Toon posts:

Prepaid internet buiten Europa zonder simkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• nastja
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2018
Beste mensen, ik ga volgende week naar Bosnië (dat is buiten de Europese zone) en ik ben op zoek naar prepaid internet. Maar zonder Sim-kaart. (Want ik wil mijn eigen sim gewoon in mijn eigen telefoon laten). Ik begrijp dat ik een tweede telefoon of portable router kan meenemen en daar de lokale simkaart in kan stoppen. Maar bestaat er ook een bundel die in gewoon kan kopen? Kan nergens info vinden, hellup!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar je vraagt eigenlijk "hoe krijg ik internet zonder SIM". Op dezelfde manier als in NL namelijk niet.

Maar wat ik even mis; hoeveel data denk je te verbruiken en wat zou dat kosten als je dat van te voren inkoopt op je bestaande / eigen SIM?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nastja
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09-2018
Ik zoek een prepaid internetbundel van een andere partij als mijn eigen provider, Tele2. Want die is best duur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Je kan even googlen wat er in Bosnie mogelijk is. Nergens info vinden.. ook in Bosnie heeft een provider gewoon een website.
En er zijn gewoon sites waar overzichten staan met de opties als buitenlander.
http://prepaid-data-sim-c...ki/Bosnia_and_Herzegovina

Ook die kun je gewoon met Google vinden... Een klein beetje zoekwerk had je topic wel gesierd.

Wat betreft de simkaart: Die zal ergens in moeten, je kan niet magisch internet toveren. Als je je eigen telefoon niet wilt gebruiken kun je een oude telefoon gebruiken (Bij voorkeur wel met 4G) en die als hotspot inzetten.
Andere optie is een Mifi router: Een router waar een simkaart in kan en op die manier voor wifi zorgt
zo'n ding is bv pricewatch: TP-Link 4G Mi-Fi Hotspot met display M7350

Als je toevallig nog in Frankrijk komt kun je ook een Huawei voor weinig scoren, de Orange Airbox is een Huawe E5372 met een ander labeltje erop
Die kost nog maar 30 euro en is bij mijn weten simlockvrij
( https://boutique.orange.f...urfer-internet-prepaye-4G )

Op het forum hier heb je ook een zoekfunctie. Daarmee had je het topic [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland ook kunnen vinden.

[Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 21-09-2018 21:27]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alstu: een redelijk recent stukje leeswerk over de providers en hun SIM-mogelijkheden.
http://prepaid-data-sim-c...ki/Bosnia_and_Herzegovina

Let wel, het lijkt er dus op dat er niet veel 4G wordt aangeboden; hou er dus rekening mee dat je op 3G (of soms zelfs 2G) zal terugvallen en daar kan je, met enige nuance, geen NPO1 HD mee kijken. Ook 3G wordt wijdverbreid vaak aangeduid als "ergens tussen de 12 en 50Mbit"; dat is gewoon een factor 6 lager dan in NL 4G wordt aangeboden.

Geen idee wat je exact in Bosnie wil gaan doen met je internetbundel maar een stelletje foto's posten op je Facebook of Whatsapp kan best wel eens tientallen seconden duren ipv "klik klaar" in NL.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee