Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: stopecocide.nl 💚🌍💚
Zorg wel dat je van te voren mappen aanmaakt op de nieuwe locatie, zodat je de map Downloads kan verplaatsen naar de nieuwe map Downloads.
Als je dat niet doet is de kans heel groot dat de gehele root locatie een systeemmap wordt.
Daarom adviseer ik eigenlijk altijd de knip/plak methode. Desbetreffende map knippen (niet kopiëren) en plakken waar je hem wilt hebben. Met deze methode zal Windows ook alle benodigde register settings en dergelijke aanpassen met betrekking tot de user/systeemmappen.
Als je dat niet doet is de kans heel groot dat de gehele root locatie een systeemmap wordt.
Daarom adviseer ik eigenlijk altijd de knip/plak methode. Desbetreffende map knippen (niet kopiëren) en plakken waar je hem wilt hebben. Met deze methode zal Windows ook alle benodigde register settings en dergelijke aanpassen met betrekking tot de user/systeemmappen.
Misery and hate will kill us all.
Ik weet niet uit welk tijdperk bovenstaande ervaring komt maar sinds Windows 8 gebruik ik de methode uit link van @Noodels al en dat werkt perfect. Zelfs als de map waar naar je verplaatst niet bestaat komt er een melding dat deze niet bestaat en eerst aangemaakt wordt, waar na de volledige inhoud van de oude locatie naar de nieuwe locatie verplaatst wordt. (In Windows 7 gebruikte ik nog een methode om de system folder Users te verplaatsen tijdens de Windows setup, dit is echter sinds Windows 8 niet meer aan te raden omdat de Windows Setup dan over zijn nek gaat bij major version updates).Gero71 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:09:
Zorg wel dat je van te voren mappen aanmaakt op de nieuwe locatie, zodat je de map Downloads kan verplaatsen naar de nieuwe map Downloads.
Als er iets foutgevoelig is, is het deze methode, je geeft hier aan Windows past de settings in het register aan maar dit is niet mijn ervaring (hoewel deze nog uit het Windows 7 tijdperk komt). Laat ik het zo zeggen het is volgens mij niet voor niks dat de methode uit het artikel van @Noodels in ieder geval sinds Windows 7 (Vista) kan.Gero71 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:09:
[Voor 4% gewijzigd door Starke op 22-09-2018 15:01]