Toon posts:

Sandisk USB weergeeft inhoud wel op andere pc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• irisdeluny
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-09-2018
Mijn vraag:

Ik heb een Sandisk USB 3.0 van 64 GB. Hier heb ik een maand geleden allerlei bestanden opgezet, omdat ik mijn laptop wilde terugzetten naar fabrieksinstellingen. Nu ik de USB-stick weer wil gebruiken, wordt hij wel herkent door Windows Verkenner, maar opent hij alleen een EFI (E:) station van 196 MB. Zodra de USB-stick in een andere computer wordt gedaan, kunnen alle bestanden wel worden weergeven, inclusief het juiste station van Sandisk. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn computer weer alle bestanden kan weergeven?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Lenovo G50 laptop (doet de USB-stick niet op)
-Acer ES1 571 (doet de USB-stick het wel op)
-Beiden gebruiken Windows 10

Wat ik al heb geprobeerd:
Aanvinken dat verborgen items worden weergeven

Alle reacties

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Die EFI partitie is niet zichtbaar als de stick er niet inzit?

• Arcanekitten
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04 13:38
Al geprobeerd om disk manager te openen om te kijken dat hij nog geen letter aangeschreven krijgt door windows?

• irisdeluny
Arcanekitten schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:38:
Al geprobeerd om disk manager te openen om te kijken dat hij nog geen letter aangeschreven krijgt door windows?
Ik heb zojuist gekeken, alleen de EFI schijf krijgt een (E:) toegewezen. Als ik de eigenschappen daarvan open en kijk bij Hardware, staat de Sandisk er wel tussen, maar deze heeft verder geen eigen letter en wordt dus ook niet weergeven bij 'deze computer'.

• irisdeluny
Mijzelf schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:36:
Die EFI partitie is niet zichtbaar als de stick er niet inzit?
Nee, als de USB eruit is verdwijnt ook de EFI schijf.

• Arcanekitten
irisdeluny schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:05:
[...]

Ik heb zojuist gekeken, alleen de EFI schijf krijgt een (E:) toegewezen. Als ik de eigenschappen daarvan open en kijk bij Hardware, staat de Sandisk er wel tussen, maar deze heeft verder geen eigen letter en wordt dus ook niet weergeven bij 'deze computer'.
Als het goed is kan je dat sandisk gedeelte een letter toewijzen en dan staat hij bij deze computer.

• irisdeluny
Bedankt voor je tip! Heb het geprobeerd maar dan geeft de pc aan dat de bewerking is mislukt omdat de consoleweergave van schijfbeheer niet bijgewerkt is. Dan moet je dus vernieuwen of opnieuw opstarten, maar ook dat werkt niet..

• Arcanekitten
Mhh... Ik heb persoonlijk wel eerder meegemaakt dat in windows disk manager het niet lukte maar wel in een derde party disk manager ding. Zo heb ik wel eens een externe harde schijf weer aan de praat gekregen zou maybe ook hier kunnen werken. ¯\_(ツ)_/¯
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee