de files daaruit zou moeten kopiëren naar een eigen dropbox account (op de iPad). Vandaar de vraag of er een mogelijkheid is dat ze die bestanden op de iPad zelf nog zou kunnen openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 1119001 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:36:
[...]

Het is een oud ongebruikt dropbox-account waarvan ze de gegevens niet meer heeft, daar wordt automatisch bij opstarten ingelogd. Ik heb zelf geen idee hoe ik de files daaruit zou moeten kopiëren naar een eigen dropbox account (op de iPad). Vandaar de vraag of er een mogelijkheid is dat ze die bestanden op de iPad zelf nog zou kunnen openen.
Ik denk dat je ze het beste naar jezelf of je vriendin toe kan mailen. Dat zou nog moeten lukken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1119001 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:36:
[...]

Je moet daar ook zgn inloggen of ingelogd zijn. het is niet zo dat Apple ergens die bestanden heeft staan, dat zit in Dropbox.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:58:
[...]

Je moet daar ook zgn inloggen of ingelogd zijn. het is niet zo dat Apple ergens die bestanden heeft staan, dat zit in Dropbox.
Zo te zien is Dropbox al automatisch aangekoppeld. In één van de mappen zitten .txt files die zonder moeite op de iPad te openen zijn. De andere bestanden zouden dan ook geopend moeten kunnen worden, mits de bijbehorende applicatie nog geinstalleerd zou zijn. Ik probeer anders die mailoptie nog even, dank voor de top :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07 22:01
Pak en oucere versie van pages te downloaden..
Eventueel is hier een jailbreak voor nodig als de appstore de oude versie niet meer kan ophalen..

Of anders idd naar jezelf mailen bijv.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 16:10
maak een gmail account en mail de documenten naar jezelf op gmail. Los van het dan weer extern kunnen lezen met imap/pop etc. heeft gmail ook een preview of zelfs edit mogelijkheden....
Pagina: 1