Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeld voor gaming. Voor de nabije toekomst moet alles er spectaculair uitzien op 1440p, en over vijf jaar verwacht ik dat ik nog steeds vlot kan spelen op lagere settings, eventueel met een nieuwe videokaart over drie jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn is 2000 euro, inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wifikaart, 1TB harde schijf (niet SSD), en randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom uit bij Intel voor de processor; op dit moment loop ik op mijn vijf jaar oude AMD systeem met name tegen CPU-beperkingen in World of Warcraft aan (dat slecht omgaat met meerdere cores), en wil daar niet al te snel weer tegenaan lopen. Ik begrijp dat Intel nog altijd voorop loopt in performance op een beperkt aantal cores.
Dit is de configuratie waar ik voorlopig op uitkom:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende ruimte in de case; ik wil niet dat alles maar net past en ik heel zorgvuldig de kabels en ruimte moet managen.
Ga je overklokken?
Ja, maar waarschijnlijk pas later om de volgende upgrade nog net wat langer te rekken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten of de keuzes hier zinnig en consistent zijn.
Bedoeld voor gaming. Voor de nabije toekomst moet alles er spectaculair uitzien op 1440p, en over vijf jaar verwacht ik dat ik nog steeds vlot kan spelen op lagere settings, eventueel met een nieuwe videokaart over drie jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtlijn is 2000 euro, inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wifikaart, 1TB harde schijf (niet SSD), en randapparatuur (toetsenbord, muis, speakers).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom uit bij Intel voor de processor; op dit moment loop ik op mijn vijf jaar oude AMD systeem met name tegen CPU-beperkingen in World of Warcraft aan (dat slecht omgaat met meerdere cores), en wil daar niet al te snel weer tegenaan lopen. Ik begrijp dat Intel nog altijd voorop loopt in performance op een beperkt aantal cores.
Dit is de configuratie waar ik voorlopig op uitkom:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 284,35 | € 284,35 |
1 | MSI Z370 Gaming Plus | € 111,01 | € 111,01 |
1 | EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 579,- | € 579,- |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Acer Predator XB241YU Rood, Zwart | € 474,13 | € 474,13 |
1 | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 118,95 | € 118,95 |
1 | Cryorig H5 Universal | € 44,99 | € 44,99 |
1 | Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB | € 137,- | € 137,- |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 185,45 | € 185,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.087,73 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voldoende ruimte in de case; ik wil niet dat alles maar net past en ik heel zorgvuldig de kabels en ruimte moet managen.
Ga je overklokken?
Ja, maar waarschijnlijk pas later om de volgende upgrade nog net wat langer te rekken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral weten of de keuzes hier zinnig en consistent zijn.