Ik wil graag een aansluiting maken in m'n keuken voor een inductie kookplaat van ikea (type BEJUBLAD).
Dit staat er in de handleiding:
Het apparaat werkt perfect op een elektrisch netwerk van 230 V, 220 V~ of 240 V~ 50 Hz wisselstroom.
Daarnaast op de website van ikea:
Spanning: 220-240V
Aansluitvermogen: 7400 W
Stroom: 2x16A of 1x32A.
Ik heb ook even naar de factuur van m'n energie gekeken en daar staat dit:
Capaciteit t/m 3 x 25A of t/m 1 x 80A
In mijn meterkast zitten 4 groepen met automatische schroefzekeringen.
Van links naar rechts:
groep 1: boven
groep 2: deel beneden + boven
groep 3: w.a. etc. (geen idee wat dat is. Maar dat stopcontact komt nu in m'n keuken uit en daar zit de vaatwasser nu op
groep 4: keuken + deel beneden
Dan hangt er nog een kast naast, met wederom automatische schroefzekeringen en deze groepen
groep 5: oven
groep 6: koelkast en vriezer
groep 7: nog niet kunnen ontdekken wat dat is.
Groep 3, 4, 5 en 6 komen dus bij mij allemaal in de keuken uit. Het lijkt mij dat ik op groep 3 en 4 de rest van de keuken apparatuur kan zetten en dat ik dus groep 5, 6 en misschien 7 dus nog vrij heb.
Als ik heel simpel denk kan ik van groep 5 en 6 de snoeren bij elkaar brengen in een perilex stopcontact. Waarvan ik de 2 blauwe draden op de N zet en dan op L1 een bruine en op L2 de andere. (sorry voor het simplistische taalgebruik)
Máár, volgens mij hoort het zo niet. Of wel? Volgens mij moet er een brug zitten in de meterkast die er voor zorgt dat als er 1 groep uitvalt, dat dan ook de andere groep uitvalt.
Welke oplossingen zijn er? Kan er ergens iets tussengezet worden om het veilig te maken? Of moet ik een nieuwe groepenkast laten plaatsen (van honderden euro's + installatiekosten)
Alvast ontzettend bedankt!
Dit staat er in de handleiding:
Het apparaat werkt perfect op een elektrisch netwerk van 230 V, 220 V~ of 240 V~ 50 Hz wisselstroom.
Daarnaast op de website van ikea:
Spanning: 220-240V
Aansluitvermogen: 7400 W
Stroom: 2x16A of 1x32A.
Ik heb ook even naar de factuur van m'n energie gekeken en daar staat dit:
Capaciteit t/m 3 x 25A of t/m 1 x 80A
In mijn meterkast zitten 4 groepen met automatische schroefzekeringen.
Van links naar rechts:
groep 1: boven
groep 2: deel beneden + boven
groep 3: w.a. etc. (geen idee wat dat is. Maar dat stopcontact komt nu in m'n keuken uit en daar zit de vaatwasser nu op
groep 4: keuken + deel beneden
Dan hangt er nog een kast naast, met wederom automatische schroefzekeringen en deze groepen
groep 5: oven
groep 6: koelkast en vriezer
groep 7: nog niet kunnen ontdekken wat dat is.
Groep 3, 4, 5 en 6 komen dus bij mij allemaal in de keuken uit. Het lijkt mij dat ik op groep 3 en 4 de rest van de keuken apparatuur kan zetten en dat ik dus groep 5, 6 en misschien 7 dus nog vrij heb.
Als ik heel simpel denk kan ik van groep 5 en 6 de snoeren bij elkaar brengen in een perilex stopcontact. Waarvan ik de 2 blauwe draden op de N zet en dan op L1 een bruine en op L2 de andere. (sorry voor het simplistische taalgebruik)
Máár, volgens mij hoort het zo niet. Of wel? Volgens mij moet er een brug zitten in de meterkast die er voor zorgt dat als er 1 groep uitvalt, dat dan ook de andere groep uitvalt.
Welke oplossingen zijn er? Kan er ergens iets tussengezet worden om het veilig te maken? Of moet ik een nieuwe groepenkast laten plaatsen (van honderden euro's + installatiekosten)
Alvast ontzettend bedankt!
[Voor 0% gewijzigd door Theofiel B op 21-09-2018 16:45. Reden: foutje bij tekst groep 4, stond deel boven maar is deel beneden]