Laptop voor thuis gebruik (snel en blijft snel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-03 17:54
Hoi hoi,

Wij zoeken een laptop en hopelijk kunnen jullie erbij helpen. De laptop moet wel een SSD bevatten.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor thuisgebruik maar moet snel zijn en snel blijven wanneer er gebruik wordt gemaakt van meerdere programma's.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 10 wordt er gebruikt en wordt niet gebruikt voor games, video of foto bewerking. Snel surfen op het internet en mailen is een must. Daarbij moet word ook snel opstarten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
450 euro is een vast budget.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Het zou fijn zijn als hij wat kleiner is. Maar we willen de snelste laptop voor de prijs. Dus grootte doet er niet veel toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen merk voorkeuren.

Hopelijk kunnen jullie helpen. Ik zie graag de reacties tegemoet. We staan ook open voor meerdere suggesties.

Met vriendelijke groet,

WaxyCollin

Collin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee qua budget maar wil je power en snelheid, is allicht V&A aangeboden: *SALE* NIEUW: Dell Latitude 5580 - 256M2 SSD / 16DDR4 RAM / i... een optie?

Misschien dat je even wil laten weten welke laptop jouw voorkeur al had, op basis van PW; dat scheelt ons weer ietsjes aan extra zoekwerk?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
@MAX3400

Wij hadden zelf al in de vergelijker staan
Acer Swift 1 SF114-32-C3TF
pricewatch: Acer Swift 1 SF114-32-C3TF

Acer Aspire 3 A315-51-3882
pricewatch: Acer Aspire 3 A315-51-3882

acer-aspire-a315-21-93yn
pricewatch: Acer Aspire A315-21-93YN

[ Voor 100% gewijzigd door WaxyCollin op 24-09-2018 12:56 . Reden: Overzichtelijker + Linkjes ]

Collin

• WaxyCollin
Of eventueel deze Aspire 3 A315-21-93YN

Collin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
WaxyCollin schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:37:
Hoi hoi,

Wij zoeken een laptop en hopelijk kunnen jullie erbij helpen. De laptop moet wel een SSD bevatten.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is voor thuisgebruik maar moet snel zijn en snel blijven wanneer er gebruik wordt gemaakt van meerdere programma's.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Windows 10 wordt er gebruikt en wordt niet gebruikt voor games, video of foto bewerking. Snel surfen op het internet en mailen is een must. Daarbij moet word ook snel opstarten.

...

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
450 euro is een vast budget.
'Snel' en '450 euro' dan kom je eigenlijk altijd 2e hands uit denk ik... Bij 'snel' denk ik aan 1000-1500 euro (op z'n minst). Maar ja, wat vind jij snel..?

Die acers die je noemt zijn in ieder geval nogal 'budget' zeker ook qua bouwkaliteit. Dat hoeft op zich niet erg te zijn maar wel als je er veel mee op pad gaat. Snel zou ik ze zeker niet noemen, en die swift is al helemaal alles behalve snel (!). Dus ik heb geen idee wat je zoekcriteria waren (behalve 'er moet een ssd in')..?

De eerder genoemde dell klinkt niet gek denk ik. Of zoiets: V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G4 Z2V48ET

PS het zou fijn zijn als je gevonden laptops direct even linkt nu moet iedereen gaan zoeken, en je vorige post aanpast ipv 2x onder elkaar te posten.

[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 23-09-2018 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Als je echt niks met je laptop doet, misschien linux proberen, deze boot vlug en vertraagd ook minder dan windows op de lange duur.
Je kunt linux naast windows installeren om te testen, dan kun je altijd nog terug naar windows.
Natuurlijk eerst een kopie van je harde schijf maken, voordat je hier aan begint.

Voor 450 krijg je natuurlijk geen snelle laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
@dragon2
Snel voor thuisgebruik dus huis tuin en keuken dingen. Iets wat internet snel gebruikt en wordt. Het is niet zozeer om te reizen. We hebben nu een laptop waarvan we lang moeten wachten tot een site geladen is.
Een ssd maakt dit proces al sneller. Van de laptop CPU markt heb ik geen verstand om te zeggen oh die pentium is snel of de celeron. Natuurlijk is een i3 a i5 sneller maar niet noodzakelijk aangezien mijn vaio ook een pentium heeft en snel is. Bedankt dat je meedenkt!

Sorry voor die linkjes - ben zelf nog niet heel bekend met deze site maar ik zal er rekening mee houden.

@jan99999
Bedankt voor de tip ik ga kijken of ik er iets mee kan.

Collin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Snel en blijft snel, zoals je in de titel zet, heeft veel meer met Windows te maken (disk vervuiling, grotere registry, meer software meuk erbij, updates) dan met je hardware. Een SSD wordt naarmate deze voller wordt trager (d.w.z. dat zie ik bij Crucial). En voor de rest zal de hardware, mits je koeling op orde blijft (die terug kan lopen door stof etc), gelijk blijven presteren. Kortom: als je een nieuwe snelheidservaring wilt met bestaande hardware, zet er dan Linux op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
De Acer Aspire 3 pricewatch: Acer Aspire 3 A315-51-3882
is op zich best een goede deal voor 419 euro (i3-7020u, 8GB ram, 128GB SSD, 1920x1080 mat scherm).

Maar misschien is het een optie om in de oude laptop een SSD met een verse Windows installatie te plaatsen? Eventueel het ram geheugen uitbreiden? Welk model is de oude laptop?

Ik bedoel 450 euro uitgeven voor surfen op het internet en mailen is best veel geld, voor 199 euro is dit ook te koop: pricewatch: Acer Aspire 1 A114-32-C6U9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:23
is dit niet iets voor je ?

product: Microsoft Surface Go WiFi 4GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaxyCollin
Bedankt allemaal voor de hulp! We hebben een Vivobook aangeschaft 14 inch, 8gb ram, a9 processor en R5 integrated video kaart.

Collin

Pagina: 1