Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Relatieve cel verwijzing binnen tabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• frederic46
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:38
Binnen een tabel gebruik ik relatieve cel verwijzing. Voorbeeld cel K38: =158,6-H27

Beide rijen behoren bij één persoon Piet. Wanneer ik het filter gebruik dan zie ik alles per persoon. Met totalen etc.

Toch is het nu 3 keer gebeurd dat de rij-verwijzingen zijn verschoven. H27 is dan H28 geworden en verwijst naar een rij van Klaas!! Dit gebeurt dan bij ALLE verwijzingen welke ik dan handmatig moet nalopen en aanpassen. Mijn sheet telt nu 1400 rijen en groeit snel dus dit probleem wil ik wel oplossen.

Maar ik kan het probleem niet reproduceren.
Ik kan rijen invoegen voor en na deze rijen. De cel verwijzingen gaan netjes mee. De ene rij van Piet verwijst naar de andere rij van Piet.
Ook bij een nieuw werkblad een tabel gemaakt. Ook dan gaat alles OK.
Het lijkt alsof het alleen in deze sheet voorkomt maar wanneer het plaatsvind weet ik niet.

Wat doe ik fout :?

Alle reacties

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Zo 1 2 3 geen oorzaak voor je probleem. Wat je kan doen is om er een tabel van te maken. Het grote voordel daarvan is dat je geen -H27 meer hebt staan maar de kolomnaam. Bijvoorbeeld [@['Voornaam]]

Dan heb je de verwijzing naar de juiste rij niet meer.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• frederic46
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-06 14:38
Het is al een tabel.

Ik sta op een cel en type '= '.
Klik ik op andere cel binnen dezelfde rij dan wordt de verwijzing inderdaad [@['Tot-Euro]].
Klik ik (zelfde kolom) één rij hoger dan wordt het =H17.

Kopier ik bovenstaande 2 cellen naar een andere werkblad
De verwijzing binnen diezelfde rij wordt dan =tabel2[@['Tot-Euro]]
En H17 wordt A3 (of waar je het maar neer plakt).

Waar vind ik de eigenschappen van een tabel?

• Roodey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Kan het eraan liggen dat je een sortering toepast en daarna weer op iets anders sorteert?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True