Toon posts:

Highend gaming PC 1700 Budget

Pagina: 1
Acties:

• Undutchie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-09-2018
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn oude gamepc begint voor de nieuwere games kracht te kort te komen en speel bepaalde spellen op low frames. Ik heb dus deze PC samen gesteld omdat ik de nieuwere games die ook nog uit gaan komen zeker op high end wil spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget van 1500 hardcap op 1700

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben heb ik al in mijn lijst gezet, alleen denk ik van bepaalde producten dat het beter/goedkoper kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb qua grafische kaarten een sterke voorkeur voor Nvidia & voor de CPU altijd al Intel gehad, maar onwijs goede verhalen gehoord over ryzen dus om prijs & advies redenen voor de ryzen gekozen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De eis bij dit systeem is dat het zeker de aankomende 2 jaar nieuwe releases op high tot max grapisch kan spelen. Met toch wel minimaal 60 FPS meer is altijd beter!

Ga je overklokken?
Ik heb nog nooit overclockt en ga mij daar ook niet aan wagen te weinig kennis voor.

Wat verwacht je van ons?[i]
Nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem binnen budget, Eventuele aanpassingen aan de build om aan die
minimaal60 FPS voor de aankomende 2 jaar te voldoen. En misschien goedkopere opties? Bepaalde aspecten kunnen denk ik wel goedkoper, alleen zelf nog geen goedkoper alternatieve gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 277,95€ 277,95
1Asus PRIME X470-PRO€ 169,40€ 169,40
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 419,-€ 419,-
1Toshiba P300 (Bulk), 2TB€ 60,-€ 60,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C14D-16GTZR€ 244,50€ 244,50
1Corsair RM750x (2018)€ 80,95€ 80,95
1Corsair Obsidian 750D High Airflow kit€ 24,99€ 24,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,79

De lijst ^ hier zit ook nog een Samsung PM981 MZVLB512HAJQ - Solid state drive a 181 euro, deze kon ik alleen nerges terug vinden in de pricewatch (https://azerty.nl/product...lid-state-drive-gecodeerd)

Graag suggesties opties hulp duwtje in nog meer de juist richting want volgens mij ben ik al aardig op weg.

Tevens door het hebben van 2 linkerhanden moet de PC voor mij door een partij in elkaar gezet worden dit door eigen kennis in het makkelijk slopen van teerbaar spul.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 18:48

pino85

Im just a Bird in the Sky

Wat voor scherm heb je? Of ga je nog een nieuwe aanschaffen,zo ja op welke resolutie/Hz wil je gaan spelen.

Liefhebber van Tweakers

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Undutchie voeding is overdreven 550w versie is prima .X470 moederbord is niet nodig. B450 is prima

SSD is ook aan te raden, en dit is een goede snelle HD pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:18
Hackus schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:36:
@Undutchie voeding is overdreven 550w versie is prima .X470 moederbord is niet nodig. B450 is prima

SSD is ook aan te raden, en dit is een goede snelle HD pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB
Waarom zou je meer betalen voor minder Watt binnen dezelfde serie?

Seagates hebben een hogere failure rate dan toshiba, zou ik zelf niet omruilen.

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08-2021

denPes

delete account

Absoluut nog toe te voegen: 2x SSD , 1 als systeem disk, en 1 voor de games.

behuizing. Bijvoorbeeld Fractual Design define series. Die kasten zijn vrij stil. Voor de koeling heb je bij voorkeur 2x in, en 1x out fans nodig. (waarschijnlijk zitten er al intake fans in de kast zelf). liefst 120mm+.

CPU koeling. Bijvoorbeeld de standaard versie van de Be Quiet Darkrock 4. Dat is een zeer goede en stille cpu koeler die idle nog niet eens op 500 rpm hoeft te draaien, en zelf op 0 rpm. Niet echt budget, maar ergonomie is vrij belangrijk. Een lawaaierige koeling is zeer vermoeiend. En hoe meer decibel, hoe vermoeiender het is.

delete account

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:19:
[...]
Waarom zou je meer betalen voor minder Watt binnen dezelfde serie?

Seagates hebben een hogere failure rate dan toshiba, zou ik zelf niet omruilen.
€71,- tov €81,- is een tientje minder toch ? verder heb je geen 750w nodig, helemaal niet bij deze set.
Lees de recensies eens alleen van hier, zie je genoeg. wat betreft de HD
denPes schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 02:03:
Absoluut nog toe te voegen: 2x SSD , 1 als systeem disk, en 1 voor de games.

behuizing. Bijvoorbeeld Fractual Design define series. Die kasten zijn vrij stil. Voor de koeling heb je bij voorkeur 2x in, en 1x out fans nodig. (waarschijnlijk zitten er al intake fans in de kast zelf). liefst 120mm+.

CPU koeling. Bijvoorbeeld de standaard versie van de Be Quiet Darkrock 4. Dat is een zeer goede en stille cpu koeler die idle nog niet eens op 500 rpm hoeft te draaien, en zelf op 0 rpm. Niet echt budget, maar ergonomie is vrij belangrijk. Een lawaaierige koeling is zeer vermoeiend. En hoe meer decibel, hoe vermoeiender het is.
2 SSD's heb je niets aan, beter 1 goede en opslag voor HD. Je advies mbt CPU koeler is ook zwaar overdreven. het is geen i5-8600k die je op 5.2GHz klokt er zijn een aantal goede koelers van +- €25,- /€30,- die voldoen. oa pricewatch: Arctic Freezer 33

[Voor 54% gewijzigd door Hackus op 22-09-2018 10:40]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:44
Zo, mooie prijsdaling voor de Corsair RMx serie!
De 750w versie heeft met je gekozen build inderdaad geen meerwaarde t.o.v. de 550w versie.
Echter, mocht je in de toekomst nog een videokaart installeren die 225w+ verbruikt ( zoals de GTX 1080TI, RTX 2080TI, Vega56/64 etc. ) of voor SLI gaan kan de 750w versie wel meerwaarde hebben.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:16
Voor die €10 krijg je 200w extra, 2 PEG kabels met totaal 4 connectors en een 2e EPS kabel. Geen verkeerde keuze want wie weet wat de toekomst brengt.
De prijzen van Corsair voedingen fluctueren behoorlijk bij Megekko. Gisteren heb ik voor de 550w wel 3 keer een andere prijs gezien en zijn de overige RMx 2018 modellen in prijs gedaald. Ook andere Corsair modellen zoals HX V2 en HXi zijn gedaald. pricewatch: Corsair HX750 V2 en pricewatch: Corsair HX850i zijn zeer scherp geprijsd, alleen voor hoe lang!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08-2021

denPes

delete account

Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:36:
[...]

€71,- tov €81,- is een tientje minder toch ? verder heb je geen 750w nodig, helemaal niet bij deze set.

[...]

2 SSD's heb je niets aan, beter 1 goede en opslag voor HD. Je advies mbt CPU koeler is ook zwaar overdreven. het is geen i5-8600k die je op 5.2GHz klokt er zijn een aantal goede koelers van +- €25,- /€30,- die voldoen. oa pricewatch: Arctic Freezer 33
2x SSD heb je wel degelijk wat aan. Zeker als het gaat tussen Systeem en games, waarbij elke SSD aan een andere interface hangt, zorgt ervoor dat je nooit geen haperingen krijgt als er plots systeem resources worden aangesproken. Elke interface heeft namelijk een bandbreedte, en als je alles op 1 disk pleurt, dan moet er bij het aanspreken van de bronnen dus keuzes worden gemaakt.

De keuze voor de CPU koeler is inderdaad overdreven voor enkel het koelen. Maar ik heb dit ook verduidelijkt. Lawaai van koeling zorgt voor vermoeidheid. ( ga maar eens 5 minuten naast je pc zitten, en doe 'm dan uit, dit zorgt voor opluchting). De darkrock 4 kan met 0 rpm nog koelen als je office tasks doet of aan het surfen bent. Dus 0db aan geluid. Maar ergonomie kan je zien als overbodige luxe. Ik baseerde dit advies enkel op mijn eigen ervaring met PC's bouwen. De mensen voor wie ik PC's heb gebouwd waren altijd supercontent met het feit dat hun PC vrijwel onhoorbaar was. Maar het is inderdaad niet noodzakelijk.

delete account

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohanNL schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:22:
Zo, mooie prijsdaling voor de Corsair RMx serie!
De 750w versie heeft met je gekozen build inderdaad geen meerwaarde t.o.v. de 550w versie.
Echter, mocht je in de toekomst nog een videokaart installeren die 225w+ verbruikt ( zoals de GTX 1080TI, RTX 2080TI, Vega56/64 etc. ) of voor SLI gaan kan de 750w versie wel meerwaarde hebben.
Het is wel een hele upgrade van 1070 naar 1080Ti of 2080Ti, maar als dat in de pet zit koop je nu geen nieuwe 1070. 2070 en 2080 kun je goed draaien op de 550w versie. dan kun je altijd nog de 650w versie kiezen om (safe) er tussen te zitten. (als je antwoord is dan verkoop je de 1070 weer tegen de tijd, dan kun je ook bij de keuze dan je voeding aanpassen indien nodig. op die fiets kun je van alles voor de toekomst kopen.

@denPes gelezen

• Mathijs200
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-06-2022
Mocht je voor de corsair 750w gaan, kan je net zo goed de 850w versie pakken. Deze is op het moment € 1 duurder bij Megekko en is €20-€30 goedkoper dan bij andere vergelijkbare winkels

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mathijs200 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:20:
Mocht je voor de corsair 750w gaan, kan je net zo goed de 850w versie pakken. Deze is op het moment € 1 duurder bij Megekko en is €20-€30 goedkoper dan bij andere vergelijkbare winkels
Ideaal voor als je in de toekomst twee 1080Ti's in SLI gaat gebruiken :D

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@Undutchie Welke resolutie? Dat is nogal belangrijk. Verder zie ik nu al wat dingen die je kan verbeteren, maar eerst die resolutie. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• mitsumark
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 10:36:
[...]

Toen ik keek was de 750w versie een tientje goedkoper, prijzen fluctueren hevig, goed in de gaten houden.
750w is inderdaad overkill, maar afhankelijk van de prijs kan een 650w of 750w voeding een goede deal zijn.
Recensies hier zijn nutteloos, lees eens wat data van failure rates of kijk eens naar topics waarbij ze kapot zijn gegaan.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:39:
[...]

Toen ik keek was de 750w versie een tientje goedkoper, prijzen fluctueren hevig, goed in de gaten houden.
750w is inderdaad overkill, maar afhankelijk van de prijs kan een 650w of 750w voeding een goede deal zijn.

[...]
Recensies hier zijn nutteloos, lees eens wat data van failure rates of kijk eens naar topics waarbij ze kapot zijn gegaan.
ik gebruik het zelf naar alle tevredenheid. 2TB vanaf nov 2016

(prijsverschil in voeding is de 2018 versie tov de oudere) ;)

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 22-09-2018 19:43]

• mitsumark
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:41:
[...]

ik gebruik het zelf naar alle tevredenheid. 2TB vanaf nov 2016
Dat zegt nog minder :)
(prijsverschil in voeding is de 2018 versie tov de oudere) ;)
Nee, dat was niet het geval.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mitsumark schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:48:
[...]
Dat zegt nog minder :)

[...]

Nee, dat was niet het geval.
je praat over oa deze oudere HD'S
pricewatch: Seagate Enterprise Capacity 3.5 HDD SATA 6Gb/s (2016), 512e, 8TB
pricewatch: Seagate ST4000DX001, 4TB
pricewatch: Seagate Desktop HDD, 4TB

AMD was voor Ryzen ook stuk minder, de tijd verandert

• Undutchie
Minder sterke voeding check daar kan ik mij in vinden. Heb wel de voeding er in laten zetten met het oog op de toekomst.
Heb al een SSD die stond onder mijn prijslijst omdat ik die niet kon vinden. Dat is een samsumg SSD van 512 gb. Kan inkomen bij een 2e maar dit kan imo later ook altijd nog.

Betreffende de HD ik heb persoonlijke slechte ervaring met seagate dus betaal ik liever een paar eurotjes meer :)

@DaniëlWW2 Minimaal Full HD 1080p maar wil toch het liefst naar 3840×2160 – (Ultra HD) / 4K 2160p (al houdt dit natuurlijk in dat ik moet inversteren in een nieuw beeldscherm want mijn huidige is alleen geschikt voor full Hd

[Voor 5% gewijzigd door Undutchie op 22-09-2018 22:20]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Undutchie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:20:
Minder sterke voeding check daar kan ik mij in vinden. Heb wel de voeding er in laten zetten met het oog op de toekomst.
Heb al een SSD die stond onder mijn prijslijst omdat ik die niet kon vinden. Dat is een samsumg SSD van 512 gb. Kan inkomen bij een 2e maar dit kan imo later ook altijd nog.

Betreffende de HD ik heb persoonlijke slechte ervaring met seagate dus betaal ik liever een paar eurotjes meer :)

@DaniëlWW2 Minimaal Full HD 1080p maar wil toch het liefst naar 3840×2160 – (Ultra HD) / 4K 2160p (al houdt dit natuurlijk in dat ik moet inversteren in een nieuw beeldscherm want mijn huidige is alleen geschikt voor full Hd
en een stuk betere videokaart of je moet genoegen nemen met medium instellingen. bij Ultra kom je amper op +- 50fps bij de meeste games zeg maar tussen de 30-50. ik had ook slechte ervaring met de oude AMD, maar vanaf de Ryzen is dat sterk verbeterd

[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 22-09-2018 22:27]

• Undutchie
Hackus schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:26:
[...]

en een stuk betere videokaart of je moet genoegen nemen met medium instellingen. bij Ultra kom je amper op +- 50fps bij de meeste games zeg maar tussen de 30-50. ik had ook slechte ervaring met de oude AMD, maar vanaf de Ryzen is dat sterk verbeterd
Haha ja 4k is ook meer iets om naar toe te werken in de basis moet die sowieso makkelijk kunnen voldoen aan full HD en dan verder opbouwen naar 4k. Maar wil nu eerst gewoon een lekkere stevige PC die alles makkelijk 60 fps aankan.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Undutchie schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:20:

4K is echt ongelofelijk zwaar. Als je de voorkeur geeft aan hogere resoluties dan zou ik eerder eens kijken of je 1440P/144Hz niet goed genoeg vind. :)

Maar voor de rest is dit veel beter.
-Je hebt geen 2700X nodig voor games, een 2600 is voldoende.
-Goedkoper moederbord omdat je niet gaat overclocken
-Goedkopere RAM omdat je niet gaat overclocken
-Veel betere videokaart. Voor de GTX1080Ti geld wel op = op omdat ze EOL zijn. De vervanger die vergelijkbaar presteert, de RTX2080 kost bijna €900. Zou dus niet al te lang wachten. :P
-650W voeding is echt meer dan voldoende.
-Die M.2 SSD is zwaar overkill, deze SSD is meer dan goed genoeg voor dagelijkse taken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,-€ 164,-
1MSI B450-A PRO€ 90,50€ 90,50
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 679,-€ 679,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,55€ 58,55
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 147,50€ 147,50
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.370,40

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee