Toon posts:

Vraag over gtx 1080ti

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jayheinen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 15:16
Hallo nvidia,

Ik wil over een tijdje misschien een keer een nieuwe videokaart. Mijn interesse ging eigenlijk wel naar de gtx 1080 ti mijn vraag is alleenof de hardware die ik heb daar ook geschikt voor is?

Moederbord: msi b250 gaming m3
Ram: 2x4 8gb 2400mhz
Processor: intel core i5 7400
Psu: coolermaster masterwatt 750w

Beste antwoord (via Jayheinen op 21-09-2018 21:09)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

Ik draai zelf ook een ultrawide lg, op een gtx1060 6gb. Ik ben het mensen hierboven eens dat je allereerst naar 16gb geheugen dient up te graden, Een aantal games gaan daar zeker baat bij hebben, ik trek geregeld 9gb op een redelijk getunede windows (Escape from tarkov is een titel die niet onder de 12gb te spelen is).

Ik ben het met je eens dat een 1060/gtx480 net niet voldoende is om alles op de max te spelen. Maar ben er van overtuigt dat een 1080 zeker voldoende is om compromisloos op die reso te gamen. Aan de andere kant, met een 1080ti of een 2080 heb je voorlopig ruime genoeg om ook de stap naar 4k te maken. Het is maar net waar je in de toekomst naar kijkt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-05 20:03
Ja. Ik zou alleen kijken naar de grootte van de videokaart en de lengte van je kast.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:28
Welke videokaart heb je nu?
Welke games, aangenomen dat je de videokaart gebruikt om te gamen, speel je?
Op welke resolutie game je en welke fps verwacht je?

De cpu is een laag geklokte kale quadcore. Niet ideaal.
Geheugen is met 8GB ook aan de karige kant.
De voeding is ook geen slimme koop geweest. Onnodig zwaar, matige kwaliteit en de toch al niet lange levensduur wordt door de fanless mode nog verder bekort.

[Voor 25% gewijzigd door Uszka op 21-09-2018 13:33]

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:46
Waarom de TI? Ga je VR of 2k/4k gamen? Zo niet, dan kan je beter de 1070/1080 halen.

• Jayheinen
Ik heb nu de msi rx 480 gaming x 8g

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jayheinen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:
Hallo nvidia,

Ik wil over een tijdje misschien een keer een nieuwe videokaart. Mijn interesse ging eigenlijk wel naar de gtx 1080 ti mijn vraag is alleenof de hardware die ik heb daar ook geschikt voor is?

Moederbord: msi b250 gaming m3
Ram: 2x4 8gb 2400mhz
Processor: intel core i5 7400
Psu: coolermaster
Ik wil misschien over een tijdje ook een nieuwe videokaart.
Zonder te weten welke je nu gebruikt, zou ik eerst eens 8GB RAM erbij prikken. gebruik je een FreeSync scherm ? en welk scherm

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:53
Jayheinen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:34:
Ik heb nu de msi rx 480 gaming x 8g
Dat is geen antwoord op de vraag.
Welk scherm heb je? Is dat bv 1920 x 1080 of 2560 x 1080 etc?
Op welke refresh rate ga je gamen 60hz of 144hz misschien wel 240hz.
Welke games? CS:GO of de niewste assassins creed?
Waarom wil je een nieuwe videokaart?

• Jayheinen
Ik speel op een lg ultrawide 2560x1080 60hz

• Jayheinen
Zou anders een gtx 1080 gewoon voldoende zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

Ik draai zelf ook een ultrawide lg, op een gtx1060 6gb. Ik ben het mensen hierboven eens dat je allereerst naar 16gb geheugen dient up te graden, Een aantal games gaan daar zeker baat bij hebben, ik trek geregeld 9gb op een redelijk getunede windows (Escape from tarkov is een titel die niet onder de 12gb te spelen is).

Ik ben het met je eens dat een 1060/gtx480 net niet voldoende is om alles op de max te spelen. Maar ben er van overtuigt dat een 1080 zeker voldoende is om compromisloos op die reso te gamen. Aan de andere kant, met een 1080ti of een 2080 heb je voorlopig ruime genoeg om ook de stap naar 4k te maken. Het is maar net waar je in de toekomst naar kijkt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:28
Jayheinen schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:35:
Zou anders een gtx 1080 gewoon voldoende zijn?
Je hebt niet eens de helft van de vragen beantwoord die gesteld zijn. Hoe kunnen wij dan een goed advies geven over welke videokaart geschikt is!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee