Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NeedICTAdvies
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 27-09-2018
Hallo mensen. Ik ben 32 en werk bij de overheid. Ik heb meerdere rollen in het team waarvan 1 de gebruikersondersteuner is. Ik heb geen ICT diploma. Beschik alleen over een VWO diploma.

Als gebruikersondersteuner ben ik voornamelijk bezig met het oplossen van blokkades in het systeem waardoor opgevoerde acties niet het gewenste resultaat hebben.

Nu wil ik in de ICT beginnen. Ik weet eerlijk gezegd niet welke richting ik zou moeten kiezen. Het liefst
doe ik geen werk waarbij ik alleen maar naar een scherm moet kijken. Ik vind het sociale aspect ook
wel belangrijk. Daarnaast ben ik iemand die heel goed zaken kan uitleggen.

Ik zat zelf een beetje Java te bekijken, maar de enige reden dat ik dat heb gedaan is omdat ik hoorde
dat Java 1 van de meest gebruikte programmeertalen is. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Wel weet ik dat een hele studie volgen niet aan mij besteed is. Ik ben iemand die of wat certificaten moet behalen waarmee ik een goed begin kan maken bij een ICT werkgever of dat ik certificaten haal on the job.

Alvast bedankt voor een reactie.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je wil niet achter een scherm zitten maar bedenkt dan wel dat JAVA eventueel een optie is?

Ik denk je beter kan gaan bekijken of je ondersteunend kan worden. Procesmamagement, incidentmanagent, SLA / SLM. Of iets van coordinator servicedesk etc?

Allicht kan je eens de opleidingen van NTI en LOI bekijken of er iets meer "sociaal" aan opleiding te vinden is dan alleen maar hardcore schermpje, interfaceje, klikje.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NeedICTAdvies
MAX3400 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:49:
Je wil niet achter een scherm zitten maar bedenkt dan wel dat JAVA eventueel een optie is?

Ik denk je beter kan gaan bekijken of je ondersteunend kan worden. Procesmamagement, incidentmanagent, SLA / SLM. Of iets van coordinator servicedesk etc?

Allicht kan je eens de opleidingen van NTI en LOI bekijken of er iets meer "sociaal" aan opleiding te vinden is dan alleen maar hardcore schermpje, interfaceje, klikje.
Hi Max3400. Uiteraard wil ik wel achter een scherm zitten. Ik schreef dat ik liever niet alleen maar achter een scherm zit. Dat ik meerdere uren per dag achter een scherm moet gaan zitten, is geen probleem. Dat doe ik nu ook al. Maar op mijn werk heb ik ook dat ik collega's ondersteun, voer ik overleggen. Beetje dat je met de mensen geregeld in contact komt.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
NeedICTAdvies schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:01:
[...]

Hi Max3400. Uiteraard wil ik wel achter een scherm zitten. Ik schreef dat ik liever niet alleen maar achter een scherm zit. Dat ik meerdere uren per dag achter een scherm moet gaan zitten, is geen probleem. Dat doe ik nu ook al. Maar op mijn werk heb ik ook dat ik collega's ondersteun, voer ik overleggen. Beetje dat je met de mensen geregeld in contact komt.
Wat is precies jouw beeld van wat een developer doet dan, als je dit als uitzondering erbij zet? :?

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als je goed kan uitleggen en graag met mensen werkt is een baan als functioneel beheerder, product owner (scrum) of scrum master misschien wat voor je.

• iamcj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-06 22:29
Hier heb ik een aantal modules van gedaan voordat ik de overstap maakte:

https://www.ou.nl/-/BTI-2...SBxBA7UAUd4YaAghNEALw_wcB

• NeedICTAdvies
SmurfLink schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:17:
[...]

Wat is precies jouw beeld van wat een developer doet dan, als je dit als uitzondering erbij zet? :?
Ik heb bij ICT banen een beetje het beeld van een persoon die alleen werkt en alleen maar naar codes kijkt de gehele dag door op zijn scherm. Nu weet ik ook wel dat ICT heel breed is.

Als gebruikersondersteuner ben ik veel bezig met het oplossen van problemen. Vervolgens koppel ik terug naar collega's wat zij kunnen doen om het probleem op te lossen. Deze combinatie vind ik wel fijn.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:45

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

NeedICTAdvies schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:52:
[...]

Ik heb bij ICT banen een beetje het beeld van een persoon die alleen werkt en alleen maar naar codes kijkt de gehele dag door op zijn scherm. Nu weet ik ook wel dat ICT heel breed is.

Als gebruikersondersteuner ben ik veel bezig met het oplossen van problemen. Vervolgens koppel ik terug naar collega's wat zij kunnen doen om het probleem op te lossen. Deze combinatie vind ik wel fijn.
En waarom wil je dan weg/overstappen? Je doet nu dus een baan die je leuk vind? :S

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
NeedICTAdvies schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:52:
[...]

Dan heb je dus geen flauw idee hoe de ICT werkt, dan zou ik je toch eerst adviseren je wat meer te gaan verdiepen in het wereldje voor je met deze aannames er gaat werken en dan het deksel flink op de neus krijgt omdat je een totaal ander beeld had dan de werkelijkheid. Wat is uberhaupt je motivatie om in de ICT te willen werken als je er zo'n beeld van hebt?

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:12
NeedICTAdvies schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:34:
Nu wil ik in de ICT beginnen. Ik weet eerlijk gezegd niet welke richting ik zou moeten kiezen. Het liefst
doe ik geen werk waarbij ik alleen maar naar een scherm moet kijken. Ik vind het sociale aspect ook
wel belangrijk. Daarnaast ben ik iemand die heel goed zaken kan uitleggen.
Kan je niet een ochtend/middag "stage" lopen bij een afdeling die jou interessant lijkt? Gebeurt hier in het bedrijf ook met enige regelmaat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• m.z
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13-06 19:04

m.z

--

Haha, sorry lach niet uit, maar;

Ik heb in mijn opleiding gekozen bewust gekozen voor Ict-beheerder, in plaats van Applicatieontwikkelaars, omdat ik tijdens mijn stages ook gevoel kreeg veel met mensen bezig te zijn en niet hele dag codes moet zien en maken.

Tot mijn opleiding afgerond is en enorm veel "achter-beeldscherm"-vacatures tegenkom en nog zoekende ben.

Waar jou functie op lijkt en waar je heen kan gaan is functioneel beheerder. Maar hieronder valt al de huidige functie gebruikersondersteuning.

Als je Java (alleen) wilt doen, lijkt mij dit als sertificering het handigst. Leer daarnaast ITIL, want hier leer je ook over de inhoud van vele functies, maar vooral inhoudt over ICT en hoe het in zijn werking gaat. Kijk ook eens naar opleiding met diverse afstudeerrichting. Deeltijds- is minimaal tegenover een voltijds opleiding.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:49

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

ITIL behalen. Daarna Windows 10 ( 70-698 en 697)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:04
m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 04:52:
Als je Java (alleen) wilt doen, lijkt mij dit als sertificering het handigst.
Voor een Java developer zijn die certificeringen vrijwel waardeloos. Zou er zeker niet zelf voor gaan betalen.

https://niels.nu

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True