Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ip configuraton probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saurius|IA
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 25-09-2018
Hallo vreemdeling,
Het internet van mijn computer werkt niet, ik krijg de volgende foutmelding:
Ethernet doesn’t have valid IP configuration.
Ik een aantal oplossingen van google geprobeerd en ook een andere computer erop aangesloten om te kijken of het aan mijn cabel wat niet zo was.
Ik weet dat het te maken heeft met mijn IP dat het volgende is:
169.254.x.x
De pagina’s die ik kreeg toen ik dit opzocht begreep ik niet en daarom vraag ik jou om hulp.
Ligt het aan drivers of instellingen.
Ik heb al ip config, ip reset en een aantal anderen geprobeerd.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt,
Saurius

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kabel vervangen en/of je router even van de stroom?

Het zou handig zijn meer info te geven bijvoorbeeld of je zeeeer recent updates hebt geinstalleerd of dat er misschien andere apparaten wel internet hebben, etc.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Saurius|IA
Ik heb verschillende kabels geprobeerd en heb niet recent updates gehad, mijn internet viel uit toen ik mijn pc gebruikte en ik heb al eerder internet gehad dat uitviel maarr dat was enkel toen ik hem in slaap stand liet gaan vandaag viel hij uit terwijl ik hem aan het gamen was. Pc en router meerdere malen opnieuw opgestart en kabels gecontroleert

• Jordy_413
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21:27
Naar properties van je Ethernet adapter gaan en de ip configuratie op automatisch zetten?

• Saurius|IA
Geprobeerd

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23:03
169.254.x.x
Dus, je wilt automatisch een IP opvragen, maar je vind de DHCP server niet.

Drie scenario's;
1. Jouw device heeft problemen
2. bekabeling is kapot
3. device waarop de DHCP server draait (gok modem / router van de provider) is....sjah...

- al een ander device geprobeerd?
- statisch ip geprobeerd?

• Saurius|IA
Ik weet dat het mijn pc is, alle andere apparaten in het huis werken prima en ik heb een andere laptop op de Lan-kabel van mijn pc aangesloten.
Ik zou statische ip willen proberen als je kan uitleggen wat het is.

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Windows geeft zichzelf een willekeurig adres uit 169.254.0.0/16 als het geen automatische configuratie kan krijgen via het netwerk. Dus het zal vragen stellen "hallo iemand wie dan ook geef mij een IPadres" en het krijgt geen antwoord.

Als dezelfde kabel op een ander apparaat wel werkt is het probleem dus bij dat apparaat. Kan een vuile plug zijn, een dode netwerkinterface, maar ook bijvoorbeeld een gare software update of zelfs een packet filter (firewall) probleem. Even bedenken wat er recent allemaal veranderd is aan het apparaat kan helpen.

[Voor 7% gewijzigd door drie van acht op 21-09-2018 20:42]

• Saurius|IA
Het kan zijn dat ik iets gewist heb dat ik niet had moeten wissen, ik ben eerder door mijn Program Files heen gegaan en dingen gewist die ik eerder had gebruikt maar niet meer wil gebruiken zoal AVG het kan zijn dat ik toen iets heb gewist dat nodig is voor mijn netwerk.
Het lijkt me onwaarschijnlijk mijn internet viel uit toen ik aan het spelen was en niet toen ik door bestanden heen aan het gaan was.
Waar zou ik een progamma kunnen vinden om mijn drivers te controleren?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-06 15:23
1. Er is een reden dat programma's uninstallers hebben.... Zomaar folders weggooien, daar moet je goed bij opletten...

2. Heb je Windows update al eens gedraaid om te kijken of je updates mist?

3. De ingebouwde windows probleemoplosser voor netwerken al gedraaid?

4. Een schone install van Windows op zijn tijd kan nooit kwaad ;)

[Voor 12% gewijzigd door Cpt.Morgan op 21-09-2018 21:02]

• Saurius|IA
Ik ga voor de schone Windows install, nu alleen een manier vinden om ervoor te zorgen dat ik geen Files achterlaat.
Ik ga een schone install doen en zal dan terug komen, kan ook zijn dat ik het nog even uitstel het heeft niet zo’n haast.
Bedankt voor de reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Cpt.Morgan en optie 5? System Restore Point terugzetten?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Saurius|IA
Nu ik erover na denk, ik ga eerst windows driver update uitproberen

• Saurius|IA
Ik heb Windows opnieuw geïnstaleerd maar het heeft het probleem niet opgelost, ik denk dat het mijn moederbord is.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Saurius hoewel je geen internet verbinding hebt, is het duidelijk dat het probleem waarschijnlijk bij Windows / drivers / hardware zit. Dat past beter thuis in WOS, dus schopje die kant op.

• 8mile13
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-04 22:50
Ik heb toevallig Driver Easy gebruikt en oude netwerkadapters eraf gegooid (uninstal) en nieuwe erop gezet.

Waarbij ik Driver Easy alleen gebruikt heb om te kijken wat ik moest downloaden. Driver Easy moet eerst worden gedownload met internet verbinding. Je kunt ook noteren wat je erafgegooid hebt en het vervolgens weer downloaden. Ik heb Windows 10 installatie disc gebruikt waar een onbruikbare netwerkadapter op stond.
https://www.drivereasy.co...h-no-internet-connection/

Via resultaat Driver Easy kwam ik hier terecht en heb maar meteen het hele pack gedownload.
https://downloadcenter.in...pter-Complete-Driver-Pack

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04:46
Misschien is de ethernet adapter stuk. Kun je een andere adapter lenen en op je moederbord prikken als test?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True