Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dhcp binding op telfort modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• laurens362
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-06 22:36
Hoi,

Ik vroeg me af hoe dhcp binding werkt.

Betekent dat dat je niks hoeft te doen met de dhcp scope?

Dus bv ik zet mijn nas op dhcp binding 192.168.2.50 of moet ik hem buiten de scope zetten?

betekent dhcp binding dat hij een ip reserveert alleen voor de nas?

[Voor 14% gewijzigd door laurens362 op 22-09-2018 13:09]

Beste antwoord (via rens-br op 24-09-2018 11:49)

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:55
DHCP binding is het binden van een mac adres aan een ip adres in DHCP.
Dus ja op die manier moet je kunnen zorgen dat een bepaald apparaat (bijv. je printer) de instelling voor ip adres op automatisch kan hebben staan en toch steeds hetzelfde ip adres krijgt.

⛔Trackers of betalen...⛔

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20:55
DHCP binding is het binden van een mac adres aan een ip adres in DHCP.
Dus ja op die manier moet je kunnen zorgen dat een bepaald apparaat (bijv. je printer) de instelling voor ip adres op automatisch kan hebben staan en toch steeds hetzelfde ip adres krijgt.

⛔Trackers of betalen...⛔

• laurens362
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-06 22:36
Maar die ip kan niet meer afgegeven worden aan iemand anders als ik een storing heb gehad of iets dergelijks? Aangezien die ip in de scope staat?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

Brahiewahiewa

boelkloedig

laurens362 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:19:
Maar die ip kan niet meer afgegeven worden aan iemand anders als ik een storing heb gehad of iets dergelijks? Aangezien die ip in de scope staat?
Yup; het IP is gereserveerd voor enkel en alleen het hardware adres van je nas

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True