Vraag

• m.z
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05 20:10
Een enige tijd geleden met in geslaagd voor mijn MBO4 ICT-beheerder opleiding. Tijdens deze opleiding heb ik de bewuste keuze gemaakt om vervolgens met een deeltijdstudie ICT te starten.

Ik ben gestart met solliciteren net voor de start van mijn opleiding. Hierbij heb zelf aan school aangegeven dat nog geen werk heb en dit zou dit in eerste periode(s) nog niet nodig zijn.

Deels op advies heb ik het besluit genomen om werk te zoeken tussen de 32 en 36 uur per week. Niet dat ik geen 40 wil werk, maar dit lijkt mij in combinatie deeltijd beetje te zwaar worden. Dit heeft deels met een persoonlijke stuk te maken. Ik snap dat ik vrije tijd moet inleveren om te studeren, maar zie gauw dat ik dan 10 - 13 uur van huis ben met werken. Ik kan zeker wel wat leren in de trein, maar is niet (altijd) even ideaal.

Veelal valt detachering weg, dit komt (hoogwaarschijnlijk) vooral aan de hoeveelheid gewenste uren/huidige ervaring/lopende opleiding. Hierbij hebben uitzendbureau op dit moment 0 vacatures voor mijn vakgebied.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan mijn gemaakte keuzes, zoals afstroomrichting en met beginnen van deze deeltijdsopleiding. Helaas is naar een voltijd-opleiding gaan, niet (meer) mogelijk. De twijfel is vooral de hoeveelheid vacatures voor telefonisch servicedesk bestaat.

Persoonlijk werk liever waar ik mensen persoonlijk (face-to-face) kan ondersteunen (Werkplekbeheer) en fysiek kan helpen, in plaats dat (kort door de bocht) hele dag naar scherm ligt te turen. Niet dat ik helemaal geen telefonische ondersteuning wil aanbieden, maar niet dat alleen.

Het is misschien wat calimerogedrag, maar ik zie dat mensen een baan hebben, na eindstage redelijk voordelen krijgen, zoals minder uren werken of (bepaalde) tijd krijgen om te studeren

Het is niet dat ik niet wil werken, maar mijn vraag gericht bij solliciteren is het volgende:
  • 32-36 uur
  • reizen is geen probleem, maar geen 2-3 per dag
  • rekening met mijn avondlessen
  • (mogelijkheid) om opdrachten vanuit studie uit te kunnen voeren.
Ben ik hiermee te veel eisend?
Is er verder geen werk beschikbaar dan telefonisch servicedesk?

[Voor 52% gewijzigd door m.z op 23-09-2018 16:46. Reden: Andere opzet, verwijdering overbodige info]

Alle reacties

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 10:41
0 ICT vacatures? Woon je op Ameland?

Studeren is bijna nooit een slecht idee. Ik denk dat je je instelling moet veranderen van ik heb een bedrijf nodig dat rekening met mij houdt en mij helpt mijn probleem op te lossen. ("Het is niet dat, maar")

naar

Jullie zijn een leuk bedrijf, ik ben ambitieus ik volg tevens een studie, is er een klik. En aan het eind van het gesprek vraag je of 36 uur bespreek baar is, zoniet ga je er gewoon voor. Pak gewoon aan wat er op je pad komt. En vanuit daar ga je gewoon verder zoeken naar minder uren en een leukere baan. Maar zo bouw je wel ervaring op. Misschien moet je dan een half jaar 40 uur werken, so what? Er zijn ook mensen die deeltijd combineren met > 32 uur en een gezin.

In je brieven dus niets over jouw 'probleem'!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56
Voor wat betreft het reizen wel. De rest is redelijk, maar maakt het wel moeilijker.

In welke regio zoek je?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

St@m

@ Your Service

Dus je bent een IT-er met een MBO4 opleiding en je kan geen werk vinden in de regio..
Welke regio dan precies? Er is een schreeuwend tekort en bij iedere detacheerder kun je zo ongeveer aan de slag, onderaan de ladder, dat wel. Maar je hebt ook maar MBO4 zonder werkervaring.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 13:12
Waarom kan je niet terecht bij de stageplekken van je MBO opleiding? Mijn ervaring is dat als je daar goed werk levert, je vaak wel mag terug komen. Maar alles kan zijn redenen hebben natuurlijk..

LinkedIn werkt altijd wel goed. Jezelf proberen onder de aandacht te krijgen bij recruiters.. en dan met een goede motivatie komen.

Overigens is het Nederlands in je post vrij slecht. Laat je wel al je berichten even checken/verbeteren voordat je ze verstuurt naar een bedrijf?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Puur op je sociale aspect, je beginnende ervaring in ICT en zelfs met je flexibele reis- en urenmogelijkheden: studentaanhuis.nl niets voor je?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:03
Zoals de anderen vraag ik mij af waar je woont, 2 jaar geleden ben ik ook met een deeltijd HBO begonnen, na een half jaar ben ik gaan solliciteren (omdat mijn oude functie niet aansloot op de studie), ik had mijn CV online gezet in het weekend en ik was op de maandag al 30x gebeld.

Aan veel van die telefoontjes had je niks, dat waren echt 1e lijns functies,of je komt bij een detacheerder, ze zijn heel enthousiast maar vallen erover dat je 36u wil werken omdat je de dinsdag middag naar school moet. Dan verwachten ze ook nog dat je cursussen gaat volgen naast je studie, anders kom je ook niet in aanmerking tot loonsverhoging. Bizar!

Maar er zaten ook genoeg leuke functies bij, en bedrijven vind het vaak gaaf dat je uit eigen initatief al een deeltijd studie doet. Dat zegt tenslotte wel iets over jezelf!

Ik heb nu een hele toffe werkgever gevonden en werk alweer een jaar als IT consultant, en de opleiding sluit aan op de functie. Ik heb al veel kunnen toepassen in mijn dagelijks werk!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik kan je een goeie recruiter geven die mij erg goed heeft geholpen!

Je eisen zijn niet raar en er kan veel in overleg met de werkgever!

• m.z
iamcj schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:32:
0 ICT vacatures? Woon je op Ameland?

Studeren is bijna nooit een slecht idee. Ik denk dat je je instelling moet veranderen van ik heb een bedrijf nodig dat rekening met mij houdt en mij helpt mijn probleem op te lossen. ("Het is niet dat, maar")

naar

Jullie zijn een leuk bedrijf, ik ben ambitieus ik volg tevens een studie, is er een klik. En aan het eind van het gesprek vraag je of 36 uur bespreek baar is, zoniet ga je er gewoon voor. Pak gewoon aan wat er op je pad komt. En vanuit daar ga je gewoon verder zoeken naar minder uren en een leukere baan. Maar zo bouw je wel ervaring op. Misschien moet je dan een half jaar 40 uur werken, so what? Er zijn ook mensen die deeltijd combineren met > 32 uur en een gezin.

In je brieven dus niets over jouw 'probleem'!
Nee, ik woon gewoon in stad Roermond. Uitzendbureaus hebben inderdaad 0 vacatures. Ik zoek nu met een straal van 0-20 km.

Ik begrijp je punt, zeker vindt 40 uur geen probleem, maar wel als ik dagelijks 12-13 uur van huis ben en in de problemen kom met studie, zoals huis/groepswerk, 2 avondlessen. Een ervan kan op werk, maar een is op locatie waar ik dus wel op tijd zal moeten zijn. Dan heb nog niet aan vrije tijd gedacht voor besteding om te koken, kat over de bol te aaien en huishouden te doen. De reden 32-36 uur is vooral bij reistijd van 2-3 uur per dag.

Ik ben meervoudig benaderd voor detachering, maar afgewezen omdat reistijd een probleem is of tijd die moet besteden aan studie.
DiedX schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:33:
Voor wat betreft het reizen wel. De rest is redelijk, maar maakt het wel moeilijker.

In welke regio zoek je?
Binnen de regio Roermond binnen 20 km.
Montaner schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:51:
Waarom kan je niet terecht bij de stageplekken van je MBO opleiding? Mijn ervaring is dat als je daar goed werk levert, je vaak wel mag terug komen. Maar alles kan zijn redenen hebben natuurlijk..

LinkedIn werkt altijd wel goed. Jezelf proberen onder de aandacht te krijgen bij recruiters.. en dan met een goede motivatie komen.

Overigens is het Nederlands in je post vrij slecht. Laat je wel al je berichten even checken/verbeteren voordat je ze verstuurt naar een bedrijf?
Ha, daar had zelf ook aangedacht. Ik ben op 3 verschillende stagesplekken. De eerste is niet mogelijk (meer) merendeels vanwege werkzaamheden zijn te laag. De tweede ging prima en waren van beide kanten tevreden en kon daar mijn eindstage doen moet kans op baan. (Wat deed ik, ik ga even verder orienteren, kuch) Dus bij laatste zijn we van beide kanten eens dat niet hier kan beginnen.

Haha, ik denk dat mijn nederland eens beter moet (laten) controleren. Terwijl het mijn moedertaal is heb redelijk moeite hiermee.
MAX3400 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:32:
Puur op je sociale aspect, je beginnende ervaring in ICT en zelfs met je flexibele reis- en urenmogelijkheden: studentaanhuis.nl niets voor je?
Zeker dat is opzich een goed idee. Kan er zeker naar kijken, maar zal even met school moeten kortsluiten wat hun eisen zijn van mijn werkplek. Merendeels dat opdrachten gericht zijn op (vaste) werkplek/organisatie.
manii schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 09:07:
Aan veel van die telefoontjes had je niks, dat waren echt 1e lijns functies,of je komt bij een detacheerder, ze zijn heel enthousiast maar vallen erover dat je 36u wil werken omdat je de dinsdag middag naar school moet. Dan verwachten ze ook nog dat je cursussen gaat volgen naast je studie, anders kom je ook niet in aanmerking tot loonsverhoging. Bizar!

Maar er zaten ook genoeg leuke functies bij, en bedrijven vind het vaak gaaf dat je uit eigen initatief al een deeltijd studie doet. Dat zegt tenslotte wel iets over jezelf!

Ik heb nu een hele toffe werkgever gevonden en werk alweer een jaar als IT consultant, en de opleiding sluit aan op de functie. Ik heb al veel kunnen toepassen in mijn dagelijks werk!

Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik kan je een goeie recruiter geven die mij erg goed heeft geholpen!

Je eisen zijn niet raar en er kan veel in overleg met de werkgever!
Dit is ook waar zelf tegen aan liep, ze verwachten dat je nog binnen bedrijf gaat leren en ook dat je hier naast je werk/studie dit nog ging doen. Ook liepen de eisen deels ten kosten van de studie.

Zoals deels aangaf bij calimerogedrag zie ik met mensen met baan na eindstage redelijk wat ruimte krijgen voor de studie en dat redelijk in de buurt is.

[Voor 5% gewijzigd door m.z op 22-09-2018 15:07]

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 10:41
https://www.indeed.nl/vie...cu9noi802&from=serp&vjs=3
https://www.indeed.nl/vie...cu9noi802&from=serp&vjs=3
https://www.indeed.nl/vie...d=3&advn=7652033716407448

Sittard is 14 minuten met de trein, Weert 13 minuten, fiets aan iedere kant en klaar.

[Voor 12% gewijzigd door iamcj op 22-09-2018 16:04]

• m.z
Oeh, daar ga ik eens kijken. Ben deze vacature niet tegengekomen. De reistijd is niks. Bedankt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee