Laptop beeldscherm los

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1118689

Topicstarter
Hoi!

Mijn beeldscherm van mijn laptop zit los aan 1 kant. Hij kan niet meer dichtklappen en kan ook niet te ver open zonder keihard kraken. Het zit aan de kant van mijn cd opener en daar zie ik een ijzeren plaatje uitsteken. Ik heb zelf totaal geen verstand van laptops en ben een arme student dus vraag mij af of iemand tips heeft. Hopelijk gaat het mij geen honderden euro’s kosten..

http://nl.tinypic.com/r/34j20xw/9

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Anoniem: 1118689 op 23-09-2018 11:41)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe je het scherm open aan het midden of aan de zijkant ? Doe je het aan de zijkant krijgt 1 scharnier meer druk te verwerken op de zijkant en dan wil het nog wel eens kapot gaan na enige tijd. Door het scherm in het midden te pakken wordt de druk netjes verdeelt. Het is helaas een probleem dat vaker voorkomt, maar het heeft ook zeker te maken met hoe je het scherm open doet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Los? Het lijkt erop alsof iemand de laptop gewoon heeft laten vallen ermee gevoetbald.

Dit is een reparatie waar de laptop in ieder geval helemaal open moet om te kijken wat er precies "dwars" zit; je plaatje laat ook zien dat de onderzijde van de machine niet goed aansluit.

En ja, pas als ie open is, kan een inschatting worden gegeven van de kosten. Elke computerzaak op de hoek kan er een (redelijke) schatting van maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Hoe oud is die laptop?

Als die redelijk nieuw is kan een reparatie het nog wel waard zijn. Ouder dan 3 jaar? Afschrijven helaas.

πŸ˜† - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dankjewel voor je bericht! Ik heb er niet mee gevoetbald haha. Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe het kan. Had ‘m meegenomen in mijn tas en toen was dit het resultaat helaas, baal er erg van.

Deze foto is misschien nog beter ter illustratie.
http://nl.tinypic.com/r/2d27zbn/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laptop is 4 jaar oud... werkt nog perfect maar qua leeftijd wel aan oudere kant ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Anoniem: 1118689 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:15:
Dankjewel voor je bericht! Ik heb er niet mee gevoetbald haha. Ik heb dus eigenlijk geen idee hoe het kan. Had ‘m meegenomen in mijn tas en toen was dit het resultaat helaas, baal er erg van.

Laptop heeft niet in een stootvrije tas gezeten en is te ruw mee omgegaan, heeft een optater op een hoek gehad.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Lijkt me dat gewoon de topcover van de onderkant is 'gerukt', als hij zo los zit neem ik aan dat de schroeven uit het plastic zijn?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 07:32
Bensimpel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:15:
Hoe oud is die laptop?

Als die redelijk nieuw is kan een reparatie het nog wel waard zijn. Ouder dan 3 jaar? Afschrijven helaas.
Wat is dit nou weer voor onzin? Na 3jr kun je ook nog prima met een laptop werken en is echt niet elke schade per definitie te groot om maar meteen de hele laptop af te schrijven.

Breng hem gewoon ff langs de lokale computerboer, denk dat je voor 3-4 tientjes klaar bent.

[ Voor 10% gewijzigd door YaYo86 op 21-09-2018 22:13 ]

Bensimpel

Positieve meneer

YaYo86 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:12:
[...]

Wat is dit nou weer voor onzin? Na 3jr kun je ook nog prima met een laptop werken en is echt niet elke schade per definitie te groot om maar meteen de hele laptop af te schrijven.

Breng hem gewoon ff langs de lokale computerboer, denk dat je voor 3-4 tientjes klaar bent.
Plastic is compleet kapot, denk niet dat die voor 4 tientjes klaar is. 8)7

πŸ˜† - Denk ook eens om ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Anoniem: 1118689 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:15:

Je zou ook een guide op YouTube voor jouw laptop kunnen zoeken en hem netjes open schroeven. Dan zie je vanzelf wat de schade is.

Topicstarter
Ik heb hem inmiddels weggebracht. Vermoeden is een losse scharnier en er wordt nu naar gekeken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doe je het scherm open aan het midden of aan de zijkant ? Doe je het aan de zijkant krijgt 1 scharnier meer druk te verwerken op de zijkant en dan wil het nog wel eens kapot gaan na enige tijd. Door het scherm in het midden te pakken wordt de druk netjes verdeelt. Het is helaas een probleem dat vaker voorkomt, maar het heeft ook zeker te maken met hoe je het scherm open doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik doe het scherm inderdaad denk ik onbewust altijd aan 1 kant open. Nooit opgelet eigenlijk maar goede tip voor in de toekomst!
Pagina: 1