Vraag

• andregroeneveld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-02 08:18
Ik heb een vreemd probleem namelijk wanneer ik mijn voeding uit mijn laptop trek de internet verbinding er niet meer is maar wel de verbinding met de router. Dit heb ik al meerdere keren gehad en de enige oplossing is om de laptop naar fabrieksinstellingen te brengen en dan alles weer opnieuw installeren. Dan test ik het een tijd en blijft het goed werken en dan opeens is het over. Ik heb al het hele net afgezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Wij hebben hier allemaal laptops in huis en alleen mijn laptop heeft daar last van. Het is ook een keer zo geweest dan wanneer ik dan de laptop reboot alleen op accu dat hij het wel deed maar dit is nu ook niet meer het geval.
De instellingen bij de netwerkadapters heb ik al gecheckt op uitschakelen bij wijzigen voedingsspanning maar dat is het ook niet. Alle drivers zijn up to date, de bios is up to date. Ik weet het niet meer.
Ik heb een MSI GT73VR 7RF 409NL Titan Pro met Win10X64

Iemand nog ideeën?

Groetjes André,

Beste antwoord (via rens-br op 02-10-2018 09:51)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Omdat je meer info op circuitsonline had gezet kwam het probleem daar wél boven water. Die ongewenste proxy server was het begin van de oplossing....
Om de kruisbestuiving helemaal kompleet te maken https://www.circuitsonline.net/forum/view/142345/last

[Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 26-09-2018 18:21]

Raven

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat je dan wel de instellingen van de router kan zien, deze pingen etc maar geen internet meer hebt?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26

Umbrah

The Incredible MapMan

(jarig!)
Aha, en wat voor wireless adapter heb je? Heb je PCI-E power saving aanstaan? Heb je wireless power saving op maximum performance staan? Toevalig iets geks met MIMO powersaving aanstaan? Gare roaming settings?

offtopic:
Volgens mij zit je vraagteken knop ook vast

• andregroeneveld
Frogmen schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:52:
Begrijp ik het goed dat je dan wel de instellingen van de router kan zien, deze pingen etc maar geen internet meer hebt?
Ja, moest even testen met voeding er af en dan moet ik hem weer aansluiten en opnieuw opstarten anders heb ik geen internet :(

Ik kan via cmd mijn router pingen maar niet naar de webpagina van de router.

Groetjes André,

• andregroeneveld
Umbrah schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:56:
Aha, en wat voor wireless adapter heb je? Heb je PCI-E power saving aanstaan? Heb je wireless power saving op maximum performance staan? Toevalig iets geks met MIMO powersaving aanstaan? Gare roaming settings?

offtopic:
Volgens mij zit je vraagteken knop ook vast
Killer Wireless-n/a/ac 1535 Wireless Network Adapter
Qualcomm Atheros Communications Inc. PCI\VEN_168C&DEV_003E&SUBSYS_15351A56&REV_32

Alles wat ik kon vinden over powersavings heb ik uit staan. Ik heb wel iets op maximum performance staan.
Al die andere termen zeggen mij niet veel???

[Voor 16% gewijzigd door andregroeneveld op 22-09-2018 16:18]

Groetjes André,

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je via de cmd ook het internet pingen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tuurlijk weer eens Killer kaartje...

Zoek even op GoT maar die werken vaak niet lang/vlekkeloos. Sowieso de drivers van MSI niet gebruiken maar ALLEEN het driverpack van de site van Killer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• andregroeneveld
Frogmen schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:13:
Kan je via de cmd ook het internet pingen?
Als 8.8.8.8 telt dan wel.

Groetjes André,

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:18:

Zoek even op GoT maar die werken vaak niet lang/vlekkeloos. Sowieso de drivers van MSI niet gebruiken maar ALLEEN het driverpack van de site van Killer.
Oké dus ik moet naar de website van killer https://www.killernetwork...35025124f8c9bbfb1912c4286

[Voor 21% gewijzigd door andregroeneveld op 22-09-2018 16:24]

Groetjes André,

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:18
Dan is alleen DNS stuk, stel eens als test 8.8.8.8 als DNS server in op je draadloze netwerkadapter? Blijf je dan wel verbinding houden?

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
andregroeneveld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:04:
[...]

Killer Wireless-n/a/ac 1535 Wireless Network Adapter
Qualcomm Atheros Communications Inc. PCI\VEN_168C&DEV_003E&SUBSYS_15351A56&REV_32

Alles wat ik kon vinden over powersavings heb ik uit staan. Ik heb wel iets op maximum performance staan.
Al die andere termen zeggen mij niet veel???
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij deze instellingen bij internet explorer op maximale prestaties zetten.

• andregroeneveld
skipe schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:46:
[...]

Bij deze instellingen bij internet explorer op maximale prestaties zetten.
Dat staat hij al.

Groetjes André,

• MAX3400

MAX3400

Nou nee dus: er staat toch duidelijk "SUITE" als je de download aanklikt? Dat is dus de driver met extra meuk. Geen idee of je dus op GoT hebt gezocht maar het linkje naar de driver-only, is regelmatig gepost.

Anyhow: https://www.killernetwork...41e4517cc38deb3fb26fb80ac dus

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:18:

Geen verschil na de killer driverpack installatie :(

Groetjes André,

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:00
Is het echt nodig om in je titel zoveel vraagtekens te zetten???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• MAX3400

MAX3400

andregroeneveld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:14:
[...]

Geen verschil na de killer driverpack installatie :(
Dus in 3 minuten sinds MAX3400 in "MSI laptop geen internet op accu??????????????????" heb je alle drivers al verwijderd, de machine opnieuw opgestart, de nieuwe drivers geinstalleerd, opnieuw opgestart en meteen geen internet?

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:
[...]

Dus in 3 minuten sinds MAX3400 in "MSI laptop geen internet op accu??????????????????" heb je alle drivers al verwijderd, de machine opnieuw opgestart, de nieuwe drivers geinstalleerd, opnieuw opgestart en meteen geen internet?
Je moest eens weten hoeveel keer ik al die laptop opgestart heb. Deze is razend snel. Alleen heb ik niet alle drivers eerst verwijderd en toen het driverpack geïnstalleerd. Ik heb gewoon het driverpack geïnstalleerd.

Groetjes André,

• andregroeneveld
White_Collar schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:
Is het echt nodig om in je titel zoveel vraagtekens te zetten???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Ik ben er al heel lang mee bezig en niemand heeft mij kunnen helpen tot nu, vandaar de wanhopigheid uitgedrukt met vraagtekens. Ik ben mij niet bewust dat dit storend is. Ik heb liever dat je met een mogelijke oplossing komt voor mijn probleem.

Groetjes André,

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Eén vraagteken in je topictitel is meer dan genoeg.
White_Collar schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:
Is het echt nodig om dat te vragen in het topic in plaats van in een TR?

Die vraag is hypothetisch. ;)
andregroeneveld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:28:
Ik heb liever dat je met een mogelijke oplossing komt voor mijn probleem.
En wij hebben liever dat je niet extra aandacht naar je topictitel trekt door een toets ingedrukt te houden. Als iedereen dat doet wordt dit forum onleesbaar.

[Voor 22% gewijzigd door NMe op 22-09-2018 17:40]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:
[...]

Maar voor de zekerheid alles verwijderd en opnieuw de drivers en wederom geen succes :(
Ik heb al zoveel verschillende dingen uitgeprobeerd dat ik niet eens meer wat het allemaal is geweest.
Misschien had ik dit allemaal moeten opschrijven zodat iedereen kan zien van oké dat is al getest.
Ik stop er nu even mee want ben op 2 fora tegelijk bezig en heb denk ik alles nu gehad zo`n beetje.

Groetjes André,

• MAX3400

MAX3400

andregroeneveld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:50:
[...]

Ik stop er nu even mee want ben op 2 fora tegelijk bezig en heb denk ik alles nu gehad zo`n beetje.
:| Fijn dat je dan ook laat weten wat ze daar adviseren en/of wat je ervan al hebt uitgevoerd. We zijn nogal beperkt in het random meelezen op het gehele internet om alle info over jouw probleem zelf op te zoeken.

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:52:
[...]

:| Fijn dat je dan ook laat weten wat ze daar adviseren en/of wat je ervan al hebt uitgevoerd. We zijn nogal beperkt in het random meelezen op het gehele internet om alle info over jouw probleem zelf op te zoeken.
Ik begrijp je Max maar een hoop dingen zijn voor mij lastig te begrijpen. Wat ik wel weet is dat wanneer ik met een probleem kom het ook echt een lastige is. In ieder geval dat het aan de killer drivers ligt is niet aan de orde. Ik heb al weer een hoop testjes gedaan maar nog geen succesje geboekt. Bedankt voor je meedenken.

Groetjes André,

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01:28
Misschien moet je uitzetten dat je PC je WIFI adapter mag uitzetten.
Device Manager > Dan rechtermuisknop op je WIFI adapter > Properties > En dan power management. > De eerste optie even uitvinken.

• andregroeneveld
Iedereen bedankt voor het meedenken en oplossingen aanbrengen. Ik word door kodi gekaapt, vraag me niet hoe het kan maar het is zo. Zie dit artikel: https://answers.microsoft...-b1b6-770bf5c39c1a?page=2

Maar om dan heel moeilijk te gaan doen zoals ze omschrijven heb ik dit van een ander forum als tip gekregen en het werkt. Na 1 scan kan ik gewoon weer mijn laptop gebruiken op accu. Ik ben zo blij met dit programma:
https://www.malwarebytes.com/

Groetjes André,

• MAX3400

MAX3400

Ik word door kodi gekaapt
Kodi heeft standaard poort 8080 of 80 niet open. Of dat heb je dus zelf gedaan in Kodi of een add-on geinstalleerd die niet fris is geweest.

• andregroeneveld
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:09:
[...]

Kodi heeft standaard poort 8080 of 80 niet open. Of dat heb je dus zelf gedaan in Kodi of een add-on geinstalleerd die niet fris is geweest.
Ik heb niet eens kodi :) ik zal wel een fout programma geïnstalleerd hebben waar ik geen weet van had. Maar gelukkig heeft dit progje het mooi verholpen.

Ik had nooit gedacht dat ik maleware of iets dergelijks had opgelopen die zoiets irritant kan veroorzaken.Ik zie het maar als een waarschuwing.

Het is dan ook erg fijn dat er nog genoeg mensen zijn die je willen helpen met een probleem _/-\o_

[Voor 22% gewijzigd door andregroeneveld op 23-09-2018 07:54]

Groetjes André,

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:08

RAAF12

Penny Wise & Pound Foolish

Omdat je meer info op circuitsonline had gezet kwam het probleem daar wél boven water. Die ongewenste proxy server was het begin van de oplossing....
Om de kruisbestuiving helemaal kompleet te maken https://www.circuitsonline.net/forum/view/142345/last

[Voor 25% gewijzigd door RAAF12 op 26-09-2018 18:21]

Raven

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee