Toon posts:

Woningbouwvereniging doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:
  • 3.662 views

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Begin dit jaar kregen ik en een heleboel andere huurders een brief van de woningbouwvereniging waarin mij de keuze werd gegeven de volgende dingen te veranderen aan de woning:

- dubbelglas
- zonnepanelen

Mooi dat dit werd aangeboden, maar het stond een beetje ongelukkig omschreven in de brief, er werd steeds geschreven over (letterlijk) maatregel(en). Dus leek het alsof ik beide kon kiezen, of een keuze uit de 2 maatregelen kon maken.
Ik heb hier toen op gereageerd door te laten weten dat ik alleen geïnteresseerd was in het dubbelglas.
Als antwoord kreeg ik toen dat dit niet mogelijk was, ik moest er ook zonnepanelen bij nemen.
Dit was ik dus absoluut niet van plan, en nog steeds niet, maar het dubbelglas krijg ik nu dus ook niet.
Sterker nog, de schilders lopen hier nu in de wijk en willen bij mij het oude houtwerk van het enkelglas weer gewoon gaan schilderen.
Erg vreemd aangezien er een paar maanden terug wel iemand langs is geweest om alles voor nieuwe kozijnen op te meten. Die liet wel doorschemeren dat ik ook gewoon dubbelglas zou krijgen.

Ik vraag mij nu dus af of een woningbouwvereniging dit zomaar kan doen, het komt op mij wel erg over als een vorm van chantage: alles of anders helemaal niks.
Terwijl als ik ze spreek hierover dan zeggen ze steeds dat ze hun huizen energiezuiniger willen maken om een beter energielabel op hun huizen te krijgen.
Maar uit hun actie blijkt dat niet. Ik wil ook graag minder moeten stoken in de winter, dus ik zit te springen om dubbelglas. Maar omdat ik geen panelen wil krijg ik gewoon niks en blijf ik dus helemaal in de kou zitten.

Wat moet ik hiermee, wat kan ik doen?
Wat zouden jullie doen?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22
De zonnepanelen erbij nemen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 14:27
ik maak niet op uit het verhaal of je ervoor betalen moet? if not, wat is het probleem om beide te nemen? je energie kosten gaan omlaag en je zit niet in de kou

• DonILLY
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 16:04
En waarom wil je pertinent geen zonnepanelen?

• M!chel
  • Niet online
Als ik zonnepanelen neem, dan krijg ik slechts 6 paneeltjes en gaat mijn huur maandelijk omhoog met € 12,50.
De 6 panelen komen midden op het dak te liggen.
Mocht ik dit huis ooit kopen dan kan ik er dus geen panelen meer bijleggen omdat de 6 panelen dan lekker in de weg liggen.

Buiten dat gaan we over een paar jaar waarschijnlijk allemaal belasting betalen over onze panelen, dus dan zijn ze ook niet meer rendabel.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:39
Met 6 panelen ga je iets van 1.500 KWh opwekken, dat is ongeveer 300 euro per jaar, of 25 euro per maand. Dat lijkt me een hele goede deal als je dat voor 12,50 euro per maand krijgt. Ik zie het probleem niet zo.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:46:
Als ik zonnepanelen neem, dan krijg ik slechts 6 paneeltjes en gaat mijn huur maandelijk omhoog met € 12,50.
Mocht ik dit huis ooit kopen dan kan ik er dus geen panelen meer bijleggen omdat de 6 panelen dan lekker in de weg liggen.

Buiten dat gaan we over een paar jaar waarschijnlijk allemaal belasting betalen over onze panelen, dus dan zijn ze ook niet meer rendabel.
Dus je wilt ze niet omdat je niet bij kan leggen maar later wil je dat niet omdat het niet rendabel is?

Heb je al eens gekeken wat de verwachte opbrengst van die dingen is?

Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de woningbouwvereniging verplicht is om jou een keuze te geven in maatregelen die ze willen nemen. Het zou wel vriendelijker zijn als het een keuzemenu was, dat ben ik met je eens.

• DonILLY
  • Laatst online: 07-06 16:04
Laat we zeggen opbengst 6x 175 Watt (opbrengst conservatief ingeschat) = 1050 kWh op jaarbasis
kWH = +/- 20 cent = 210 Euro per jaar
210 - (12,50*12) = 70 Euro "winst".
Buiten dat gaan we over een paar jaar waarschijnlijk allemaal belasting betalen over onze panelen
Oh ja ??? waar heb je dat vandaan???

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 10:31
Dan schuif je tegen die tijd de bestaande panelen toch gewoon op? Dat lijkt me de moeite niet helemaal.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17
DonILLY schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:53:
[...]
Oh ja ??? waar heb je dat vandaan???
Ik denk dat hij doelt op de salderingsregeling. Die wordt (naar verwachting?) vanaf 2020 afgeschaft, waardoor het hebben van zonnepanelen wat minder lucratief wordt (je gaat dan energiebelasting betalen over het deel dat je nu nog kunt salderen). Althans, dat is wat ik er van heb begrepen.

• M!chel
  • Niet online
Het is ook een principekwestie.
De reden waarom ik geen panelen wil mag er eigenlijk niet toe doen.
Het gaat om het feit dat ik ze door m'n strot geduwd krijg, en als ik dat niet wil dan krijg ik iets anders wat ik wel erg graag wil hebben ook niet.
Daar stoor ik me zo enorm aan.

Toen ik een slimme energiemeter kon krijgen werd me ook gevraagd of ik die wilde hebben.
Maar nu krijg ik dus gewoon heel weinig keuze.
En daarom mijn vraag: Mag dit wel zo?

De woningbouw dwingt mij nu dus wel om extra te stoken, of om extra te gaan betalen aan huur.

[Voor 32% gewijzigd door M!chel op 21-09-2018 16:16]

• CMos
  • Laatst online: 22:15
Maar betaal je nu de stroom apart of zit die inbegrepen in de huurprijs?

• M!chel
  • Niet online
Ik betaal apart stroom.

• CMos
Maar dan zul je er dus waarschijnlijk op vooruit gaan; ja je betaald meer aan huur maar minder aan je stroom rekening.

Dan zou ik die principes toch nog eens onder de loep nemen in dit geval.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 22:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:13:
Het gaat om het feit dat ik ze door m'n strot geduwd krijg, en als ik dat niet wil dan krijg ik iets anders wat ik wel erg graag wil hebben ook niet.
en nu?

wil je gewoon een beetje boos zitten te zijn, trots op je 'principes', die verder weing logica in zich hebben..?
Nuja, dat kun je doen, erg boos doen en je eigen stemming daarmee vooral verpesten (je verhuurder zal er verder niet wakker van liggen)

Veranderen kun je dit niet, je verhuurder kan je gewoon een aanbieding doen die je kunt aannemen of afwijzen, punt uit.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:48
Je hebt twee smaakjes, je bent helemaal vrij daarin een keuze te maken. Niet meedoen kost je geld, wel meedoen levert je geld op.

As simple as that.

* Joris748 zou het wel weten

• M!chel
  • Niet online
Het levert me meer op als ik alleen dubbelglas zou krijgen.
Dan gaat de huur niet ver omhoog, en ik stook minder.

Zo simpel, en toch zo moeilijk.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:04
Ik denk dat je hier weinig inspraak op heb omdat het optioneel is. En menig reactie hier ziet het ook een beetje aan als dief uit eigen portomonee als je het niet zou laten plaatsen. Ik vind het eerlijk gezegd een koopje.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 00:16
Volgens mij heb je alle opties die er zo'n beetje zijn, zo onderhand wel gehad. Dat je daar niet voor open staat is een tweede. Ik heb geen rechten gestudeerd, maar volgens mij kun je de woningbouwvereniging niet dwingen je alleen dubbel glas te leveren, maar dat lijkt wel de enige uitkomst te zijn die voor jou akkoord is.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 17:46
TS zou voor de helderheid even moeten duiden wat de zonnepanelen hem aan voordeel zouden gaan opleveren. Mijn schoonouders hebben namelijk ook een dergelijk aanbod gehad waarbij dan wel het meeste voordeel naar de vereniging zou gaan. Zij hebben dit afgewezen destijds. Buren klagen over herrie van de meters, en zien geen voordeel meer dan enkele tientjes per jaar..

Dus allemaal roepen om ook de zonnepanelen te nemen lijkt me niet helemaal direct goed. Het gaat hier om een woning van een woningbouwvereniging, welke eerst naar eigen voordeel kijkt, en geen eigen woning dus.

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:09
M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:21:
Het levert me meer op als ik alleen dubbelglas zou krijgen.
Dan gaat de huur niet ver omhoog, en ik stook minder.

Zo simpel, en toch zo moeilijk.
Maar dan moet dus de woningbouw investeren in jouw huis zodat jij minder gaat betalen. Waar denk je dat dat geld vandaan komt? Juist ja, die extra huur vanwege zonnepanelen.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 16:32
Je kunt altijd kijken of je een koophuis kunt vinden dat wel aan je eisen voldoet en waar je niks "door je strot geduwd" krijgt.

Volgens mij is 12.5 per maand voor zonnepanelen inc montage, omvormer etc helemaal niet gek. Zeker niet als je je er niet druk om hoeft te maken. Dat je dat wel doet, das aan jou toe te rekenen.
xinix03 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:24:
Buren klagen over herrie van de meters, en zien geen voordeel meer dan enkele tientjes per jaar..
Herrie van de meters? meters maker geen herrie. En naast die paar tientjes spaar je er ook het milieu mee, maar das natuurlijk niet relevant oid.

[Voor 35% gewijzigd door killercow op 21-09-2018 16:26]

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:08
Neem die zonnepanelen maar dan kom ik ze wel halen maak ik wel iedere maand 12,50 naar je over. Zou willen dat ik ze voor die prijs kon krijgen :P

[Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 21-09-2018 16:26]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Maar het is hun huis, niet het jouwe. Ik begrijp dat je graag invloed hebt over wat er met "jouw" huis gebeurt, maar het lijkt me aan de eigenaar om dat te beslissen. Zolang er niets onredelijks gevraagd wordt of iets dat jou onevenredig benadeelt lijkt het me niet passend om als huurder dwars te gaan liggen.

• Joris748
Maak je niet een denkfout door te stellen dat je 12,50 per maand extra betaald voor alleen de zonnepanelen? Aangezien het een packagedeal is, lijkt het me dat je 12,50 per maand extra betaald voor zonnepanelen en dubbel glas?

Die 12,50 per maand verdien je ruimschoots terug door vermindering gasverbruik en opbrengst zonnepanelen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-06 16:00

Tjark

DON'T PANIC

En koop je 't huis ooit, gooi je die panelen op marktplaats als je zo graag je eigen panelen wil leggen. :p

*insert signature here

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 21:53

@r!k

It is I, Leclerq

Ik ben ook even benieuwd naar de onderbouwde reden om dit te weigeren. Het klinkt als een prima deal eigenlijk. Is het puur een principe kwestie?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• M!chel
  • Niet online
Nou als ze hier dan zo graag panelen op het dak willen hebben, dan moeten ze wachten totdat ik eruit ga.
Ik woon hier, dus ik bepaal hoe ik hier wil wonen.
En enkelglas is toch echt niet meer van deze tijd.
Op grond daarvan, en het feit dat zij graag hun huizen energiezuiniger willen hebben, kan ik toch min of meer eisen dat ik dubbelglas in mijn woning krijg?
Lijkt mij niet meer dan redelijk.
Zij zijn zo kinderachtig om te zeggen dat ik of alles, of helemaal niets krijg.

Wil je dit lekkere koekje? Dan krijg je er ook een dikke laag lijm op. Als je dat niet goed vind krijg je ook het koekje niet.

Zo zie ik het.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 21:53

@r!k

It is I, Leclerq

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:30:
Nou als ze hier dan zo graag panelen op het dak willen hebben, dan moeten ze wachten totdat ik eruit ga.
Op grond daarvan, en het feit dat zij graag hun huizen energiezuiniger willen hebben, kan ik toch min of meer eisen dat ik dubbelglas in mijn woning krijg?

Wil je dit lekkere koekje? Dan krijg je er ook een dikke laag lijm op. Als je dat niet goed vind krijg je ook het koekje niet.

Zo zie ik het.
Als ik je reactie goed interpreteer ben je te boos om op dit moment een weloverwogen beslissing te nemen. Laat het even rusten en kijk er over een paar dagen nog eens rationeel naar. Heb het er met je vrienden/familie etc. over.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• HKLM_

Zo zie ik het.
In wat voor woning woon je dan als het nog enkel glas is? Weet je dat heel zeker. Is het niet gewoon dubbel glas en gaan ze nu naar HR++ of +++ ofzo?

Huizen energie zuiniger maken zal toch moeten net al je ooit van het gas af moet. Ga je dat dan ook weigeren? Je mag dan wel in een woning wonen maar deze is van de woningbouw en die bepaalt wat ze met de huizen doen. Jij betaalt alleen huur en verder niks.

• M!chel
  • Niet online
Ik kijk er al een paar maanden naar. En er is ons al vaker aangeboden om zonnepanelen te nemen, zonder andere dingen erbij.
Het lijkt wel alsof ze met een partij panelen zitten die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen en ze daarom maar op deze manier proberen te slijten.
Ik wil ze gewoon niet hebben.

• M!chel
  • Niet online
Beneden heb ik voornamelijk, op wat bovenraampjes na, dubbelglas. Boven is alles enkelglas.

Ik heb zelfs gevraagd of ik het huis mocht kopen, zodat ik er zelf van alles aan kan doen, maar dat mocht ook niet.
Ze weten wel wat ik wil hoor, maar ze doen gewoon lekker moeilijk. En ik doe dat ook in hun ogen.
Maar als ze nu gewoon de keuzes wat uitbreiden, dan is iedereen tevreden.

[Voor 61% gewijzigd door M!chel op 21-09-2018 16:37]

• ASW1
  • Nu online
Je ziet dit wel vaker dat mensen zich teveel vereenzelvigen met hun huurwoning als waren zij zelf de eigenaar ervan.
Ik begrijp niet waar jij het recht vandaan denkt te halen om tot in details te mogen beslissen wat er wel en niet met de woning mag gebeuren. Jouw "principiële" gedrag komt me als volstrekt onredelijk over. Iets met lusten en lasten, je wilt wonen als een huurder en kunnen bepalen als een eigenaar. You can't have the cake and eat it...
De hoogste tijd dus om een eigen woning te gaan zoeken.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06 16:32
Volgens mij moet de topic title "huurder doet moeilijk"zijn. |:(

• M!chel
  • Niet online
Bedankt voor jullie mening.
Het is duidelijk dat we niet allemaal op 1 lijn zitten.
Ik ga over deze kwestie sowieso een klacht indienen bij de huurcommissie en dan zie ik wel wat daar verder uit naar voren komt.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Toen ik een slimme energiemeter kon krijgen werd me ook gevraagd of ik die wilde hebben.
Maar nu krijg ik dus gewoon heel weinig keuze.
En daarom mijn vraag: Mag dit wel zo?

De woningbouw dwingt mij nu dus wel om extra te stoken, of om extra te gaan betalen aan huur.
Je haalt een aantal zaken door elkaar. De woningbouw dwingt jou niet. Jij hebt immers de keus wel of niet mee te gaan in hun voorstel. Daarbij kan je het niet afschuiven op de woningbouw dat je meer gaat verbruiken, dat blijft hetzelfde als je nu hebt omdat de situatie niet verandert. Je gaat minder verbruiken als je mee gaat in hun voorstel en ja de huur gaat iets omhoog maar dit streep je makkelijk weg op de besparingen als dubbele beglazing en de panelen.

Zo het topic doorlezend vind ik je ontzettend moeilijk doen over een huis wat niet de jouwe is, waar je eisen stelt terwijl je een mooi aanbod gedaan wordt, waar je flink kan besparen en het je een habbekrats kost aan iets meer huur. Niet om je voor het hoofd te stoten, maar ik noem het zeiken.
M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:49:
Ik ga over deze kwestie sowieso een klacht indienen bij de huurcommissie en dan zie ik wel wat daar verder uit naar voren komt.
Succes! Ik denk dat menigeen het antwoord wel kan raden wat je gaat krijgen. Ik zou mijn energie (pun intended) ergens anders in steken.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zo zie ik het.
Haha, ik woon hier, dus ik bepaal.
Iemand heeft niet opgelet tussen het verschil huurwoning en koopwoning lijkt me.

In Nijmegen zijn ze hele wijken aan het verduurzamen. Die huurders mogen wekenlang in het stof zitten, en dat gaat gewoon keihard door de strot, want als huurder heb je weinig te willen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ze dwingen je helemaal niet om extra te stoken. Ze geven je de keuze om de situatie te laten zoals ie nu is, of om een verbetering te doen wat je 12,50 per maand kost minus besparing dankzij de zonnepanelen.

• Joris748
Voor zover je het zelf niet doorhebt: jij bent hier het puntje naast de lijn.

Succes bij de huurcommissie, ze zullen je vierkant uitlachen.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik zie niet in wat de huurcommissie hier mee kan. Heb je deze al gelezen:
https://www.rijksoverheid...een-woning-aan-te-brengen

Kortom, ze zijn het niet verplicht en als ze iets gaan doen mogen ze de huur verhogen.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

TS komt wat moeilijk uit de hoek maar ik kan 'm wel volgen. Uiteindelijk is de situatie natuurlijk dat TS wèl dubbelglas wil en géén zonnepanelen. Op zich goed om TS dan te wijzen op de voordelen van zonnepanelen, maar het lijkt me overbodig om 40 posts achter elkaar op te sommen met daarin de mededeling dat TS om wat voor reden dan ook zonnepanelen moet nemen.

Verder laat Google o.a. dit artikel zien. Hoe het juridisch in elkaar steekt weet ik verder ook niet, maar ik kan de gedachtengang van de TS in deze zeker wel volgen en vind het vanuit de woningbouwvereniging wel erg flauw om met dit 'alles of niets' aanbod aan te komen. Uiteindelijk denk ik dat we ervanuit mogen gaan dat de werkzaamhaden aan het glas en de zonnepanelen niet door hetzelfde bedrijf worden uitgevoerd, dus ik zie ook niet in waarom dit niet een gescheiden aanbod kan zijn.

Advies bij deze aan TS: ga met de woningbouw in gesprek en probeer hier op hele kalme, constructieve wijze in te springen ookal is je 'natuurlijke' reactie om die lui er flink van langs te geven. Een woningbouwvereniging is een bedrijf wat wankelt tussen publiek en privaat en de mensen die daar werken zijn veelal semi-ambtenaren. Je merkt nu al dat men bij de woningbouw weinig flexibel is en het is juist de truc om de discussie zó aan te gaan dat zij iets flexibeler worden.

Dat gezegd hebbende wil ik nogmaals herhalen dat ik het erg flauw vind dat de woningbouw met de 'alles of niets'-optie komt. Ik kan zelf geen reden verzinnen waarom dit voor de woningbouw beter/makkelijker/efficiënter/kostenbesparender is.

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ozzynator schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:46:
Volgens mij moet de topic title "huurder doet moeilijk"zijn. |:(
Wat een onzin. De huurder wil dubbelglas, en geen zonnepanelen. Daar is niks moeilijk aan te begrijpen. Je zou ook kunnen stellen dat de woningbouwvereniging opzettelijk dwars ligt door deze optie niet aan te bieden, terwijl dat wel perfect mogelijk moet zijn.
@r!k schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:29:
Ik ben ook even benieuwd naar de onderbouwde reden om dit te weigeren. Het klinkt als een prima deal eigenlijk. Is het puur een principe kwestie?
De reden is natuurlijk niet relevant.

Als iemand aangeeft iets niet te willen moeten we niet met z'n allen proberen hem van mening te laten veranderen.
Harrie_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:59:
ik het erg flauw vind dat de woningbouw met de 'alles of niets'-optie komt
^^

World War One

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:11

murphsy

Product Monkey

@XWB misschien heeft de woningbouw wel een deal gemaakt met de aannemer, en is daarvan afwijken duur.

Ik vind de houding van in dit geval de ‘sociale’ huurder een tikje mal. Eisen en willen. Succes!

Anoniem: 224360

XWB schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 17:06:
[...]

Wat een onzin. De huurder wil dubbelglas, en geen zonnepanelen. Daar is niks moeilijk aan te begrijpen. Je zou ook kunnen stellen dat de woningbouwvereniging opzettelijk dwars ligt door deze optie niet aan te bieden, terwijl dat wel perfect mogelijk moet zijn.

[...]

De reden is natuurlijk niet relevant.

Als iemand aangeeft iets niet te willen moeten we niet met z'n allen proberen hem van mening te laten veranderen.

[...]

^^
Ik zie dat vooral weer als de 'ikke' maatschappij. Een woningbouwcorporatie moet wel met meer huurders zaken regelen en dan is het niet heel handig als iedere individuele huurder zijn eigen wensenlijstje komt indienen. Als het nou om onredelijk gedrag van de corporatie ging, maar het gaat hier om verbeteringen van je woongenot voor een kleine huurverhoging.....

• ASW1
  • Nu online
Woningbouwverenigingen zijn verplicht hun voorraad te verduurzamen, zij hebben geen keuze daarin. Alle woningen dienen (gemiddeld) op een bepaald milieulabel uit te komen, en ze bedenken daarvoor pakketten maatregelen. Dat woningverbetering ook tot enige huurverhoging leidt is daarbij onvermijdelijk, maar het uitgangspunt zal altijd zijn dat het voor de zittende huurder op een kostenneutrale wijze gebeurt. Ofwel, de huurder ziet zijn huurstijging gecompenseerd door een lagere energierekening.
De verbeteringen worden niet gedaan omdat hen dat zo leuk lijkt voor de huurders maar omdat het moet. Als huurder dwars gaan liggen omdat je denkt dat het iets persoonlijks is slaat de plank compleet mis.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

En de huurder heeft de keuze. De woningbouw geeft de keuze: Dubbelglas (en zonnepanelen) of niet.
Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

Toen ik een huurhuis had werden de kozijnen geschilderd. Ik kon kiezen uit groen of rood. Ik had ook veel liever blauw gehad.

Het was leuker geweest als er meer opties mogelijk zijn (en soms zijn die er ook). Maar als het niet zo is, is het niet zo. Soms heb je gewoon pech.

Het enige wat je kan doen is de woningbouw bellen om te vragen of het anders kan, vragen kan altijd :)

Dat gezegd hebbende ben je een idioot als je niet de zonnepanelen erbij neemt, maarja :P
En minder te betalen aan electra en (dus) netto lager uit te komen met je vaste lasten ;)

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 21-09-2018 17:56]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
@XWB @murphsy Precies dit. Moeten we dan ook de huurders meteen de vrijheid bieden welke soort dubbele beglazing gewenst wordt? Of in welke kleur de kozijnen geschilderd moeten worden? Dat valt allemaal onder groot onderhoud inclusief de zonnepanelen. Het zal een combinatiedeal zijn, maar blijkbaar heeft @M!chel dat niet helemaal in de gaten.

@M!chel ga gewoon lekker een huis kopen, dan heb je dit gezeik niet meer en hoef je hier ook niet meer te klagen.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tenzij je bij een VvE terechtkomt. oOo *O*

• M!chel
  • Niet online
Mensen, jullie slaan een beetje door in het onderwerp. Het gaat me niet om bepaalde kleuren en dergelijke.
Het gaat om energie en geldverspilling. Maar boodschap van jullie is nu wel duidelijk: ik ben een eikel, had de panelen moeten nemen of moet op zoek naar een koopwoning.

Bedankt voor de adviezen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:17:
Mensen, jullie slaan een beetje door in het onderwerp. Het gaat me niet om bepaalde kleuren en dergelijke.
Het gaat om energie en geldverspilling. Maar boodschap van jullie is nu wel duidelijk: ik ben een eikel, had de panelen moeten nemen of moet op zoek naar een koopwoning.

Tja, jij denkt als huurder evenveel te kunnen als een koper. Een huurvereninging moet tig huurders ondersteunen. Met iedereen apart constructies verzinnen is gewoon niet te doen. En dan kan de aannemer ook weer allerlei verschillende opdrachten gaan vervullen.

Heeft weinig te maken met geld of energieverspilling. Misschien dat dat voor jouw onderwerpen zijn, maar niet voor de woningverenigingen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Vreemd verhaal TS.

Je wilt geen panelen omdat je het huis ooit wil kopen. Later vertel je ons dat de woningbouw het huis niet aan je wilt verkopen. Ik lees vooral veel tegenstrijdige dingen in je posts.

Dat gezegd hebbende, je hebt de keuze uit het pakket of laten als het is. Je hebt niets te eisen, het is hun huis. Niet mee eens? Dan zoek je toch een ander stekje op?

Het kan zomaar zijn dat de woningbouw subsidie of een andere deal krijgt als ze twee maatregelen nemen. Heb je de achterliggende reden al gevraagd aan ze?

Ik had de deal direct aangenomen. Elke reden die je tot nu toe opgeeft is kul. (Behalve de "ik wil niet want ik wil niet")

Bij een aantal woningbouwverenigingen kan je overigens ook met ze afspreken dat jij dat dubbelglas koopt een er in laat zetten. Moet je het wel laten zien als je weg gaat maar je maandlasten gaan we in ieder geval 'niet' van omhoog.

Appeltaart is lekker!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:53

Zo zie ik het.
zo is het jongen fight the power of zonnen power dat kan ook 8)

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Zo zie ik het.
Eh, de reden dat jij geen zonnepanelen wilt "doet er niet toe". Nou is het toevallig zo dat de redenen dat de woningbouwvereniging zonnepanelen wil er waarschijnlijk wel toe doen. We hebben met z'n allen namelijk afgesproken dat woningen duurzamer moeten, en zonnepanelen zijn een goeie mogelijkheid daar wat aan te doen. De woningbouwvereniging komt met een op het oog zeer redelijk voorstel waar jij volgens mij (financieel) niet door achteruit gaat. Daarbij is het waarschijnlijk veel efficiënter en goedkoper om een groot aantal woningen in één keer op dezelfde wijze aan te passen dan allerlei individuele wensen in te willigen.
Jouw reactie daarentegen klinkt mij niet redelijk maar vooral principieel dwars in de oren

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22
[...]

Sure, maar dit zou wel eens een package deal kunnen zijn voor de woningbouw hé.

Voor een meerprijs is vast van alles mogelijk, bijvoorbeeld afwijken van het standaard pakket (y)

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Jij slaat door en je kruipt in de slachtofferrol.

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Imho is het meer in de trant van "Wil je een Bossche bol voor 25 ct?". Nee", zeg jij dan, "ik wil alleen de slagroom voor een stuiver."
had de panelen moeten nemen of moet op zoek naar een koopwoning.
Nah, je hebt nog een optie: zelf dubbelglas aan laten brengen. De weigering van de verhuurder heeft waarschijnlijk niets te maken met een packagedeal met de aannemer, maar alles met het efficient uitgeven van geld.

Op dit soort pakketten wordt zwaar toegelegd door de woningbouwverenigingen, en onder de streep zijn ze altijd gunstig voor de huurder. Het verschil in investering enerzijds en waardvermeerdering en extra huurinkomsten komt voor rekening van de corporatie. Die krijgt daar iets voor terug, namelijk het verbeteren van het energielabel. Als enkel met dubbelglas het energielabel onvoldoende stijgt is het dus geld weggooien. En daar hebben woningbouwverenigingen -gelukkig inmiddels- net zo goed een hekel aan.

[Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 21-09-2018 19:06]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• M!chel
  • Niet online
Volgens mij is de woningbouwvereniging de grootste gelukkige. Ze steken de subsidie voor de panelen in hun zak en krijgen ook nog eens extra huur binnen. En dan kunnen er geen extra keuzes worden gegeven?
Nee natuurlijk niet. Ze zijn bang dat iedereen dubbelglas neemt zonder panelen en dan kost het ze alleen maar geld want dan krijgen ze minder of geen subsidie meer.
Ik denk dat daar het knelpunt zit voor de woningbouwvereniging.

• HKLM_
M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:08:
Volgens mij is de woningbouwvereniging de grootste gelukkige. Ze steken de subsidie voor de panelen in hun zak en krijgen ook nog eens extra huur binnen. En dan kunnen er geen extra keuzes worden gegeven?
Nee natuurlijk niet. Ze zijn bang dat iedereen dubbelglas neemt zonder panelen en dan kost het ze alleen maar geld want dan krijgen ze minder of geen subsidie meer.
Maar wat is nou je echte probleem tegen die zonnepanelen? Dat de woningbouw de subsidie pakt? Het zijn toch hun huizen? Jij hebt de (korting) op je energie rekening. En ja daar betaal je iets voor maar dat is huren. Of denk je dat bij een koopwoning ook alleen de hypotheek is en dan klaar? Klap in je handen met deze energie zuinige optie voor je huurwoning.

Met deze instelling ga je het nog zwaar krijgen de komende jaren nu we steeds meer naar energie zuinig gaan.

[Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 21-09-2018 19:16]

• Ethereal73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 15:27
Ik snap echt niet waarom je niet beiden accepteerd, alleen het plaatsen van dubbelglas zou al een huursverhoging tot gevolg hebben, je uiteindelijke voordeel is domweg nog groter dan reeds in het topic is voorgerekend.
Is serieus de reden van weigeren "als ik ooit het huis koop, dan..."?
ik mocht willen dat de woningbouw dat hier aanbood helemaal als de huur omhoog gaat en niet de servicekosten!

• bszz
  • Nu online
En dan zouden de huren weer omhoog moeten.... Even iets verder kijken dan dit soort achterdocht...

O ja, zo maar een vraagje, huur je in de vrije sector?

[Voor 4% gewijzigd door bszz op 21-09-2018 19:15]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:39
Dus als je kiest voor dubbelglas en zonnepanelen dan:
1. Gaat je wooncomfort omhoog
2. Gaan je kosten omlaag
3. Wordt een deel van je energiebehoefte duurzaam opgewekt.

Conclusie: dat wil je niet 8)7 .

• M!chel
  • Niet online
Het gaat niet om waarom ik de panelen niet wil.
Ik stel gewoon: ik wil geen panelen, wel dubbelglas.
Die 2 dingen staan los van elkaar. Ze zijn functioneel zonder elkaar. Ze worden ook door 2 verschillende partijen geinstalleerd. Dus in dat opzicht ben ik goedkoper dan iemand die het wel allebei wil.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:13
Volgens mij is de woningbouwvereniging de grootste gelukkige. Ze steken de subsidie voor de panelen in hun zak en krijgen ook nog eens extra huur binnen.
Zij (de woningbouwvereniging) schaffen de panelen toch ook aan? Waarom zouden zij de subsidie die daarop zit niet mogen nemen dan?

Als jij zelf [insert voorwerp] koopt en daar kan je een teruggaaf/cashback actie op krijgen wil je die toch ook zelf innen en geef je die niet weg aan je buurman o.i.d.? Waarom moet de woningbouw vereniging dat wel gaan doen dan?
En dan kunnen er geen extra keuzes worden gegeven?
Nee het punt is dat woningbouwverenigingen zoals hierboven al genoemd op een "gemiddeld" energielabel uit moeten komen (door de overheid bepaald).
Lukt dat zo niet dan moeten ze op termijn de mensen uit de woningen gaan zetten en alles gaan nieuw-bouwen b.v. en dat gaat nog veel meer kosten, en inderdaad ook voor de huidige huurenden..
En dan kan je er donder op gaan zeggen dat de huren met meer dan €12,50 p.m. omhoog gaan als ze die kant op moeten...

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:17:
Die 2 dingen staan los van elkaar. Ze zijn functioneel zonder elkaar. Ze worden ook door 2 verschillende partijen geinstalleerd. Dus in dat opzicht ben ik goedkoper dan iemand die het wel allebei wil.
Ga daar maar niet vanuit.. je bent A. kwa kosten besparing hooguit een druppel op de gloeiende plaat. Maar B je geeft zoveel extra papier en regelwerk dat je meer dan het dubbele daaraan kost.
En 99% zeker is dit gewoon een package deal die ook de woningbouw zo aangeleverd krijgt door b.v. een hoofdaannemer (de verschillende bedrijven die het uitvoeren zijn vermoedelijk onderaannemers).

[Voor 22% gewijzigd door Annuk op 21-09-2018 19:23]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ze worden ook door 2 verschillende partijen geinstalleerd. Dus in dat opzicht ben ik goedkoper dan iemand die het wel allebei wil.
Heb je al op eigen houtje de partij benaderd die dubbel glas installeert? Als je de boel zelf betaalt terwijl zij bij jou in de wijk al bezig zijn kan het misschien ook nog voor een vriendenprijsje. Daarnaast betaal je niet meer huur dan je nu doet, je doet de aanpassing immers zelf. Bovendien mag je dit doen, mits de woning er beter van wordt.

Uiteraard moet je niet verwachten dat de woningbouw jouw over een paar jaar het dubbel glas gaat vergoeden, dus je moet even goed naar de kosten-baten kijken.

• bszz
  • Nu online
Voor de woningbouwvereniging doet het er waarschijnlijk wel toe. Argumenten zijn al gegeven in eerdere reacties maar die heb je kennelijk niet gelezen. Ik zou zeggen: leg het voor aan een geschillencommissie. Ik zie niet hoe iemand je hier verder kan helpen. Succes!

• Waah
  • Laatst online: 23:21
Oké, dus als je enkel dubbel glas kon nemen, voor 7,50 extra huur per maand was je wel tevreden?

• M!chel
  • Niet online
Max 5 euro per maand extra heb ik over voor alleen dubbelglas. Die panelen alleen zijn 10 euro extra per maand. Dat weet ik omdat die vaker los zijn aangeboden voor deze extra huurverhoging.

[Voor 10% gewijzigd door M!chel op 21-09-2018 19:48]

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:08
Zoals ik het lees wil je woningbouwvereniging je elke maand voor € 12,50 gratis stroom leveren en krijg je dan nog gratis dubbel glas ook.

• Ethereal73
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-06 15:27
Nee deze twee onderdelen staan niet los van elkaar, de woningbouwvereniging bied ze als pakket tegen een niet uitgesplitste huursverhoging. Als ik je OP goed begrijp heb jij het verkeerd geinterpreteerd en aangenomen dat het twee losse onderdelen waren.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar de klacht is dat je ooit zelf panelen wilt leggen (maar dat wil je niet want je verwacht binnenkort daar belasting over te moeten betalen) dus...
En dan ook nog eens minder moeten betalen!
En minder hoeven te stoken!
En een reden om te tweaken met de P1 poort en een Raspberry Pi om stroomopbrengt te monitoren!

TS: Leg nou eens rustig (vooral voor jezelf) uit waar precies jij benadeelt wordt?
Je gaat er niet op achteruit door dubbelglas.
Je gaat er niet op achteruit door zonnenpanelen. Die toekomstige die je wilt leggen wil je niet leggen vanwege belasting die je verwacht en deze liggen in de weg en kunnen niet gewoon verplaatst worden...

Ik denk dat je nogal hard in de principe-stand geschoten bent, evalueer nog eens goed voor jezelf waar exact je nou kwaad/ontevreden over bent en of dat wel echt een probleem is...

Aan het einde van het verhaal: 'Woningbouwvereniging biedt gratis ~12,50 per maand + lagere stookkosten aan, de schavuiten!!!1!' ;)

Fixing things to the breaking point...

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De woningbouw wilt gewoon generieke woningen die allemaal hetzelfde niveau hebben. Ze hebben geen zin in een legio aan woningen die allemaal op een ander comfortniveau zitten en andere voorzieningen hebben. Dat is een administratieve rompslomp. Dus of ze voeren dit onderhoud wel uit of niet, dan hebben ze slechts twee niveaus.

Enige wat je kan doen is van de rechter eisen dat ze dubbele beglazing leveren en akkoord gaan met een huurverhoging. Maar de vraag is of ze rechter daar in mee gaat als je dit verzoek al hebt afgewezen. Zeker omdat dit een zeer voordelig verzoek is en het afwijzen daarvan niet anders gezien kan worden dan bewust lastig willen zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Als je wel dubbelglas wil, maar geen panelen, dan moet je een verhuurder zoeken die dat aanbiedt en daar gaan huren. Je kunt dit niet afdwingen van je huidige verhuurder aangezien dit geen noodzakelijk onderdelen zijn van een woning. Je mag al blij zijn dat ze het pakket aanbieden. Wil je het niet, dan niet. Klaar.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17
|:(

Ik wou een heel verhaal typen, maar deze smiley vat dat verhaal prima samen

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 19:48:
Max 5 euro per maand extra heb ik over voor alleen dubbelglas. Die panelen alleen zijn 10 euro extra per maand. Dat weet ik omdat die vaker los zijn aangeboden voor deze extra huurverhoging.
Als je daar maar niet de conclusie uittrekt dat dat ook de kostprijs is. Voor 5 euro per maand heb je net 3-4 m2 HR++ glas. Eigenlijk zeg je dat je het halve pakket wilt maar de hele subsidie. Dan kun je nog een stap verder gaan: eis alleen dubbelglas in je woonkamer -want in de rest van het huis stook je toch niet- en vraag meteen een huurverlaging aan. Verdien je nog meer!
Tsurany schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:15:
[...]
Enige wat je kan doen is van de rechter eisen dat ze dubbele beglazing leveren en akkoord gaan met een huurverhoging.
Grote kans dat een rechter voor alleen het dubbelglas een redelijke huurverhoging vaststelt die hoger is dan die hij nu krijgt aangeboden. :P Dubbelglas levert ruwweg per vierkante meter 2€ stijging van de maximaal redelijke huur op.

[Voor 26% gewijzigd door Lustucru op 21-09-2018 20:32]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
Heb je al eens gebeld met de vraag waarom dit niet los van elkaar kan? Gezien je reacties hier (vooral de toon die erin doorklinkt) denk ik dat als je het al eens gevraagd hebt dit niet echt op een redelijke toon is gegaan, je bent vooral overtuigd van je eigen gelijk zonder de andere kant te kennen.
Je kan gewoon een ZAV aanvragen en zelf HR++ aanbrengen zodat het geen huurverhoging tot gevolg heeft.
En jij hebt getekend bij het kruisje voor de woning zoals die is en zoals je die hebt gezien bij de inhuring. Je hebt dus helemaal niets te eisen, de huurcommissie zal dit niet eens behandelen (en dat is al bijzonder). Dat je denkt hierin iets te eisen hebben (weer die toon en overtuiging) zegt volgens mij waar het niet helemaal lekker loopt.

• M!chel
  • Niet online
Lustucru schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:25:
[...]

Als je daar maar niet de conclusie uittrekt dat dat ook de kostprijs is. Voor 5 euro per maand heb je net 3-4 m2 HR++ glas. Eigenlijk zeg je dat je het halve pakket wilt maar de hele subsidie. Dan kun je nog een stap verder gaan: eis alleen dubbelglas in je woonkamer -want in de rest van het huis stook je toch niet- en vraag meteen een huurverlaging aan. Verdien je nog meer!
Ja dat is wel een goed idee. En dan vraag ik er ook nog een elektrische auto bij....een blauwe.
Niet meteen zo overdrijven joh.
Wat ik vraag of eigenlijk verlang is helemaal niet zo onredelijk. Ik heb volgende week sowieso weer contact. Ik denk dat we de opties nog eens rustig moeten bekijken. Wellicht dat ik toch overstag ga nu ik ook de mening van veel andere mensen heb gelezen.

Damn this topic is confusing me!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:30:
[...]
Wat ik vraag of eigenlijk verlang is helemaal niet zo onredelijk.
Daarin verschillen we van mening. :p Je rekende je rijk. Wat ik hierboven al voorrekende: voor alleen het dubbelglas zou een huurverhoging van 12,-- al meer dan redelijk zijn. Je krijgt een mooie deal aangeboden maar je wilt een -financieel voor jou- nóg betere die voor de verhuurder slechter uitpakt.
Damn this topic is confusing me!
Gelukkig. :P

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Ondanks de subsidie gaat de woningbouwvereniging hier zeker geen winst op maken. Het lijkt me duidelijk dat het de woningbouwvereniging te doen is om verduurzaming. Dat moeten ze waarschijnlijk. Daarbij zullen ze verplicht zijn om gemiddeld een bepaald energielabel te halen. Wie precies in jouw wijk dus meedoet is niet belangrijk, maar wel dat x% meedoet.

Ze bieden je dus een pakket aan met twee onderdelen, het dubbelglas en de panelen. Waarschijnlijk als pakket, zodat ze het via één aannemer kunnen doen, wat de totale kosten ook weer drukt. Zo zal de prijs voor enkel panelen hoger liggen dan als ze in het pakket zitten.

Jij geeft aan dat je enkel het dubbelglas wilt. Daarmee wijk je af van het samengestelde en met de aannemer uitonderhandelde pakket. Als ze dat dus voor jou in orde moeten gaan maken gaan daar uren in zitten. Daar zitten ze natuurlijk niet op te wachten, want tijd is geld. Bovendien is die aanbieding van €12,50 verdomde goed, dus ik vermoed dat ze hun target wel gehaald zullen hebben. Er is vanuit de woningbouwvereniging dus geen enkele reden om speciaal voor jou een deelpakket te leveren.

Daarmee is het spel echter nog niet bekeken. Ze zullen wel een afdeling hebben voor dit geplande onderhoud, die jouw verzoek heeft afgewezen. Maar je kunt als huurder ook zelf, los van dit pakketvoorstel, een voorstel doen tot renovatie van je woning. Probeer dat eerst is. Als de verhuurder daartoe bereid is (meestal wel) zullen ze dat doen tegen een huurverhoging.

Werkt dat niet, dan kun je zelfs nog proberen het via de rechter af te dwingen, maar ik denk niet dat je daarin erg sterk staat.

Daarnaast kun je het ook in overleg zelf aanbrengen. Het gaat immers om een verberering. Er zijn een paar voorwaarden, maar als je daaraan voldoet (denk ik wel) is de verhuurder verplicht mee te werken.

[Voor 4% gewijzigd door Nijn op 21-09-2018 20:39]

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:06
ik ben zelf voor zonnepanelen aan het kijken in het huurhuis hier, zodra de woningbouw er zelf mee zou komen zou ik bij wijze van blind tekenen, vandaag een mail van de energiemaatschappij dat mijn jaarlijkse kosten met +- 150 euro omhoog gaan vanwege de belasting dus kom maar op met de panelen.

moet dus nu zelf de woningbouw benaderen en vragen of ik ajb panelen op het dak mag aanbrengen kost mij inderdaad geen huurverhoging maar wel een investering van +- 1500 euro (en de panelen gaan bij eventuele verhuizing gewoon mee)

TS grow a pair zet je eigen principes opzij en bedenk je dat de verhoging van 12,5 euro per maand eigenlijk een verlaging is van 15 euro+-

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Anoniem: 224360

Heeft het toch tot pagina 3 geduurd eer de fictieve rechter er weer eens bij gehaald werd......

• Señor Sjon
  • Laatst online: 10-06 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

1) Panelen zitten op een rail, die zijn gewoon te verplaatsen. Zijn gewoon schroeven en haken.
2) De WOZ waarde is voor verhuurder, niet huurder.
De straat moet naar bv energielabel B. Dat kan in dit geval alleen met HR glas en zonnepanelen. Geen panelen? Geen beter label en dus schiet de corporatie er niks mee op. Daarom is het een packagedeal. De maatregelen worden zwaar onder kostprijs aangeboden en het voordeel valt bij de huurder via de energierekening. Dit is een no brainer eigenlijk.

No offense, maar je zit hier al 12 jaar, maar je komt over als een 12-jarige met allerlei aparte beredenaties.

[Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 21-09-2018 20:58]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
Waarom stel je dan niet voor om op eigen kosten dubbelglas te installeren? mag je lekker alles zelf bepalen, en betalen.
Ze zijn niet verplicht om je dubbelglas te geven, en je hebt ook geen idee hoeveel huurverhoging ze zouden mogen vragen voor dubbelglas.
Dus welk punt wil je nou maken?
offtopic:
En daarnaast, wat wil je bereiken met dit topic? Probeer je alleen even te ragen en gelijkgestemden te zoeken? Want een zaak ga je hier toch niet van kunnen maken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Waarom geven ze je in een brief de keuze maar als puntje bij paaltje komt ben je "verplicht" beide te nemen? Ik snap de frustratie daarin opzich wel. Echter heb je ook een beetje pech want het huis is nu eenmaal niet jouw eigendom.

OFFLINE enkele berichten geedit

• M!chel
  • Niet online
Oke. Ik ben een eikel en een 12-jarige....nog meer stront om over mij uit te gieten?

Kom maar....

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:11
als je nou wél in zou gaan op de serieuze reacties...
Nu maak je het er niet beter op

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Waah
  • Laatst online: 23:21
Mrjraider schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:01:
Waarom geven ze je in een brief de keuze maar als puntje bij paaltje komt ben je "verplicht" beide te nemen? Ik snap de frustratie daarin opzich wel. Echter heb je ook een beetje pech want het huis is nu eenmaal niet jouw eigendom.
Zonder de brief weten we niet of het zo gesteld is.

De keuze is waarschijnlijk: Beide opties, of niets. Of dat goed verwoord is in de brief, is een tweede.

Maar de vraag was: mag dit? En ja dit mag volgens mij gewoon. Dat ze de keus geven lijkt me al netjes. Hier wordt gewoon gedaan. Kleuren worden voor je bepaald etc .

Enige vraag die dan over blijft?
Hoeveel geld, en comfort!, Is dit principe je waard?

[Voor 6% gewijzigd door Waah op 21-09-2018 21:11]

• CMos
M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:04:
Oke. Ik ben een eikel en een 12-jarige....nog meer stront om over mij uit te gieten?

Kom maar....
Nope dat niet maar ik voel wel wat frustratie opkomen bij mezelf daar ik niet kan begrijpen waarom je deze deal niet zou willen nemen.

Een kameraad van mij heeft zelf een huis laten bouwen en wilde absoluut geen zonnepanelen;om aan de energienorm voor nieuwe huizen te voldoen moest hij behoorlijk ingrijpende (en totaal onzinnige) extra isolatie aanbrengen. Enige reden... hij vind ze niet mooi. Ik ben het er niet mee eens maar dit begrijp ik nog enigzins.

Verder begrijp ik niet waarom je de lagere stroom rekening niet lijkt te willen meenemen in je argumentatie.

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:34
Had het verschil gemaakt als het vanaf het begin duidelijk was, van beide of niets?

Nu kom je wel een beetje over, dat je niet kunt verwerken dat het niet helemaal gaat zoals je wilt

• M!chel
  • Niet online
clements schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:34:
Had het verschil gemaakt als het vanaf het begin duidelijk was, van beide of niets?

Nu kom je wel een beetje over, dat je niet kunt verwerken dat het niet helemaal gaat zoals je wilt
Dat is denk ik wel de kern. Het onduidelijk communiceren van de woningbouwvereniging en dat ik daardoor (valse) hoop heb dat aan mijn verlangens toch wordt toegegeven.
Maar uiteindelijk, na jullie reacties en als het nog kan en het nog niet te laat is, ga ik waarschijnlijk toch voor het hele pakket.

Maandag heb ik er verder contact over. Ik ga nu nog even genieten van het weekend.
Bedankt allemaal voor de feedback. En fijn weekend ook allemaal.

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-06 20:36
12,50 omhoog...waar hebben we het in godsnaam over?
Ik met een mager inkomen kan zelfs 12,50 missen als ik daar dubbel glas en zonnepanelen (die geld opleveren) nemen..

Je bent niet bezig met je principes, je bent gewoon dom bezig.
Je gaat geld verdienen op die panelen, he gaat geen extra betalen, je KRIJGT geld, niet alleen door lagere gasrekening door dubbel glas, maar ook door de panelen.
M!chel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:40:
[...]

Maar uiteindelijk, na jullie reacties en als het nog kan en het nog niet te laat is, ga ik waarschijnlijk toch voor het hele pakket.
Verstandig.

[Voor 25% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 21-09-2018 23:39]

• bszz
  • Nu online
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:37:
Ik met een mager inkomen kan zelfs 12,50 missen als ik daar dubbel glas en zonnepanelen (die geld opleveren) nemen..

Je gaat geld verdienen op die panelen, he gaat geen extra betalen, je KRIJGT geld, niet alleen door lagere gasrekening door dubbel glas, maar ook door de panelen.

[...]

Verstandig.
Jeuh... Onnodig en een beetje mosterd na de maaltijd vind je niet?

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:47
Als de schilders al in de wijk rondlopen zal het waarschijnlijk wel meevallen met die onduidelijke communicatie? Of slaan ze het merendeel van de woningen over en was de communicatie voor zo'n beetje iedereen onduidelijk?
Daarnaast was het toch al enige tijd duidelijk dat het alles of niets was, je hebt immers antwoord gekregen op je voorstel om alleen dubbelglas af te nemen.

• M!chel
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:37:

[...]

Verstandig.
Het topic was min of meer al afgerond hoor.
Maar toch bedankt voor je bijdrage, beetje spuit 11 zullen we maar zeggen.
Toch ook voor jou een fijn weekend ;)

• M!chel
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:41:
Als de schilders al in de wijk rondlopen zal het waarschijnlijk wel meevallen met die onduidelijke communicatie? Of slaan ze het merendeel van de woningen over en was de communicatie voor zo'n beetje iedereen onduidelijk?
Daarnaast was het toch al enige tijd duidelijk dat het alles of niets was, je hebt immers antwoord gekregen op je voorstel om alleen dubbelglas af te nemen.
Jongens dit zaakje loopt al vanaf maart.
Ik heb het altijd heel erg druk, dus weinig tijd om dingen te regelen.
Overdag geen telefoon, ivm werk wat ik doe.
Dus lastig ook om dingen te regelen.
Het is gaan opstapelen en ik heb een wat afwachtende houding aangenomen.
Tussentijds is hier wel alles opgemeten door iemand, die mij ook nog eens vertelde dat er dus ook andere kozijnen (voor dubbelglas) geplaatst zouden worden. Dit gaf mij toch weer wat extra hoop.
Nu uiteindelijk lopen de schilders hier rond en blijkt dat ik toch geen wijzigingen krijg.
Beetje rare loop van vanalles dus en zeker niet alles aan mij te verwijten.

Duidelijk nu? Kunnen we het nu verder laten rusten dan?
Ga lekker weekend vieren en laat dit topic, en mijn telefoon met rust.

Please.... _/-\o_

• Señor Sjon
  • Laatst online: 10-06 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Laten we het hier ook maar bij houden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee