Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Win10] Doorlinken van standaard folders naar aparte schijf

Pagina: 1
Acties:

• djdg
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 08-06 15:55
Ik heb op mijn pc een schijf van 2TB die ik wil gebruiken voor alle DATA. Maar ik wil in verband daarmee ook gebruik maken van de mappen Bureaublad, Documenten, Downloads, Muziek en Video's zoals deze worden weergeven in Windows Verkenner (o.a. bij Snelle toegang). Deze folders zijn geplaatst op de schijf waar Windows is geïnstalleerd, daar waar de 2TB schijf een lege schijf is.

Hoe zorg ik ervoor dat bovengenoemde mappen doorlinken naar elkaar?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Zorg wel dat je van te voren mappen aanmaakt op de nieuwe locatie, zodat je de map Downloads kan verplaatsen naar de nieuwe map Downloads.
Als je dat niet doet is de kans heel groot dat de gehele root locatie een systeemmap wordt.

Daarom adviseer ik eigenlijk altijd de knip/plak methode. Desbetreffende map knippen (niet kopiëren) en plakken waar je hem wilt hebben. Met deze methode zal Windows ook alle benodigde register settings en dergelijke aanpassen met betrekking tot de user/systeemmappen.

Misery and hate will kill us all.

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-06 21:38
Gero71 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:09:
Zorg wel dat je van te voren mappen aanmaakt op de nieuwe locatie, zodat je de map Downloads kan verplaatsen naar de nieuwe map Downloads.
Als je dat niet doet is de kans heel groot dat de gehele root locatie een systeemmap wordt.
Ik weet niet uit welk tijdperk bovenstaande ervaring komt maar sinds Windows 8 gebruik ik de methode uit link van @Noodels al en dat werkt perfect. Zelfs als de map waar naar je verplaatst niet bestaat komt er een melding dat deze niet bestaat en eerst aangemaakt wordt, waar na de volledige inhoud van de oude locatie naar de nieuwe locatie verplaatst wordt. (In Windows 7 gebruikte ik nog een methode om de system folder Users te verplaatsen tijdens de Windows setup, dit is echter sinds Windows 8 niet meer aan te raden omdat de Windows Setup dan over zijn nek gaat bij major version updates).
Gero71 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:09:
Daarom adviseer ik eigenlijk altijd de knip/plak methode. Desbetreffende map knippen (niet kopiëren) en plakken waar je hem wilt hebben. Met deze methode zal Windows ook alle benodigde register settings en dergelijke aanpassen met betrekking tot de user/systeemmappen.
Als er iets foutgevoelig is, is het deze methode, je geeft hier aan Windows past de settings in het register aan maar dit is niet mijn ervaring (hoewel deze nog uit het Windows 7 tijdperk komt). Laat ik het zo zeggen het is volgens mij niet voor niks dat de methode uit het artikel van @Noodels in ieder geval sinds Windows 7 (Vista) kan.

[Voor 4% gewijzigd door Starke op 22-09-2018 15:01]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True