Toon posts:

Scrolling probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• trisht
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-09-2018
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is, want ik weet niet echt waar dit thuis hoort. Mijn probleem is dus dat mijn computer uit zichzelf gaat scrollen. Op Chrome alleen naar rechts, maar op andere programma's naar onderen. En bijvoorbeeld bij YouTube als ik met mijn muis over the geluidsknop heen ga, gaat hij helemaal omlaag. Zelfde geldt voor de volumeknop op Windows 10 zelf, alleen gaat het volume dan alleen maar omhoog. Als ik the control-knop ingedrukt houd stopt het, maar alleen dan. Als ik hem weer loslaat gaat het gewoon weer door. Dit is me één keer eerder gebeurd en toen heb ik mijn PC gereset. Ik heb dit natuurlijk weer geprobeerd, maar nu is het zelf na het resetten er nog. Ik heb geen idee of het aan mijn hardware of software ligt. Ik weet wel dat het scrollen nog steeds gebeurt als ik m'n toetsenbord en muis heb ontkoppeld van de computer. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want het is zeer frustrerend om maar steeds control ingedrukt te moeten houden.

Met vriendelijke groeten,
Trish.

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je de verantwoordelijke hardware al hebt losgetrokken, zal het waarschijnlijk geen hardwareprobleem zijn. Maar weet je zeker dat je niet nog andere hardware hebt aangesloten die als muis of toetsenbord acteert?

Wat heb je verder voor software draaien op de achtergrond. Misschien bepaalde drivers voor je muis of toetsenbord? Misschien een automatiseringstooltje, zoals Autohotkey of iets dergelijks?

De symptomen die jij omschrijft lijkt alsof Shift+Pijl-omlaag ingedrukt wordt.

Maar misschien kun je de rest van de vragen die klaarstonden toen je het topic opende nog even beantwoorden? O-) Die stonden er niet helemaal zonder reden ;)
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is, want ik weet niet echt waar dit thuis hoort.
In dat geval voortaan graag van tevoren contact opnemen met een moderator. Wij helpen je veel liever op die manier dan dat we topics met dit soort lamme disclaimers verplaatsen...

Ik lees nergens iets in je post dat wijst op (Overige) Hardware, je noemt ook geen enkel hardwareapparaat, dus hier zit je op deze manier sowieso verkeerd. Voor nu verplaats ik je topic naar Client Software Algemeen.

Waar dan ook op GoT verwachten we wat meer relevante informatie/specificaties, want glazen bollen hebben we nog altijd niet. Ik zou je daarom aanraden om de tips die hier staan in je topicstart te verwerken, dan kunnen we een stuk gerichter helpen:
Het algemeen beleid #quickstart

Soittakaa Paranoid!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee