Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• J Kortje
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22-06 07:47
Ik zoek een?
Android toestel met OLED scherm onder de €550

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. Maximum van €550, OnePlus 6 is te krijgen met 5% studentenkorting waar ik ook gebruik zal van gaan maken.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Android 8, met udate naar Android 9. Ik ga veel fotografen en video's maken en bekijken. Daarnaast zou het fijn zijn als het toestel de gehele dag zou mee kunnen gaan, snelladen is wel een optie. Van 6 uur tot 23:00 (student). 128 GB geheugen zal fijn zijn, minder mag, SD kaart is geen verplichting.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Zelf heb ik al de Xiaomi Mi 8, OnePlus 6 en Huawei Mate 10 Pro gevonden. Ik twijfel of ik misschien op de Xiaomi Mi Mix 3/Oneplus 6T of Honor Magic 2 moet wachten.
Oppo R15 Pro, hartstikke mooi toestel maar die Micro USB poort doet afbreuk. Ik heb nu een toestel met USB Type C en heb genoeg kabels daarvoor, magnetisch en extra lange. LG V30 heeft lang op het lijstje gestaan maar waarschijnlijk geen lange software ondersteuning meer. Ik ben geen fan van Samsung toestellen. Ik doe liever geen toestellen importeren en daarnaast zijn er steeds meer Nederlandse (web)winkels die zogenaamde B-merken verkopen.

Wel: Huawei Mate 10 Pro, Honor Magic 2, OnePlus 6, OnePlus 6T, Xiaomi Mi 8(Pro), Xiaomi Mi Mix 3

Niet: Oppo R15 Pro, LG V30, Samsung,

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Iemand ervaring met een van deze toestellen?
Voor 31 december 2018 wil ik het toestel hebben gekocht. Het heeft geen haast maar graag wacht ik natuurlijk niet te lang.

Prioriteiten op volgorde:
1. Lange accuduur
2. OLED scherm/HDR scherm
3. 4K filmen
4. Lange software ondersteuning
5. Goede camera's, ook bij weinig licht
6. Scherm in zonlicht afleesbaar.
7. Security patches per 1-3 maanden
8. Android 9 update
9. Genoeg opslagruimte, mag zonder SD kaart (64/128GB)
10: Slow motion / 720/1080 @240fps

Dankjewel voor het lezen en meewerken aan dit topic en als je een opmerking of suggestie hebt; ik bijt niet en helpen zou fijn zijn! :)

[Voor 23% gewijzigd door J Kortje op 23-09-2018 09:08. Reden: Prioriteiten toegevoegd, wel niet lijstje met telefoons voor meer overzicht]

Beste antwoord (via J Kortje op 04-10-2018 19:23)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

1. Lange accuduur
Hoe gebruik jij je telefoon? Dat zie ik niet voorbij komen. De ene telefoon blijft heel stabiel als je niets doet. Als je een game opent of veel films kijkt, dan zakt de accu redelijk snel.
De andere telefoon zakt geleidelijk in accuduur en als je games speelt, dan zakt hij niet drastisch (OP6)
Dat is een lastige optie, ik vind dat OP het goed heeft gedaan, maar het is lastig te weten wat jij met goed of wellicht met perfect zou bedoelen.
8. Android 9 update upgrade
(sorry, kon het niet laten ;))
(dit is toch standaard bij de meeste telefoons?)

Ik heb (onder andere) de Xiaomi Mi6, maar Asphalt werkt zonder problemen op alle mid-range en high end smartphones. Reclame? Die is er sowieso niet in de Xiaomi.eu rom, echter moet je een expert zijn om dat erop te zetten, dus dan valt Xiaomi in het geheel wellicht al af (niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar je moet eigenlijk al een hoop van Xiaomi weten voordat je aan de unlock sessie gaat beginnen).
Wat dat betreft zou Xiaomi bij voorbaat eigenlijk al afvallen, het was echter wel een zeer mooie optie geweest.

[Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 04-10-2018 17:02. Reden: Xiaomi Mi6 verhaal toegevoegd]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Alle reacties

• Alexo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 11:12

Alexo

groots met een zachte o

Als je met een notch kan leven is imo de OnePlus 6 de beste keus. Als je nog een maandje langer kan wachten dan is de OnePlus 6T wellicht interessanter met een kleinere druppel-notch en die tevens (naar verluidt) een vingerafdrukscanner onder het scherm krijgt (net als de Mi 8 Pro die recent is aangekondigd). Mi Mix 3 kan ook aardig zijn maar het schuif-idee doet me denken aan mijn oude Nokia N900 (oh, the memories O+).

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• J Kortje
Ik kan zeker leven met een notch, in mijn opzichte heb je juist extra scherm omdat je notificaties naast je camera's, sensoren en oortelefoon worden geplaatst.
Inderdaad die OnePlus 6t, het is jammer dat ie geen 3,5mm jack meer heeft maar die heb ik de afgelopen 16 maanden niet meer gebruikt.
Die Xiaomi zou ook wel eens interessant kunnen worden.
Ik denk dat ik me maar eens beetje verder verdiep in wat er nog komen gaat.
Bedankt voor je reactie!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:01
Xiaomi staat op mijn zwarte lijst vanwege reclame in het OS. Alleen hun Android One modellen hebben dat niet. Ik zou voor de OnePlus gaan.

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:01
Even wachten op de Xiaomi Mi8 Pro, beste prijs/prestatie verhouding van het moment.

18 September lekker fietsen in Limburg

• J Kortje
Ramon 73 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:06:
Even wachten op de Xiaomi Mi8 Pro, beste prijs/prestatie verhouding van het moment.
Jammer van die verkleinde batterij. 3000 mAh ten op zichte van 3400 mAh, ik weet dan niet zeker of ik het einde van de dag haal. Daarnaast is het, als je telefoon op het begin van d'r leven al een niet al te beste accuduur heet, hoe moet dat als je telefoon dan 2 jaar oud is en de batterij begint te slijten. Verder een super mooi toestel. Maar ik ben het wel eens met swhnld dat de Xiaomi OS met reclame is gewoon sh*t. Dit blijkt alleen in de apps te zijn en te zijn uit te schakelen.

[Voor 28% gewijzigd door J Kortje op 23-09-2018 08:53. Reden: Accuduur en advertenties in OS aangepast]

• Alexo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 11:12

Alexo

groots met een zachte o

yoyoloveyoyo200 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 21:38:
[...]

Jammer van die verkleinde batterij. 3000 mAh ten op zichte van 3400 mAh. Verder een super mooi toestel. Maar ik ben het wel eens met swhnld dat de Xiaomi OS met reclame is gewoon sh*t.
Heb zelf MIUI 10 op mijn Mi Mix 2s, en nergens last van hinderlijke reclame.. Gebruik wel andere dan de standaard launcher/apps (Nova Launcher, Cx File Explorer etc.) en gebruik Blokada om ongewenste reclames te blokkeren

[Voor 5% gewijzigd door Alexo op 22-09-2018 23:10]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:01:
Xiaomi staat op mijn zwarte lijst vanwege reclame in het OS. Alleen hun Android One modellen hebben dat niet. Ik zou voor de OnePlus gaan.
Er zit geen reclame in het OS, maar slechts in sommige van hun apps en die kan je nog uitzetten ook.
Net als samsung , in het OS niets, maar hun apps staan er bol van, veel boller dan de miui apps.

De mate 10 pro is leuk en soms voor rond de 300 euro te krijgen in Duitsland.

[Voor 8% gewijzigd door HaseMike op 23-09-2018 07:10]

• swhnld
HaseMike schreef op zondag 23 september 2018 @ 07:08:
[...]

Er zit geen reclame in het OS, maar slechts in sommige van hun apps en die kan je nog uitzetten ook.
Net als samsung , in het OS niets, maar hun apps staan er bol van, veel boller dan de miui apps.

Volgens het artikel op Tweakers zit de reclame bijvoorbeeld in het instellingen menu. Dat is het OS voor mij. Met een custom ROM ben je er wel vanaf, maar ik ken mensen die vanaf een iPhone naar een Xiaomi gingen en daarna iedereen vertelde dat Android zuigt met alle reclame. Zie dat dan maar weer te nuanceren.

• HaseMike
  • Niet online
swhnld schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:58:
[...]

Volgens het artikel op Tweakers zit de reclame bijvoorbeeld in het instellingen menu. Dat is het OS voor mij. Met een custom ROM ben je er wel vanaf, maar ik ken mensen die vanaf een iPhone naar een Xiaomi gingen en daarna iedereen vertelde dat Android zuigt met alle reclame. Zie dat dan maar weer te nuanceren.
Er zit geen, ik herhaal GEEN reclame in het instellingen menu. Ik kan het weten ik heb er twee.
Nuanceren is niet nodig, als de informatie niet klopt.

"iedereen vertelde dat android zuigt met alle reclame" klinkt als een opmerking van een 13 jarige die reden verzint voor het kopen van een apple, Onzin gewoon.

Maar geef even een link van dat tweakers artikel, ben benieuwd.

[Voor 21% gewijzigd door HaseMike op 23-09-2018 11:49]

• J Kortje
Volgens mij zijn de advertenties bij duurdere telefoons minder aanwezig. Daarnaast is het mogelijk om de advertenties uit te zetten.
HTC doet het ook. Xiaomi moet ook aan de winst komen die ze niet kunnen krijgen met 5% winst op de telefoons.

Zolang de Xiaomi advertenties zijn uit te schakelen vind ik de MiUI OS nog niet zo erg.

Het gaat mij meer om de telefoons en hardware zelf. Ik heb nu een Honor 8 met Emotion UI, dat is alles behalve stock Android dus daar zou ik me wel op aankunnen passen.

• J Kortje
HaseMike schreef op zondag 23 september 2018 @ 07:08:
[...]

Waar zijn die prijzen haalbaar? Ik heb bij de Mediamarkt gekeken en Amazon maar daar zijn de prijzen niet veel lager dan in Nederland bij de Belsimpel

• HaseMike
  • Niet online
yoyoloveyoyo200 schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:40:
[...]
Waar zijn die prijzen haalbaar? Ik heb bij de Mediamarkt gekeken en Amazon maar daar zijn de prijzen niet veel lager dan in Nederland bij de Belsimpel
"Soms" is hier ook het woord, bij Mediamarkt Hamburg 2 weken terug voor 285. Gisteren een BTW actie , dus in de gaten houden. Beslist niet kopen voor boven de 350. Laagste prijjs op dit moment 395 bij rakuten. Scheelt toch bijna 100 met Nederland (pricewatch tweakers)

[Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 23-09-2018 14:16]

• J Kortje
HaseMike schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:15:
[...]

Beslist niet kopen voor boven de 350.
Waarop basseert u dit, slechte ervaringen of vind u het toestel niet meer waard dan €350.
Of is het vanwege de vele acties in Duitsland op dit toestel.

• HaseMike
  • Niet online
yoyoloveyoyo200 schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:41:
[...]
Waarop basseert u dit, slechte ervaringen of vind u het toestel niet meer waard dan €350.
Of is het vanwege de vele acties in Duitsland op dit toestel.
Gebaseerd puur op de acties die, soms, beschikbaar zijn en de beschikbaarheid van andere honor/huawei phones met de 970 zoals de Honor Play daar weer helaas geen Oled. Kijk misschien eens naar de Mi8

• J Kortje
HaseMike schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:20:
[...]

Gebaseerd puur op de acties die, soms, beschikbaar zijn en de beschikbaarheid van andere honor/huawei phones met de 970 zoals de Honor Play daar weer helaas geen Oled. Kijk misschien eens naar de Mi8
Daarnaast is de Honor Play echt gebaseerd op raw performance, het scherm is erg dim op maximale helderheid en zijn de camera's echt niet om over naar huis te spreken. De Huawei Nova is dan wel weer een stuk beter maar heeft een LCD en scheelt maar een paar tientjes met de Mate 10 Pro die toch wel echt het vlaggenschip was dus ook meer features heeft. De Nova 3 heeft in tegenstelling tot de Honor Play, wel camera's die passen bij de processor maar heeft helaas een LCD scherm. Ik gebruik nu zelf een LCD scherm maar mijn zusje heeft een ZTE Axon 7 met OLED scherm en dat ziet er toch een stuk gelikter uit. Daarnaast zijn de OnePlus 6, Xiaomi Mi 8 en Huawei Mate 10 Pro YouTube Signature devices, die gaan beter om met YouTube en sinds ik dat veel kijk lijkt mij daar wel een verbetering in te zitten.

Die Xiaomi is inderdaad een interessant toestel maar mist ie verschillende dingen die de andere twee wel hebben.

Er moeten uiteindelijk compromissen worden gesloten om tot een besluit te komen. Helaas weet ik nog niet goed waar ik die compromissen moet leggen.

Ik vind camera scherm en accu toch wel belangrijk dus lijkt het uit te gaan naar de Hauwei Mate 10 Pro maar die draait al wat langer mee dus heb je minder lang software ondersteuning.

Ik wil in ieder geval alvast iedereen weer bedanken voor het meedenken met me.

[Voor 8% gewijzigd door J Kortje op 24-09-2018 09:33]

• J Kortje
Update:

Als ik de drie telefoons vergelijkbaar configureer komt de OnePlus 6 in kwaad daglicht te staan (ook al zou ik voor de 5% korting gaan).
Op het moment van schrijven is de
Huawei Mate 10 Pro: € 449
Xiaomi Mi 8: €480,15
OnePlus 6: €569 × 0.95 = 540.55

Persoonlijk vind ik de Oneplus niet bijna €90 meer waard dan de Mate 10 Pro. Daarnaast is het prijsverschil tussen de Xiaomi Mi 8 en Mate 10 niet heel groot maar krijg ik gericht op snelheid wel meer prestaties/€.

Waar zou jullie voorkeur voor uitgaan.

PS. met het T-Mobile abonnement wat ik nu heb kan ik verlengen met telefoon waardoor ik €30 minder hoef te betalen voor eenmalige bijbetaling.

• swhnld
Of Huawei Mate 20 Lite ?

• J Kortje
Ben gisteren naar de Mediamarkt geweest en heb daar inderdaad ook de Huawei Mate 20 Lite gezien. Het is een fijn en mooi toestel maar helaas heeft het toestel geen OLED scherm.
Daarnaast wordt 4k filmen niet ondersteunt.
Voor die €50 verschil zijn er best wel wat compromissen te maken.

• swhnld
Tsja, en de Mate 20 Pro is nog niet beschikbaar denk ik, want dan heb je het model van dit jaar. Mogelijk is er nog wel een Honor alternatief van de Mate, maar daar ben ik minder bekent mee. (Honor is het online merk van Huawei, zoiets als dat Oneplus dat is voor Oppo).

• J Kortje
swhnld schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:30:
Tsja, en de Mate 20 Pro is nog niet beschikbaar denk ik, want dan heb je het model van dit jaar. Mogelijk is er nog wel een Honor alternatief van de Mate, maar daar ben ik minder bekent mee. (Honor is het online merk van Huawei, zoiets als dat Oneplus dat is voor Oppo).
Inderdaad, de Mate 20 Pro wordt op 16 oktober gelanceerd. De OnePlus 6T De dag ernaar. Honor komt waarschijnlijk met de Honor Magic 2 als alternatief voor de Mate 20 Pro op 26 oktober.
Ik heb op dit moment een Honor 8 dus ik ben al wel bekend met zowel Huawei als Honor.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 18:56
Xiaomi Mi 8 en de Oneplus 6 heb ik beide gehad, waar de Oneplus 6 zeker de betere was.
Software vond ik fijner van Oneplus, het oled paneel is beter en de notificaties zijn nog zichtbaar in de statusbar.
De Mi 8 is verder een prima toestel echter had mijn toestel last van screen uniformity kan toeval zijn echter melden meerdere gebruikers dit.

De Mi mix 3 maakt waarschijnlijk gebruik van een lcd paneel, ik heb altijd wel wat gezeik gehad met panelen van Xiaomi echter het lcd van Pocophone bevalt mij tot nu toe goed.

De Mate 10 pro heb ik ook 2 dagen gehad maar was niet mijn smaak.

Ik zou voor de Oneplus gaan, goed merk mooie schil en degelijke hardware.

[Voor 37% gewijzigd door Bassbounce op 27-09-2018 22:29]

Huidige Pc

• J Kortje
Bassbounce schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:24:

De Mi mix 3 maakt waarschijnlijk gebruik van een lcd paneel, ik heb altijd wel wat gezeik gehad met panelen van Xiaomi echter het lcd van Pocophone bevalt mij tot nu toe goed.

De Xiaomi Mi Mix 3 komt waarschijnlijk met vingerafdruk scanner in het scherm, dit kan alleen als wr gebruik wordt gemaakt van het dunnere OLED/Amoled display.

De Mate 10 pro heb ik ook 2 dagen gehad maar was niet mijn smaak.

Ik zou voor de Oneplus gaan, goed merk mooie schil en degelijke hardware.
De OnePlus 6 heeft volgens verschillende bronnen minder goede camera's en heeft de tweede camera geen extra functionaliteit ten opzichte van de eerste camera. Daarnaast is de OnePlus 6 in vergelijkbare opslagcapaciteit €150 duurder dan de Mate 10 Pro. En €79 duurder dan de Xiaomi Mi 8. Op basis van T-Mobile abonnement met 300 min en 100 sms'jes. Waarbij ik het toestel in een keer betaal en niet per maans.

[Voor 6% gewijzigd door J Kortje op 28-09-2018 14:25]

• J Kortje
Het blijkt dus dat niet alleen de Xiaomi Pocophone F1 geen Netflix of iets dergelijks in HD kan afspelen maar ook de Xiaomi Mi 8 is die optie niet mogelijk, toch wel erg jammer.
Dan kijk ik nu nog geen Netflix, of HULU of welke dienst dan ook, Xiaomi heeft er niet goed aan gedaan dit niet te integreren in een Flagship toestel mét amoled scherm.

• Bartaz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21-06 08:48

Bartaz

Likes cookies!

swhnld schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 08:01:
Dit is gewoon uit te zetten in instellingen en zou geen dealbreaker mogen zijn.

• J Kortje
Bartaz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:19:
[...]

Dit is gewoon uit te zetten in instellingen en zou geen dealbreaker mogen zijn.
Daar ben ik van op de hoogte.
Wel vind ik het vervelend dat je geen Netflix in HD kunt bekijken omdat er Wildvine Level 3 en geen Level 1 in het toestel zit, dit zou volgens sommigen wel en volgens sommigen niet via een software update te zijn te verhelpen. Ook geen echte deal-breaker. Maar het volgende zeker wel... Die brede notch.
Ik ben geen voorstander van zo'n brede notch, je kunt bijna niks zien. Het heet een notificatiebalk maar je kunt geen notificaties zien plus het feit dat je voor het batterijpercentage de notificatiebalk naar beneden moet swipen is wel een puntje van slecht afgestemde software. Slecht heatmanagement is ook wel iets trouwens, je koopt het snelste van het snelste om een snelle ervaring van de software te hebben maar gamen is de telefoon niet voor gemaakt blijkbaar, waarschijnlijk ga ik niet veel gamen maar ik vind de Asphalt Series toch wel erg leuk maar als die telefoon dan warm/heet wordt gaat de batterij weer sneller leeg, krijg je last van throttling en gewoon het algemene gevoel van die telefoon laat me een beetje achter.
Dus helaas voor Xiaomi, de specsheet ziet er goed uit maar als je alles bij elkaar gaat optellen is het toestel toch wel wat minder, behalve op het gebied van camera's want die foto's zien er hartstikke goed uit, iets waar de OnePlus nog wel optimalisatie in kan gebruiken.

Update:
Xiaomi Mi 8 gaat eruit vanwege bovenstaande redenen. Als iemand hier nog denkt maar je hebt hier nog niet aan gedacht. Vertel het me misschien kan ik het toestel terug in overweging brengen. De Xiaomi is wel €77 goedkoper dan de OnePlus 6, beide met 128GB ROM geheugen.
Huawei Mate 10 Pro (€376) VS OnePlus 6 128GB (€526)

[Voor 61% gewijzigd door J Kortje op 30-09-2018 09:17]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

1. Lange accuduur
Hoe gebruik jij je telefoon? Dat zie ik niet voorbij komen. De ene telefoon blijft heel stabiel als je niets doet. Als je een game opent of veel films kijkt, dan zakt de accu redelijk snel.
De andere telefoon zakt geleidelijk in accuduur en als je games speelt, dan zakt hij niet drastisch (OP6)
Dat is een lastige optie, ik vind dat OP het goed heeft gedaan, maar het is lastig te weten wat jij met goed of wellicht met perfect zou bedoelen.
8. Android 9 update upgrade

Ik heb (onder andere) de Xiaomi Mi6, maar Asphalt werkt zonder problemen op alle mid-range en high end smartphones. Reclame? Die is er sowieso niet in de Xiaomi.eu rom, echter moet je een expert zijn om dat erop te zetten, dus dan valt Xiaomi in het geheel wellicht al af (niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar je moet eigenlijk al een hoop van Xiaomi weten voordat je aan de unlock sessie gaat beginnen).
Wat dat betreft zou Xiaomi bij voorbaat eigenlijk al afvallen, het was echter wel een zeer mooie optie geweest.

[Voor 27% gewijzigd door Kiswum op 04-10-2018 17:02. Reden: Xiaomi Mi6 verhaal toegevoegd]

• Kiswum
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor het markeren van mijn antwoord, maar welke telefoon ga je straks nemen? Speelt het formaat overigens ook nog mee? Wist je dat de Samsung Galaxy S9 inmiddels zo'n €450,- is incl. €100,- cashback? Die heeft bijvoorbeeld een uitstekende camera, maar zwakke accu (volgens reviews, ik ben hem momenteel zelf aan het testen).

• J Kortje
Kiswum schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

[...]

[...]

[...]

De Xiaomi is inderdaad ook afgevallen. Persoonlijk zou ik er ook weinig zin in hebben om in een toestel van die prijs extra werk te gaan steken omdat er reclame op staat.

Ik gebruik mijn telefoon regelmatig voor langere tijd dus niet vaak snel even unlocken en weer in standby zetten. Ik gebruik heel de dag door, ook 's nachts bluetooth in verband met m'n Xiaomi Mi Fit Band 2. Ik kijk minstens 1,5 uur YouTube per dag. Daarnaast gebruik ik nog 1 tot 2 uur internet. De Fontys Studenten app staat standaard in het RAM geheugen.
Ik luister 4 uur per dag Deezer, gebruikt op de Honor 8 20% batterij per dag. Er draaien 4 email accounts op de achtergrond mee, daarnaast ook Instagram, Whatsapp, Facebook en Twitter. Dan zit de dag er wel op.

Goed in slechte lichtomstandigheden, de Huawei mate 10 pro vind ik persoonlijk beter, minder ruis en iets beter contrast over het algemeen. Kijk, ik verwacht echt geen S9(+) level want dan zou je gewoon meer moeten uitgeven maar de OnePlus 6 doet het inderdaad wel aardig/gemiddeld wat te verwachten is bij die prijs.

Het is niet standaard om in die resolutie die frames per seconde te hebben. De Mate 10 Pro heeft lagere resolutie en minder frames per seconde. De OnePlus 6 heeft dat bijvoorbeeld wel, de Xiaomi Mi 8 ook. De Snapdragon 845 kan het maar niet elke fabrikant doet het beschikbaar stellen.

• J Kortje
Kiswum schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:30:
Bedankt voor het markeren van mijn antwoord, maar welke telefoon ga je straks nemen? Speelt het formaat overigens ook nog mee? Wist je dat de Samsung Galaxy S9 inmiddels zo'n €450,- is incl. €100,- cashback? Die heeft bijvoorbeeld een uitstekende camera, maar zwakke accu (volgens reviews, ik ben hem momenteel zelf aan het testen).
Formaatje Huawei Mate 10 Pro/OnePlus 6/LG V30/Xiaomi Mi 8 (afhankelijk van de grootte van de bezels natuurlijk), niet groter dan 160 mm hoog en 76 mm breed.

Ik weet niet, maar ik heb persoonlijk geen fijn gevoel bij de grootste Android fabrikant ter wereld.
De Samsung Galaxy S9 heeft daarnaast geen extra camera. Wel een hele goede. De accuduur is wel beduidend minder dan het plus model... Die is daarentegen wel weer een stukje duurder.

Ik ben altijd iemand geweest die iets anders wilde dan de grote groep leeftijdsgenoten. Daarnaast spreekt het design met de gebogen randen niet aan. Heb het toestel al wel verschillende keren vast gehad maar elke keer geen gevoel van gehad dat ik met dat toestel zou rondlopen. Maar voor €450 zou ik nog eens een kijkje nemen. (€500 is het ongeveer)

Ik heb uw antwoord als beste beantwoord omdat het een goed uitgebreide reactie is, een waar je vragen stelt voor onduidelijkheden, met een goed alternatief geeft. Na wat wikken en wegen ben ik toch niet tevreden met het toestel. De S9 heeft een beduidend minder goede batterijduur dan de andere toestellen. Hierbij laat ik dan ook dat toestel vallen. De Note 8 is inmiddels ook afgeprijsd en goedkoper online te krijgen, zowel via vraag&aanbod als via ReBuy (persoonlijk nog geen ervaringen mee, moet nog even inlezen.) Die is wel weer een stuk langer, daarnaast weet ik niet hoe goed en hoe vaak ik de S-pen ga gebruiken omdat ik er nog nooit een heb gebruikt. Batterij duur is niet geweldig. Camera's zijn op z'n Samsungs wel weer goed. Vingerafdruk scanner heeft rare plaatsing en IRIS scanner zou niet uitpakken sinds ik brildragend ben.

Ik ben wel de LG V30 aan het overwegen. Die krijgt Android 9, waarschijnlijk wel de laatste update maar dat is met de Mate 10 Pro waarschijnlijk ook. De DXoMark is alleen niet zo hoog, heeft iemand ervaring met het toestel qua camera, de specificaties zien er namelijk wel redelijk uit. Voor €450 is het toestel ook niet duur, zeker niet in vergelijking met de adviesprijs.
Enige puntjes van aandacht zijn onder andere: blauwe verkleuringen, LG skin i.c.m. Snapdragon 835 (langzamere combinatie dan de andere). Die DXoMark trek ik me niet zo veel van aan maar het geeft toch wel een cijfer aan de camera's van het toestel ten opzichte van de Mate 10 Pro en OnePlus 6.

Ondanks dat er steeds meer toestellen een OLED schermen hebben heb je weinig keuze in deze prijscategorie. Of ik moet andere prioriteiten stellen. Of overstappen/blijven bij m'n LCD schermen. (Pocophone F1/ Asus Zenfone 5Z/ Huawei Nova 3)

[Voor 54% gewijzigd door J Kortje op 05-10-2018 20:26. Reden: aanvulling en spelling]

• J Kortje
De kortingen die je eerst kon krijgen bij Belsimpel in combinatie met het goedkoopste T-mobile abonnement zijn niet meer leverbaar blijkbaar, waarbij je eerst nog tot €80 kon besparen door een telefoon met een 150/300 minuten abonnement te nemen moet je soms nu zelfs meer betalen dan dat het toestel los met sim only kost.
Raar wat 1 tot 2 weken tijd kan doen.
Dus de Mate 10 is geen €379 maar €449
Voor de OnePlus is het van €526 naar €569 gegaan voor het 128gb model. In combinatie met abonnement zelfs duurder.

• Kiswum
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

Belsimpel is uitgesloten van deelname voor de Samsung actie. Check daarvoor de website van Samsung.

Je kunt wel via Mobiel.nl of T-mobile meedoen met de actie. Hierdoor betaal je €485 voor de telefoon bij een 1 jarig abonnement. Je kunt daarnaast je eenmalige kosten aanpassen (en onder de €250,- toestelbijdrage blijven). Daarnaast kun je nog meedoen met de onlangs verlengde €100-150 kortingsactie van Samsung.
https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=89VYBE8ZC99LE

• J Kortje
Belsimpel doet wel mee met de actie, ze hebben zelf de actieprijs aangenomen terwijl het bedrijf niet mee doet met de actie.

Als je op de toestelsite kijkt zie je de aangepaste prijs en een kolom met uitleg dat het toestel is afgeprijsd omdat andere winkels dat ook doet.

Maar ik ben inmiddels afgestapt van Samsung, de toestelen zijn goed maar komen op batterijduur wel wat te kort. Het Plus model komt al meer in de buurt, die heeft ook twee camera's op de achterkant maar is daarentegen wel weer een stuk prijziger.

[Voor 62% gewijzigd door J Kortje op 06-10-2018 07:13]

• Kiswum
  • Nu online

Kiswum

Gadget reviewer

Belsimpel heeft een eigen actie, maar onder de streep zijn ze net wat duurder dan de winkels die wel met de actie meedoen.
Mediamarkt heeft volgens mij ook een eigen actie lopen, naast de Samsung actie.

Maar ik kan me voorstellen dat je niet voor Samsung kiest. De accuduur is sowieso een lastig punt in combinatie met een smartphone met een goede camera. Een 4000mAh accu zou zonder problemen een gehele / 1,5 dag kunnen overbruggen, maar smartphones die dat aankunnen zitten in de mid-range markt en hebben automatisch een minder goede camera.

• J Kortje
Het gaat natuurlijk niet alleen om dat accucapaciteit. Maar 1/1,5 met een S9 wordt lastiger dan bijvoorbeeld met een OnePlus 6 of Huawei Mate 10 Pro(die heeft toevallig wel 4000 mAh. Zelfs de LG V30 heeft een langere PCmark work accuduur. Heeft wel een grotere accu maar ook een groter scherm en een oudere processor die minder efficiënt is.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True