Toon posts:

Hulp bij nieuwe setup: PC naar TV streaming - gedeelde HiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shaokim
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-09-2020
Hallo,

Ik heb hulp nodig bij het opzetten van een thuisnetwerk. Ik heb een Windows PC aangesloten op LAN/internet via een UTP-kabel.

Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een smart TV, die ik alleen wil gebruiken om 4K video en audio te streamen vanaf mijn Windows PC. Ik wil ook graag op die manier sportstreams via AceStream op mijn televisie bekijken.

Ik ben op zoek naar een oplossing om dit mogelijk te maken: stream van mijn Windows PC naar mijn smart TV.

Ik ben ook van plan om HiFi speakers op deze TV aan te sluiten, en ik zou geïnteresseerd zijn in het delen van deze speakers met mijn PC. Iemand stelde voor om hiervoor een receiver te kopen, die draadloos verbonden zou zijn met mijn LAN.

Bedankt voor alle adviezen, ik ben een beginner op het gebied van technologie en ik kan tips goed gebruiken.

Alle reacties

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik denk dat een Chromecast via HDMI aangesloten op een receiver het eenvoudigste is. Zo kan je video bekijken vanop je PC, waarbij het geluid uit de Hifi speakers komt. Als je dan enkel audio wil luisteren, kan je TV uit, maar blijft je receiver wel geluid langs de speakers sturen. Of je laat de TV aan en je zoekt een leuke visualiser.

Heb je al iets van toestellen of moet je alles nog halen?

I like to take things apart further than I'm supposed to

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:31
Meeste smart tv’s kunnen zonder Chromecast al streams ontvangen. Ik kan het hier iig probleemloos YouTube vanaf mijn tablet op mn tv spelen, zonder verdere installatie of apparaten.
Wil je de speakers gebruiken om geluid van de tv weer te geven, of ook los om muziek te streamen? (Zonder tv)

• shaokim
Bedankt voor de antwoorden.
mieJas schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:56:
Ik denk dat een Chromecast via HDMI aangesloten op een receiver het eenvoudigste is. Zo kan je video bekijken vanop je PC, waarbij het geluid uit de Hifi speakers komt. Als je dan enkel audio wil luisteren, kan je TV uit, maar blijft je receiver wel geluid langs de speakers sturen. Of je laat de TV aan en je zoekt een leuke visualiser.

Heb je al iets van toestellen of moet je alles nog halen?
Ik moet nog alles kopen, ben nog in de verkenningsfase.

Voor TV dacht ik misschien aan een van de Philips Ambilight TVs, die schijnen uitstekende value for money te zijn.

Als iemand enige tips heeft voor een receiver en speakers, samen onder 1500-2000euro, dan zijn die meer dan welkom.

Bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

shaokim schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:32:

Ik moet nog alles kopen, ben nog in de verkenningsfase.
Dan lijkt het me zinvol om eens wat reviews te lezen, je laten informeren bij een goede TV-zaak en/of audio-zaak. En je misschien eens in te lezen over kabellengtes want UTP is, in een aantal gevallen, niet de manier om beeldsignaal te versturen naar een TV.

Je budget, ondanks relatief netjes, kan nog wel eens vies tegenvallen. Een beetje receiver zit al richting de 400 a 500 Euro. Meer dan 2 speakers (en die moet je gaan beluisteren in een winkel!) kan ook per speaker al richting de 150 Euro gaan (en dat kan je zo gek maken als je wil tot enkele tienduizenden Euro's per speaker). En dan moet je nog een TV, bekabeling etc. erbij hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:39
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:36:
[...]

Dan lijkt het me zinvol om eens wat reviews te lezen, je laten informeren bij een goede TV-zaak en/of audio-zaak. En je misschien eens in te lezen over kabellengtes want UTP is, in een aantal gevallen, niet de manier om beeldsignaal te versturen naar een TV.

Je budget, ondanks relatief netjes, kan nog wel eens vies tegenvallen. Een beetje receiver zit al richting de 400 a 500 Euro. Meer dan 2 speakers (en die moet je gaan beluisteren in een winkel!) kan ook per speaker al richting de 150 Euro gaan (en dat kan je zo gek maken als je wil tot enkele tienduizenden Euro's per speaker). En dan moet je nog een TV, bekabeling etc. erbij hebben.
Zoals het er staat is het budget van 1500 euro alleen voor receiver en speakers. Althans zo lees ik het.

Maar hoezo is UTP niet de manier om beeldsignaal te versturen? Hier gaat alles via UTP (KPN) of wifi (NAS) naar de TV?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

barrymossel schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:57:
[...]

Maar hoezo is UTP niet de manier om beeldsignaal te versturen? Hier gaat alles via UTP (KPN) of wifi (NAS) naar de TV?
Uiteindelijk gaat alles over een (wireless) kabeltje. De startpost blinkt niet uit in informatie; er komt namelijk al beeldmateriaal binnen op de PC. Dat moet je dan, soort van, realtime gaan doorsturen over "wat voor kabel dan ook" naar een TV. De enige handige manier is HDMI maar dan zit je weer met afstanden (en informatie).

Verder moet er ook gestreamd gaan worden. En hoe dan? Want streamen behelst weer een bepaald protocol, shares en andere zaken en niet te vergeten een TV met een mediaplayer (software of hardware) die die share kan benaderen. Ja, die data gaat dan bijvoorbeeld over UTP maar for all I care heeft topicstarter een idee in zijn hoofd wat nergens aan getoetst is qua info, techniek en andere zaken. En dan is ineens het antwoord "ik wil een ambilight".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

shaokim schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:32:
Als iemand enige tips heeft voor een receiver en speakers, samen onder 1500-2000euro, dan zijn die meer dan welkom.
Met beperkte kennis zou je misschien beter bij een audiospeciaalzaak te rade gaan (geen mediamarkt, dus). Je kan er meestal een uitgebreide waaier van receivers en speakers beluisteren en combineren naar gelang je voorkeur. Daarnaast kan je ze "in den lijve" bekijken en betasten om beter in te schatten of ze bij je thuis passen. Ik vermoed dat de meeste zaken ondertussen ook wel TV's en mediaspelers hebben. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om een goed werkend geheel te krijgen.

Niet lullig bedoeld, maar als je kennis beperkt is, kan je moeilijker inschatten dat hetgeen we hier op het forum gooien ook echt hetgeen is dat je nodig hebt. Mijn mening is dan ook dat je eerst beter naar zo'n zaak gaat en de verschillende opties met die mensen kan overlopen. Zo krijg een beter beeld van wat er beschikbaar is en wat er voor jou interessant is. Daarna kan je gerust met de opties terug naar hier komen; dat discussieert gemakkelijker.

I like to take things apart further than I'm supposed to

• shaokim
MAX3400 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:43:
[...]

Uiteindelijk gaat alles over een (wireless) kabeltje. De startpost blinkt niet uit in informatie; er komt namelijk al beeldmateriaal binnen op de PC. Dat moet je dan, soort van, realtime gaan doorsturen over "wat voor kabel dan ook" naar een TV. De enige handige manier is HDMI maar dan zit je weer met afstanden (en informatie).

Verder moet er ook gestreamd gaan worden. En hoe dan? Want streamen behelst weer een bepaald protocol, shares en andere zaken en niet te vergeten een TV met een mediaplayer (software of hardware) die die share kan benaderen. Ja, die data gaat dan bijvoorbeeld over UTP maar for all I care heeft topicstarter een idee in zijn hoofd wat nergens aan getoetst is qua info, techniek en andere zaken. En dan is ineens het antwoord "ik wil een ambilight".
Maar wat is dan het probleem met mieJas' oplossing hierboven (chromecast aangesloten op receiver) ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee