Vraag

• Erik_F
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-05-2021
Beste forum-leden,

Sinds gisteren doet mijn Foscam FI9961EP camera het niet meer. Via de Foscam website stond een nieuwe Firmware update klaar. Deze heb ik gedownload en via de laptop geïnstalleerd op de camera. Ik doe dit altijd via deze manier en nog nooit problemen gehad.

Na het installeren gaat de camera zich altijd herstarten. In het scherm bleef die op herstarten staan en vervolgens deed de camera het niet meer.

Ik heb de resetknop 15 sec ingedrukt gehouden, maar helaas. Ik krijg op geen enkele manier de camera weer aan. Ik heb de camera los gehaald en rechtstreeks aangesloten op de Ziggo Modem. Je hoort wel een klik als ik het stroom erop doe, maar na het insteken van de UTP kabel, zie ik in het modem nergens de camera terugkomen.

Het lijkt wel op een softwarematige fout. Wie kan mij hier eventueel bij helpen? iemand een idee wat ik nog meer kan doen? of de camera terugsturen naar de leverancier zodat ze dit kunnen uitzoeken?

Alle reacties

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Vorige (werkende) firmware erop knallen. Lijkt me dat die procedure ook rechtstreeks kan en niet alleen via het netwerk.

Misery and hate will kill us all.

• Erik_F
Vorige update erop zetten wil helaas niet. Ik heb geen toegang meer tot de camera. Buiten netwerk om wil niet, je kan de camera niet rechtstreeks aansluiten op je laptop.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Dan lijkt het erop dat tijdens de firmware update er iets is mis gegaan en met een rotte firmware gaat de camera niet werken; dus terug naar een vorige firmware gaat niet lukken.

Contact opnemen met Foscam is waarschijnlijk het beste.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Erik_F
Als ik een update uitvoer, dan zie je een het aantal sec aftellen en dan is de update (Firmware) geïnstalleerd. De camera gaat daarna automatisch een herstart doen en ik kom weer terug op het inlogscherm van de camera.

Wat hij nu deed:
Firmware update was aan het installeren, je ziet het aantal sec aftellen. Als die op 0 sec staat, stond er in het beeld: Camera Herstarten. Hier bleef die zeker 15 minuten opstaan. Uiteindelijk de browser afgesloten en helaas, toen werkte het niet meer.

Wat vreemd is, heb nog een camera van Foscam die de zelfde Firmware update had, die is wel geslaagd zonder problemen.

Jullie denken ook dat dit een softwarematige fout is en dat de beste optie is om de camera terug te sturen. Er zit inmmers nog garantie op. Camera is 1.5 jaar oud en Foscam geeft 2 jaar fabrieksgarantie.

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Ik zo eerst nog een factory reset proberen. Dat zal waarschijnlijk ook hun eerste vraag zijn als je contact opneemt, of je dat al gedaan hebt.
Binnencamera

Zoek de resetknop. Je herkent dit aan de omschrijving bij de knop: 'Reset'. Bij sommige modellen staat hier 'WPS' naast. Afhankelijk van je ip-camera zit de resetknop op de volgende plek:

FI98 serie: Onderkant
FI89 serie: Onderkant
C serie: Achterkant
R serie: Zijkant

Druk de resetknop in (bij de FI98 en FI89 series gebruik je hier de paperclip voor) en houd deze 10 seconden ingedrukt. Een stem geeft aan dat de reset van de ip-camera is uitgevoerd. Hoor je niks? Wacht dan nog 5 seconden langer en laat de knop los. De camera is nu gereset.

Stap 1: reset een buitencamera

Bij een buitencamera van Foscam zit de resetknop niet op de ip-camera zelf, maar op de bundel met stekkers. Dit is een zwarte stekker met een klein wit knopje aan het uiteinde. Dit is de resetknop.
Druk de reset knop in en houd deze 10 seconden ingedrukt. Afhankelijk van het model ip-camera hoor je nu een stem die je vertelt dat de reset met succes is uitgevoerd. Hoor je niks? Houd de knop dan nog 5 seconden langer vast en laat hem dan los. De ip-camera is nu gereset.

[Voor 79% gewijzigd door Gero71 op 22-09-2018 11:10]

Misery and hate will kill us all.

• Erik_F
Wat is het verschil tussen een normale reset en een factory reset?

Mijn camera is een buitencamera, deze heeft aan de kabel bundel een wit klein reset knopje zitten. Deze heb ik al meerdere keren ingedrukt (10-15 sec) maar helaas werkt dit niet.

Bedoel je dit? Of is er nog een andere reset mogelijkheid?

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Kan de camera niet in een andere ip range terecht zijn gekomen door de update ?

Heb dit ook een keer gehad met een China ip camera die buiten de ip range van mijn router viel. Was dus intern en extern niet te benaderen.

In dat geval wellicht even een netscanner gebruiken, daar zie je dan wellicht een ip adres wat buiten de range zit. Vervolgens de camera aansluiten op een pc met dezelfde range en ip adres aanpassen.

Hij kan natuurlijk ook gewoon defect zijn.....

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wel oud bericht, maar heb hetzelfde met Foscam FI9900p, doet helemaal niets meer na update.
Gaf aan te herstarten, maar na een uur stond dat er nog.

Voorgaand keren updaten ging foutloos.
Nu moet je hem opsturen en betalen voor de "reparatie".
Dat is toch belachelijk, als het in de Firmware zit?

Resetten werkt dus ook niet, alles blijft dood.
Ik ga hier geen geld aan uitgeven, de (buiten) camera is een jaar of 5 oud.
Het beeld, vooral snachts is mij altijd tegen gevallen, het is hier pikke donker.
Ik kijk nu voor een betere camera, met onzichtbare ir en Starlight.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee