Toon posts:

Relatieve cel verwijzing binnen tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03 16:55
Binnen een tabel gebruik ik relatieve cel verwijzing. Voorbeeld cel K38: =158,6-H27

Beide rijen behoren bij één persoon Piet. Wanneer ik het filter gebruik dan zie ik alles per persoon. Met totalen etc.

Toch is het nu 3 keer gebeurd dat de rij-verwijzingen zijn verschoven. H27 is dan H28 geworden en verwijst naar een rij van Klaas!! Dit gebeurt dan bij ALLE verwijzingen welke ik dan handmatig moet nalopen en aanpassen. Mijn sheet telt nu 1400 rijen en groeit snel dus dit probleem wil ik wel oplossen.

Maar ik kan het probleem niet reproduceren.
Ik kan rijen invoegen voor en na deze rijen. De cel verwijzingen gaan netjes mee. De ene rij van Piet verwijst naar de andere rij van Piet.
Ook bij een nieuw werkblad een tabel gemaakt. Ook dan gaat alles OK.
Het lijkt alsof het alleen in deze sheet voorkomt maar wanneer het plaatsvind weet ik niet.

Wat doe ik fout :?

Alle reacties

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Zo 1 2 3 geen oorzaak voor je probleem. Wat je kan doen is om er een tabel van te maken. Het grote voordel daarvan is dat je geen -H27 meer hebt staan maar de kolomnaam. Bijvoorbeeld [@['Voornaam]]

Dan heb je de verwijzing naar de juiste rij niet meer.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-03 16:55
Het is al een tabel.

Ik sta op een cel en type '= '.
Klik ik op andere cel binnen dezelfde rij dan wordt de verwijzing inderdaad [@['Tot-Euro]].
Klik ik (zelfde kolom) één rij hoger dan wordt het =H17.

Kopier ik bovenstaande 2 cellen naar een andere werkblad
De verwijzing binnen diezelfde rij wordt dan =tabel2[@['Tot-Euro]]
En H17 wordt A3 (of waar je het maar neer plakt).

Waar vind ik de eigenschappen van een tabel?

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:50
Kan het eraan liggen dat je een sortering toepast en daarna weer op iets anders sorteert?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee