Vraag

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 17:08

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
OPGELOST
Waarom is het nog steeds niet mogelijk een eigen post als oplossing te selecteren.

Beste Tweakers,

Ik heb een Kingston HyperX Cloud II, als in mij headset gebruik op de ps4 via de 3,5mm jack, prima in orde.
Als ik de headset gebruik in Windows via de 3,5 mm jack of USB geluidskaart van Kingston, is het geluid voor mij te hard. (in zet is deze bijna nooit boven 4%) Het gevolg hiervan is dat er erg weinig stappen zijn om het volume te regelen, is het mogelijk het volume te schalen zodat ik meer ruimte voor het volume te regelen over houd.

Mijn vraag
Is er een mogelijkheid het volume in Windows te schalen met bijvoorbeeld een factor 0,5, zodat ik meer tussenstappen krijg om het volume te regelen. Voor een eventuele oplossing gaat het mij in de eerste plaats bij het aansluiten via de USB. (anders geen surroud, volumebediening en is de kabel te kort)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Gun metal
- Koptelefoon is aangesloten middels de USB geluidskaart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij het googelen naar deze vraag wordt veelal gevraagd om het volume juist harder te krijgen en dat leid tot niet relevante oplossingen om juist het tegenovergestelde te doen. Ook is te vinden dat deze vraag vaker voorkomt, echter heb ik hierbij nog niet oplossing kunnen vinden.
Verder kan ik mij herinneren iets vergelijkbaar te hebben gedaan in een oudere windows versie, waarbij ik de -dB kon aanpassen. Maar dit weet ik in W10 niet meer teug te vinden in de audio instellingen.

[Voor 8% gewijzigd door zekerpixels op 22-09-2018 21:24]

Alle reacties

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-03 17:08

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Oké het was zo simpel, maar niet intuïtief om te vinden. Dat blijkt ook omdat dit ook niet als oplossing bij vergelijkbare vragen word aangedragen.

- Rechtermuis op volume in de taakbalk
- Volumemixer openen
- Dan zet je het geluid van het output apparaat op bijvoorbeeld 50%.
In mijn geval zet ik de headset op 50%
- Vervolgens zet je het geluid van de toepassingen op bijvoorbeeld 1%.
In mij geval zet ik de toepassingen op 1%.

Wat er nu gebeurt is dat het geluid op 50% is gekoppeld aan 1% van de toepassingen.
Als ik het geluid op nu op 25% zet, dan is het hoorbare geluid werkelijk 0,5%

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:00

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee