Vraag

• Spikey020
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09-2018
Hello,

Nadat ik mijn internet security software heb geinstalleerd geeft ie aan dat er een mogelijk security probleem is met mijn modem, namelijk dat de Telnet service is ingeschakeld. Ik heb gekeken in mijn modem maar kan dit niet vinden. Ik heb gebeld met mijn internet provider om te vragen waar ik dit kan vinden maar de meneer zei dat het niet mogelijk is om dit uit te zetten. Ik maak me nu zorgen want Eset blijft aangeven dat dit een mogelijk probleem is. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?. Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A modem

dank

Mike

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Spikey020 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:20:
Hello,

Nadat ik mijn internet security software heb geinstalleerd geeft ie aan dat er een mogelijk security probleem is met mijn modem, namelijk dat de Telnet service is ingeschakeld. Ik heb gekeken in mijn modem maar kan dit niet vinden. Ik heb gebeld met mijn internet provider om te vragen waar ik dit kan vinden maar de meneer zei dat het niet mogelijk is om dit uit te zetten. Ik maak me nu zorgen want Eset blijft aangeven dat dit een mogelijk probleem is. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?. Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A modem

dank

Mike
Nou, het lijkt me wel heel erg knullig als op je modem, telnet wagenwijd openstaat voor de rest van de wereld
Dat kan haast niet het geval zijn; dan zouden al die modems al lang allemaal gehackt zijn.
Dus ik vermoed dat ze telnet als management oplossing gebruiken en dusdanig afschermen dat het modem alleen vanaf hun management stations zijn te benaderen

Eset moet niet zo zeuren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==