Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iMac opstartscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

Onderwerpen

Vraag

• WenR
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21-09-2018
Mijn vraag
...
Ik heb een 2dehands iMac gekocht en ik beschik niet over de login op het beginscherm. Wat kan ik doen om toch te kunnen inloggen?
Dankjewel
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via WenR op 21-09-2018 19:47)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Als eens op google gezocht, linkje hierboven, je kan een mac gewoon via internet schoon installeren. Er wordt dan niet om een password gevraagd voor zover ik het tot nu toe ben tegengekomen. Heb een mac of 20 gedaan inmiddels

Alle reacties

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:38

iCore

Dat is mijn uitspraak.

De verkoper contacteren?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verkoper bellen en vragen naar de gegevens?

Heel simpel: ik weet nu niet of jij onwetend een vraag stelt of dat je een "gestolen machine" probeert te ontgrendelen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:38

iCore

Dat is mijn uitspraak.

MAX3400 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:32:
Verkoper bellen en vragen naar de gegevens?

Heel simpel: ik weet nu niet of jij onwetend een vraag stelt of dat je een "gestolen machine" probeert te ontgrendelen.
Precies dit dus :)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Andre_J
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-06 23:21
*snip* lmgtfy-links zijn lame.

[Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 21-09-2018 21:42]

• WenR
Ik heb een iMac gekocht op een faillissement en de eigenaars zijn failliet en kunnen mij de code niet bezorgen
Vreselijk ik denk dat ik een kat in een zak gekocht heb

• WenR
Ik heb de iMac terug naar de fabrieksinstellingen gezet en steeds vraagt hij naar een paswoord vreselijk frustrerend ik koop nooit nog een 2de hands mac

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

WenR schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:48:
Ik heb een iMac gekocht op een faillissement en de eigenaars zijn failliet en kunnen mij de code niet bezorgen
Vreselijk ik denk dat ik een kat in een zak gekocht heb
Die kans zit erin. Net zoals dat als ik mijn rekeningen niet betaal en een deurwaarder komt mijn PC weghalen. Daar zit ook een password op wat niemand anders weet.

Je enige "redding" zou zijn als de boedel bij opbod verkocht is door een gerennomeerd veilingbedrijf. Dan heb je voordat je ging kopen de kleine letters kunnen lezen of & hoe spullen afgeleverd zouden worden. Blijft alsnog de aanname dat geen enkele veiling gaat "testen" of elk apparaat werkt; daar zijn de prijzen helaas ook naar.

• WenR
Het gekke is dat deze in het begin vlotjes heeft gewerkt en plotseling een wachtwoord vraagt. Ik heb het toestel bij het faillisement van leapp Hasselt gekocht met een officieel factuur. Dus niet gestolen.
Indien ik dit toestel niet aan de praat krijg kan ik dit dan nog ergens verkopen? Het is een refugiees iMac?
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. Want ik heb dit toestel gekocht voor mijn dochtertje en ik ben nu al de ganse dag bezig met het opzoeken hoe ik dit toestel kan gebruiken. Dankjewel

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

WenR schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:58:
Het gekke is dat deze in het begin vlotjes heeft gewerkt en plotseling een wachtwoord vraagt. Ik heb het toestel bij het faillisement van leapp Hasselt gekocht met een officieel factuur. Dus niet gestolen
Advies: bel Apple, leg de situatie uit en laat ze duidelijk weten dat je een factuur uit een faillisement hebt. Mogelijk (nadruk) willen ze dan helpen om de machine weer werkend te krijgen.

• WenR
Het zal een zure appel zijn... Want ik heb er dan ook nog onwetende redelijk veel voor betaald. Ik had echt gehoopt dat er op dit forum iemand zou zijn die me kan helpen. Spijtig genoeg dus niet

• WenR
Apple heb ik gebeld en zij geven geen support op refurbished toestellen. Leapp Nederland heb ik ook gebeld en zij konden mij niet helpen. Blijkbaar ben ik te goedgelovig in deze kwestie en draait alles om geld.

• WenR
Apple wil enkel verkopen en dienst na verkoop is 0. De economie moet draaien... Ik hoop alsnog dat er iemand mij kan helpen

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je kan je post editten, double/triple posten is niet nodig.
Het is een kleine moeite geweest om het zelf te controleren ipv goedgelovig iets te kopen/ het risico te nemen door te kopen via een faillissementsverkoop. Dat Apple geen support geeft is niet meer dan logisch. Het afschuiven dat ze alleen voor de verkoop zijn is 100% onzin.
Misschien even wat zelfreflectie toepassen en nadenken waar het mis is gegaan.

[Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 21-09-2018 18:09]

39

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Als eens op google gezocht, linkje hierboven, je kan een mac gewoon via internet schoon installeren. Er wordt dan niet om een password gevraagd voor zover ik het tot nu toe ben tegengekomen. Heb een mac of 20 gedaan inmiddels

• WenR
Dankjewel aan BMW_Gizzmo het is gelukt!
Diegene die commentaar op mijn post hadden kan ik alleen maar zeggen. Gun iemand het voordeel van de twijfel zonder te oordelen...

_/-\o_

[Voor 85% gewijzigd door WenR op 21-09-2018 19:59]

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Fijn dat het is opgelost, maar dit soort topics staan we niet toe op GoT. Beveiligingen zijn er met een reden, en wij kunnen niet controleren of je toestemming hebt deze te doorbreken. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True