Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Mistig Licht

Pagina: 1
Acties:

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 06:24
De herfst komt er weer aan en dat betekent weer fraaie mistige ochtenden met mooi zacht licht.
Hieronder een verzameling van 2 ochtenden waarbij de mist en het licht perfect samenwerkten.

Zelf ben ik redelijk tevreden met het resultaat en ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:34

Detmer

Professioneel prutser

Als complete nitwit en met 0 verstand van fotografie vind ik 3 en 6 toch erg mooi :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ook hier fan van 3 en 6! Strakke composities, fijne consistente toning. Topper!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• MattiB
Thanks! @Detmer & @tobiasvs

3 en 6 zijn ook gelijk mijn eigen favorieten. Eens kijken of ze hier aan de muur eindigen :)

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Mooie serie Matti. Maar nummer 6 steekt er wat mij betreft flink bovenuit. Heerlijke eenvoudige compositie. Less = more. Hij had van mij nog wel wijder gemogen ook (als daar ruimte voor was natuurlijk).

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:04

Wormaap

Moderator Foto & Video
Kun je misschien wat meer vertellen over je workflow? Ik ben vooral benieuwd hoe de foto's uit de camera kwamen en wat je er verder nog mee gedaan hebt. Dat is een gebied waar voor mij nog veel winst te behalen is namelijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• MattiB
@Wormaap met deze omstandigheden heb ik niet heel veel werk gehad aan het nabewerken. Meestal doe ik de basis aanpassingen in lightroom waarna ik plaatselijke aanpassingen doe in photoshop/Nik collection

@sys64738 heb nog wel een iets wijdere versie, maar er was best veel afleiding in de omgeving waardoor de simpele compositie verstoort wordt.
Heb em ook in 4:3 waardoor er aan de bovenkant wat meer ruimte ontstaat

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

MattiB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:01:
@Wormaap met deze omstandigheden heb ik niet heel veel werk gehad aan het nabewerken. Meestal doe ik de basis aanpassingen in lightroom waarna ik plaatselijke aanpassingen doe in photoshop/Nik collection

@sys64738 heb nog wel een iets wijdere versie, maar er was best veel afleiding in de omgeving waardoor de simpele compositie verstoort wordt.
Heb em ook in 4:3 waardoor er aan de bovenkant wat meer ruimte ontstaat
Ja das vaak het probleem (zelfs in de wijdse landschappen bij jou :P) .... Die 4:3 moet erg mooi zijn. Kan niet anders

• MattiB
sys64738 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:13:
[...]

Ja das vaak het probleem (zelfs in de wijdse landschappen bij jou :P) .... Die 4:3 moet erg mooi zijn. Kan niet anders
Bij deze https://flic.kr/p/Pcai6G ;)

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Door de ruimte onderaan oogt 'ie inderdaad een stukje rustiger dan de 16:9 (oid)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
@MattiB Mooie serie! Mijn favorieten zijn #3 en #6. Bij #3 drie is het licht echt prachtig, en door de mist die de bomen steeds waziger maakt ook veel diepte. Bij #5 vind ik de boom net te ver naar het midden of net te ver uit thet midden.

• Mavi86
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 08-06 10:17
hele mooi serie @MattiB

www.mariovisser.com

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:16
Prachtige platen! Waar heb je deze gemaakt als ik vragen mag?

• MattiB
Terrz schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:46:
Prachtige platen! Waar heb je deze gemaakt als ik vragen mag?
Thanks! Deze platen zijn geschoten in Zuid Finland :*)

• ChrisLNFF
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:18
Prima foto's! Ik ga mee met de rest, 3 en 6 zijn het mooist.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True