Toon posts:

Ouders opzoek naar nieuwe 43 inch TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik zoek een?
Mijn ouders zijn opzoek naar een nieuwe 43 inch TV. De voorkeur gaat uit naar een zilveren omlijsting van de tv

Wat is je budget?
Het budget wat ze hiervoor in gedachten hebben is rond de 600-700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ze gebruiken het apparaat alleen voor HD Televisie zenders en radio, dit willen ze uiteraard in zo mooi mogelijk beeld

Wat heb je zelf al gevonden?
Niet echt een voorkeurs merk, ze willen gewoon graag een tv die hun mooi beeld geeft.
Zelft kwam ik via coolblue op deze uit: https://www.coolblue.nl/product/806134/sony-kd-43xf8505.html
heb alleen zelf verder 0 kennis van de specs over een tv vandaar dat ik hier een post plaats.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is voor hun perse wel nodig en wat is onnodig voor het doel waar hun hem voor gaan gebruiken?
Nogmaals ze gebruiken hem alleen voor tv kijken via KPN

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En nu vraag je dus aan ons of wij in onze glazen bol kunnen kijken om aan te geven wat je ouders nodig hebben :?
No offense, maar dat gaat hem dus niet worden ;)

Zo mooi mogelijk beeld: moet je dus zien wat je zelf mooi vindt. Neem ze dus voroal mee naar een winkel. En check ook even de diverse sites over TV calibratie settings. Dan weet je meteen of je een betaald type natuurgetrouw af kunt regelen of niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat jij mooi vindt, hoeven je ouders niet mooi te vinden, zowel het design als het beeld of zelfs de indeling van de remote.

Neem ze een dagje mee de hort op en ga naar een paar grote/bekende zaken om TV's te kijken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dirk0s
Dat staat sowieso op de planning, maar omdat de kennis van beide kanten gering is vroeg ik me af of het bv nodig is voor 100hz beeld of voldoet 50 ook?

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En hoezo kom je alleen op 1 tv die 300 euro boven je genoemde budget is?
Ga eerst hier maar eens in de pricewatch stoeien.

• Dirk0s
Mijn excuses, heb de verkeerde link gekopieerd.
Het ging om deze: https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000090805401

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14

DarkSide

theres no place like ::1

Dirk0s schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:30:
Dat staat sowieso op de planning, maar omdat de kennis van beide kanten gering is vroeg ik me af of het bv nodig is voor 100hz beeld of voldoet 50 ook?
Wat hebben ze nu?
Zelf vindt ik 100 rustiger kijken dan 50.
Maar er zit meer verschil in "kwaliteit" qua beeld dan alleen het aantal HZ.

Als ik het goed lees willen ze gewoon beeld hebben om tv te kijken.
En zijn ze niet al te kritisch. Zaken als zwartwaarde, kleurechtheid en HZ worden dan algauw minder belangrijk.

Belangrijk is dan max grootte, kleur en prijs.

Zou dus eerst goed uitzoeken wat ze zoeken.
Dan kan je (moet je) misschien budget opschalen. Of kun je je zoektocht makkelijker maken door een simpele TV te kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dirk0s
Ze hebben nu een Philips van jaar of 5-6 oud dus elke tv gaat wel een verbetering zijn denk ik zo. verder zijn de eisen inderdaad niet heel groot, als het beeld gewoon gewoon soepel loopt en de smart tv / Netflix prima werkt.

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dirk0s schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:50:
Ze hebben nu een Philips van jaar of 5-6 oud dus elke tv gaat wel een verbetering zijn denk ik zo. verder zijn de eisen inderdaad niet heel groot, als het beeld gewoon gewoon soepel loopt en de smart tv / Netflix prima werkt.
Die zal toch nog prima beeld geven?
Staat hier ook nog en ik had al een vermoeden met die zilveren rand.

Het smart gedeelte was sowieso vanaf de start al prut.
Zoek je niet een Chromecast om de huidige tv goedkoop een upgrade te geven?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Dirk0s schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:50:
En dat is omdat? Lijkt me ook een nutteloze upgrade als het enkel bij tv kijken blijft (of de oude is een 32" tv bijv.; het exact model noemen zou meer helpen dan een jaartal)

[Voor 5% gewijzigd door apis29 op 24-09-2018 23:02]

• Dirk0s
Het gaat idd meer om de upgrade van een 32 inch naar 43 inch.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee