Vraag

• modderofpearl
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-03-2024
Mijn Nokia 7 plus denkt regelmatig dat de head set nog aangesloten is nadat ik deze heb verwijderd. Gevolg is dat ik telefoongesprekken niet kan beantwoorden, simpelweg omdat de andere kant mij niet hoort. Ik kan op het scherm niet zien dat ie denkt dat de head set nog aangesloten is. Wat ook soms gebeurt is dat als ik de head set opnieuw inplug, de muziek niet via de head set komt, maar via de telefoon zelf. Kortom, verwarring alom.
Uitzetten van de telefoon en opnieuw aanzetten lost dit probleem wel op, maar is natuurlijk erg vervelend. Zeker omdat ik niet kan zien wanneer dit gebeurt.
Het maakt niet uit welke head set ik gebruik, probleem blijft.
Iemand een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zit er wellicht wat troep/vuil/corrosie in de headsetjack ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modderofpearl
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-03-2024
Helaas, @Breezers , dat is het dus niet.
Dus sorry, ik weet niet wie dit als "beste antwoord" heeft gemarkeerd, want dat is het dus niet. Geen vuil, geen troep en corrosie lijkt mij sterk bij een toestel van net een paar maanden oud.
Overigens doet iets vergelijkbaars zich voor met de oplader. Als de telefoon in de oplader zit, dan zou de tijd op het scherm zichtbaar moeten zijn. Soms gebeurt dat wel en soms gebeurt dat niet, zonder dat er iets in de instellingen is gewijzigd.

Nog andere suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door modderofpearl op 14-10-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Aangezien de headsetjack aan de bovenzijde zit en de laadconnector aan de onderzijde zit, zie ik niet echt een verband.

Ik zou de telefoon gewoon aanmelden voor reparatie bij de verkoper en zal waarschijnlijk (als het geen vloeistof- of val- of stootschade is) gewoon onder garantie vallen als deze nog geen 7 maanden oud is.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:22
Sony heeft een bug gehad in het verleden (had het op mijn Xperia Z5) dat wanneer je de jack eruit haalde terwijl er muziek speelde het apparaat dacht dat deze nog aangesloten was. Muziek eerst op pauze en daarna verwijderen werkte wel normaal. Enige oplossing was een reboot.