Toon posts:

Bureau maken, wat voor blad?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-04 08:58
Ik ga binnenkort verhuizen en wil in een kamer een groot bureau maken. De afmetingen wil ik hebben op 400 x 80. Ik weet alleen niet hoe ik het het beste aan kan pakken. Online lees ik veel, maar dat helpt mij echt niet verder.

Als onderstel wil ik 2x een metalen tafelframe van 160x80 of 180x80 gebruiken (https://www.albeka.nl/nie...antinetafel-180-x-80-cm). Hoogte hiervan is precies wat ik zoek.

Als bureaublad wil ik 2 meubelpanelen met witte afwerking van 200 x 80 gebruiken. Reden hiervan is dat ik het niet zelf hoef te lakken (met MDF bijv wel) en het stevig is. De maten die ik qua dikte tegenkom zijn voornamelijk 18 mm. Dit lijkt me wat aan de krappe kant, omdat ik graag een kabelgoot wil ophangen zodat de vloer leeg is (bijv zo'n ding https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30200253/). Naar mijn idee is iets vastschroeven in een plaat van 18 mm redelijk onmogelijk omdat het nooit stevig zit.

Wat is wijsheid? Een wat dikker stuk meubelpaneel kost al gauw het 3 dubbele en dan gaat het aardig in de papieren lopen, daar zit ik ook niet echt op te wachten.

Prijskaartje nu (ongeveer)
2x onderstel: €150,-
2x bureaublad: €60,-

Ik zit het liefst tussen de 200 en 250 euro.

Alle reacties

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:48
Ik heb vanwege de dikte niet gekozen voor een meubelpaneel maar voor een keukenblad.
zoiets: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90242721/

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:30
Wat bedoel je met "meubelpaneel", is dat de spaanplaat met plastic erop? dat spul is erg slap en zal snel gaan doorbuigen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zoiets is toch prima ?

200 x 80 x 2,9 cm , De werkbladen hebben een spaanplaatbasis voorzien van een krasvaste (CPL) toplaag,
Adviesprijs: € 80,25

https://www.cando.eu/nl-n...laden/werkbladen/wit-205/

[Voor 5% gewijzigd door Breezers op 21-09-2018 12:13]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:36
Meubelpanelen hebben vaak een haakse rand die oncomfortabel is tov je onderarmen. Het alternatief van een keukenblad of van @Breezers hierboven heeft dat niet.

• Flapwaaier
bleufred1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:09:
Ik heb vanwege de dikte niet gekozen voor een meubelpaneel maar voor een keukenblad.
zoiets: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90242721/
Heb ik idd ook naar gekeken, alleen gaan die maar tot 63.5cm diep en ik zoek 80.
ASW1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:10:
Wat bedoel je met "meubelpaneel", is dat de spaanplaat met plastic erop? dat spul is erg slap en zal snel gaan doorbuigen.
Dat zal toch wel meevallen, daar het op een metalen frame rust? Op de achterkant komen 2 schermen en wat speakertjes, voorkant een muis en toetsenbord.. Frame van 160x80 kan eventueel ook, zodat de balken van de zijkant wat meer in het midden zitten.
Breezers schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:13:
Zoiets is toch prima ?

200 x 80 x 2,9 cm , De werkbladen hebben een spaanplaatbasis voorzien van een krasvaste (CPL) toplaag,
Adviesprijs: € 80,25

https://www.cando.eu/nl-n...laden/werkbladen/wit-205/
Dat is zeker wat, alleen dan wel in totaal €100,- duurder dan huidige situatie. Vandaar dat ik alle alternatieven uitgezocht wil hebben.
loeberce schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:15:
Meubelpanelen hebben vaak een haakse rand die oncomfortabel is tov je onderarmen. Het alternatief van een keukenblad of van @Breezers hierboven heeft dat niet.
De meubelpanelen die ik voor €60 euro kan regelen zijn aan 3 kanten afgewerkt :)

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25

Tens

My brain hurts

ASW1 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:10:
en zijn niet echt kras en slijtvast, dus imho niet echt geschikt voor zo'n toepassing.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:48
Flapwaaier schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:16:
[...]

Heb ik idd ook naar gekeken, alleen gaan die maar tot 63.5cm diep en ik zoek 80.
Tot voor kort had de Hornbach 80cm diepe keukenbladen.
Kan ze echter nu zo snel niet meer vinden.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:41
Volgens mij zijn die 18MM bladen veel te dun, daarbij komt dat de kopse kanten waar een sierstrip op zit snel beschadigen. Je kan bij de ikea ook werkbladen op maat laten maken, misschien is dat een optie?

https://www.ikea.com/nl/n...ustom_worktop_calculator/

Verder weet ik dat de Gamma en Praxis ook werkbladen hebben van 80cm diep, of de gewenste kleur er tussen zit weet ik niet.

[Voor 16% gewijzigd door Erkel op 21-09-2018 12:23]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:30
18mm spaanplaat blijft niet recht op den duur. Je zult er dan een soort frame onder moeten schroeven dat het blad recht houdt en ondersteunt.
Overigens vind ik dat gelamineerde plastic vreselijk aanvoelen, zou er nooit een bureau van willen hebben.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 14:12

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Flapwaaier schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:04:
Naar mijn idee is iets vastschroeven in een plaat van 18 mm redelijk onmogelijk omdat het nooit stevig zit.
Even wat ideetjes:

Wellicht zijn er andere manieren te bedenken dan rechtstreeks in het blad schroeven. Houtbewerking is niet helemaal mijn ding (ik zit in de machinebouw).

Ik kan me voorstellen dat je een insert in het hout kan zetten, waarna je een boutverbinding kan toepassen.

Of je zou wat aan de zijkant/achterkant van het tafelblad kunnen bevestigen, dan is 18 mm de breedte en niet meer de diepte.

Of een lijmverbinding?

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Erkel
Mocht je toch voor spaanplaat gaan, dan kan je misschien het beste een strookje mdf (18mm) er onder lijmen en daar je snoeren-opberg-apparaat aan schroeven?

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@iedereen die loopt te zaniken over dat spaanplaat 18mm te slap zou zijn:

TS geeft in OP aan deze tafelframes te willen gebruiken. Als je 18mm spaanplaat op die frames (of soortgelijke) maakt garandeer ik dat het niet te slap is. :Y

Vanzelfsprekend wordt het een grote ellende wanneer je 4 losse poten onder een spaanplaat schroeft, maar iedereen die dat enigzins als valide optie overweegt moet er niet over mee-discussieren en maar in een topic over breien en haken gaan reageren :X

Edit: oh en voor je die frames aan het spaanplaat blad schroeft even een lijntje high-tack kit boven over het frame en het blad komt nooit meer los en zal nooit doorbuigen o.i.d. :>

Edit2: en wat @Erkel hierboven zegt.

[Voor 15% gewijzigd door Harrie_ op 21-09-2018 12:31]

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Erkel
Harrie_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:29:

TS geeft in OP aan deze tafelframes te willen gebruiken. Als je 18mm spaanplaat op die frames (of soortgelijke) maakt garandeer ik dat het niet te slap is. :Y

Vanzelfsprekend wordt het een grote ellende wanneer je 4 losse poten onder een spaanplaat schroeft, maar iedereen die dat enigzins als valide optie overweegt moet er niet over mee-discussieren en maar in een topic over breien en haken gaan reageren :X

Edit: oh en voor je die frames aan het spaanplaat blad schroeft even een lijntje high-tack kit boven over het frame en het blad komt nooit meer los en zal nooit doorbuigen o.i.d. :>

Doorbuigen zal het niet vermoed ik, maar die meubelpanelen zijn echt niet bedoeld om aan te werken. Ik denk dat je heel gauw beschadigingen hebt dan.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Erkel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:42:
[...]
Doorbuigen zal het niet vermoed ik, maar die meubelpanelen zijn echt niet bedoeld om aan te werken. Ik denk dat je heel gauw beschadigingen hebt dan.
Als je achter een bureau gewoon 'kantoorwerkzaamheden' doet, d.w.z.: lezen, schrijven, gebruik maken van PC of laptop, etc. dan gaat zo'n stuk spaanplaat met een fineerlaagje erop járen mee. Ben je van plan om op je bureau allerlei andere werkzaamheden uit te voeren zoals PC's in- en uitelkaar schroeven dan kun je weleens een beschadiging krijgen idd.

Er zijn trouwens ook legio bureaus en kantinetafels waarvan het blad fabrieksaf ook gewoon spaanplaat is met een fineerlaagje erop. O-)

• Flapwaaier
Erkel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:42:
[...]

Ik wil als onderleggers eventueel deze hebben, https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40246156/
Gebruik van een muismat is sowieso iets wat ik altijd zal doen dus dat komt wel goed.

Er wordt verder niets anders aan gedaan dan gecomputerd.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb jaren een bureau met zo'n blad gehad en dat is prima. Natuurlijk heb je mooiere en fijnere oplossingen maar voor een krapper budget kan het prima.

Het buigt wel makkelijk door dus ik zou er sowieso een paar latjes onder maken voor de stevigheid.

• Erkel
Flapwaaier schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:48:
[...]

Ik wil als onderleggers eventueel deze hebben, https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40246156/
Gebruik van een muismat is sowieso iets wat ik altijd zal doen dus dat komt wel goed.

Er wordt verder niets anders aan gedaan dan gecomputerd.
Ik heb en de mat, en de kabelgoot, werken allebei prima. Die mat zit een metalen plaat in. Kabelgoot werkt prima, maar ik zou m niet in spaanplaat schroeven, dat is veel te slap materiaal. misschien dat hij aan het frame bevestigd kan worden op 1 of andere manier.

• Flapwaaier
Erkel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:26:
Mocht je toch voor spaanplaat gaan, dan kan je misschien het beste een strookje mdf (18mm) er onder lijmen en daar je snoeren-opberg-apparaat aan schroeven?
Blijft dat hangen, als je dat gewoon met houtlijm oid vast zet?
een klein blokje mdf is inderdaad wel een goede oplossing denk ik.
Harrie_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:29:

Maakt het dan nog veel uit of het frame 160 of 180 is?

• Erkel
Flapwaaier schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:51:
[...]

Blijft dat hangen, als je dat gewoon met houtlijm oid vast zet?
een klein blokje mdf is inderdaad wel een goede oplossing denk ik.

[...]

Maakt het dan nog veel uit of het frame 160 of 180 is?
Geen houtlijm gebruiken maar montage kit, dan krijg je het er nooit meer af zonder de spaanplaat de beschadigen, mocht je extra zekerheid willen kan je er altijd nog een paar schroeven in zetten.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 15:21

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Persoonlijk zou ik voor Trespa gaan. Dat is stevig, extreem dun en by default afgewerkt. Pootjes er onder, klaar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:06:
Persoonlijk zou ik voor Trespa gaan. Dat is stevig, extreem dun en by default afgewerkt. Pootjes er onder, klaar.
Ik heb ook nog wel een aantal opties waar ik persoonlijk liever voor zou gaan dan zo'n meubelplaat. Gezien het budget en de klusskills van TS denk ik dat trespa niet echt een valide optie is.

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:40:
[...]
Ik heb ook nog wel een aantal opties waar ik persoonlijk liever voor zou gaan dan zo'n meubelplaat. Gezien het budget en de klusskills van TS denk ik dat trespa niet echt een valide optie is.
Ook waar.
Zelf word ik nooit zo blij van normale burea's. 18mm multiplex is wel redelijk te doen en enigzins betaalbaar, maar het haalt het niet bij de degelijkheid van trespa.

Andere optie voor TS is wellicht een 2e hands bureau aanschaffen. Er zijn wat handelaren. Voor zijn budget is het wel mogelijk om een goed bureau te krijgen van dat formaat. (Worden er dan ws wel 2.)

Geen klusskills nodig en thuis afgeleverd. :)

(Ik geloof dat mijn electrisch verstelbaar hoekbureau van 200x200 ook zoiets kostte.)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:46:
[...]
Andere optie voor TS is wellicht een 2e hands bureau aanschaffen. Er zijn wat handelaren. Voor zijn budget is het wel mogelijk om een goed bureau te krijgen van dat formaat. (Worden er dan ws wel 2.)
Inderdaad. Evt. zelf op een neer rijden met een aanhanger? Op markplaats staan diverse handelaren die in afgeschreven kantoormeubilair handelen => voor € 100 tot € 150 heb je gewoon een tweedehands professioneel bureau. Dus binnen budget kun je er wellicht ook 2 aanschaffen.

Zojuist ook nog even gezocht naar de foto's van het maken van mijn vorige bureau, die heb ik zo niet online staan. Heb er wel 2 van de verkoop van mijn vorige woning.

Dit bureau overspant ook ongeveer 4 meter en heb ik in mijn vorige woning aan de zijwanden en achterwand van 'zolder-kantoor' gemaakt zodat ik met met een bureaustoel van links naar rechts kon rijden zonder onderweg tafelpoten tegen te komen 8)

• unezra

unezra

Harrie_ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:52:
[...]
Inderdaad. Evt. zelf op een neer rijden met een aanhanger? Op markplaats staan diverse handelaren die in afgeschreven kantoormeubilair handelen => voor € 100 tot € 150 heb je gewoon een tweedehands professioneel bureau. Dus binnen budget kun je er wellicht ook 2 aanschaffen.
Dat dus. Ik ga *mijn* handelaar niet aanraden. Die hebben veel te veel fouten gemaakt. Bureau werkt, maar fin, volgens mij heb ik daar een topic vol over geschreven hier.

Maar er zijn er meer. :)

Voor €200 - €250 is prima 4 meter bureau te halen, zeker als je geen spannende dingen wil als electrische hoogteverstelling. (Wat voor mij geen eis was, maar ze hadden domweg geen verstelbaar hoekbureau van dit formaat, binnen budget, dat NIET electrisch verstelbaar was.)

Wel heb ik zelf achter op mijn bureau een paar plankjes gemaakt met mijn monitoren. Gewoon zwarte meubelplaat. 3 stuks, in totaal 12 pootejs er onder. Daar staan mijn monitoren en speakers bovenop, stereo staat er onder. Staat prima en is een relatief goedkope oplossing. (Paar tientjes.)

Grote voordeel is dat je opeens 20cm diepte wint op je bureau. Allerlei zooi kan er onder en het toont veel minder massief dan alles direct op je bureau. Ideaal!
Zojuist ook nog even gezocht naar de foto's van het maken van mijn vorige bureau, die heb ik zo niet online staan. Heb er wel 2 van de verkoop van mijn vorige woning.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit bureau overspant ook ongeveer 4 meter en heb ik mijn vorige woning aan de zijwanden en achterwanden van 'zolder-kantoor' gemaakt zodat ik met met een bureaustoel van links naar rechts kon rijden zonder onderweg tafelpoten tegen te komen 8)
Heerlijk!

Overigens heb ik zelf van 18mm multiplex en een paar poten die ik nog had een klein tafeltje gemaakt voor wat muziek spullen. €20 aan blad en klaar. Relatief duur maar een perfecte oplossing omdat ik de poten nog had en de ruimte nodig had. (Moet alleen het blad nog een keer schilderen / lakken. Onbewerkt is wat riskant als je wel eens een biertje drinkt daar.)

• Flapwaaier
unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:58:
[...]

Dat dus. Ik ga *mijn* handelaar niet aanraden. Die hebben veel te veel fouten gemaakt. Bureau werkt, maar fin, volgens mij heb ik daar een topic vol over geschreven hier.

Maar er zijn er meer. :)

Voor €200 - €250 is prima 4 meter bureau te halen, zeker als je geen spannende dingen wil als electrische hoogteverstelling. (Wat voor mij geen eis was, maar ze hadden domweg geen verstelbaar hoekbureau van dit formaat, binnen budget, dat NIET electrisch verstelbaar was.)

Wel heb ik zelf achter op mijn bureau een paar plankjes gemaakt met mijn monitoren. Gewoon zwarte meubelplaat. 3 stuks, in totaal 12 pootejs er onder. Daar staan mijn monitoren en speakers bovenop, stereo staat er onder. Staat prima en is een relatief goedkope oplossing. (Paar tientjes.)

Grote voordeel is dat je opeens 20cm diepte wint op je bureau. Allerlei zooi kan er onder en het toont veel minder massief dan alles direct op je bureau. Ideaal!

[...]

Heerlijk!

Overigens heb ik zelf van 18mm multiplex en een paar poten die ik nog had een klein tafeltje gemaakt voor wat muziek spullen. €20 aan blad en klaar. Relatief duur maar een perfecte oplossing omdat ik de poten nog had en de ruimte nodig had. (Moet alleen het blad nog een keer schilderen / lakken. Onbewerkt is wat riskant als je wel eens een biertje drinkt daar.)
2e hands doe ik liever niet als het niet hoeft. Wellicht heb ik dan mooiere meubels, maar dan zal je net zien dat er ergens een hoekje van af is of een krasje op zit. Daar blijf ik me dan toch aan storen..

Ik heb verder idd niet zoveel eisen. Er komen in totaal 2 werkstations (1x pc, 2x monitor, muis, toetsenbord en wat speakertjes) op te staan. Monitoren hangen sowieso al aan beugels dus daar heb ik idd al ruimte over. Monitor voetjes heb ik gelukkig lang geleden al afgezworen :+

Klusskills zijn verder ook niet geweldig. Daarbij heb ik net een maand lang het hele huis woonbaar gemaakt, dus ik ben ook wel redelijk klaar met het "moeilijk doen" en het klussen. Ik denk dat ik voor nu gewoon voor een meubelplaat ga, omdat handig en goedkoop. Lijm er wat blokjes onder en daar schroef ik dan een kabelgootje op. Dan kan ik in de toekomst altijd nog kijken naar een andere oplossing.

• unezra

unezra

Flapwaaier schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:03:
[...]
2e hands doe ik liever niet als het niet hoeft. Wellicht heb ik dan mooiere meubels, maar dan zal je net zien dat er ergens een hoekje van af is of een krasje op zit. Daar blijf ik me dan toch aan storen..
Daar hoef je absoluut niet bang voor te zijn.
Die professionele bureau's worden in de regel in nieuwstaat verkocht, zonder beschadigingen.

Als ze al beschadigingen hebben staat het er bij en zijn ze fors goedkoper. Voor jouw budget, krijg je een bureau dat er uit ziet of het zó uit de fabriek is komen rollen. (Het is alleen 5+ jaar oud maar die profi burea's met trespa zijn echt gruwelijk sterk.)

Dus nee, misschien aan de onderkant maar dat zie je niet. :)
Ik heb verder idd niet zoveel eisen. Er komen in totaal 2 werkstations (1x pc, 2x monitor, muis, toetsenbord en wat speakertjes) op te staan. Monitoren hangen sowieso al aan beugels dus daar heb ik idd al ruimte over. Monitor voetjes heb ik gelukkig lang geleden al afgezworen :+

Klusskills zijn verder ook niet geweldig. Daarbij heb ik net een maand lang het hele huis woonbaar gemaakt, dus ik ben ook wel redelijk klaar met het "moeilijk doen" en het klussen. Ik denk dat ik voor nu gewoon voor een meubelplaat ga, omdat handig en goedkoop. Lijm er wat blokjes onder en daar schroef ik dan een kabelgootje op. Dan kan ik in de toekomst altijd nog kijken naar een andere oplossing.
Als klussen niet je ding is zou ik toch 2e hands eens bekijken op de diverse websites, misschien eens langs gaan in een showroom. Persoonlijk vind ik het, ondanks het gek*t dat ik heb gehad met mijn leverancier, de beste beslissing ooit qua bureau. Trespa is zo zalig dun en het bureau kan echt nog 50 jaar mee. Het krast niet, het is super makkelijk schoon te houden, je kunt er met 3 man op springen en het ziet er misschien wat zakelijk uit, maar hell, het is een bureau. Dat moet ook gewoon functioneel zijn.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:10:
[...]

Als klussen niet je ding is zou ik toch 2e hands eens bekijken op de diverse websites, misschien eens langs gaan in een showroom. Persoonlijk vind ik het, ondanks het gek*t dat ik heb gehad met mijn leverancier, de beste beslissing ooit qua bureau. Trespa is zo zalig dun en het bureau kan echt nog 50 jaar mee. Het krast niet, het is super makkelijk schoon te houden, je kunt er met 3 man op springen en het ziet er misschien wat zakelijk uit, maar hell, het is een bureau. Dat moet ook gewoon functioneel zijn.
Tot je het trespa ergens in de buurt van vocht komt te plaatsen.
Gaan bij minste kromtrekken. Zijn een verschikking om op te slaan in een magazijn.

Rockpanelpanelen zijn iets goedkoper en trekken niet krom :) (maken ze wel niet zo dik als trespa)

• unezra

unezra

azz_kikr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:26:
[...]

Tot je het trespa ergens in de buurt van vocht komt te plaatsen.
Gaan bij minste kromtrekken. Zijn een verschikking om op te slaan in een magazijn.

Rockpanelpanelen zijn iets goedkoper en trekken niet krom :) (maken ze wel niet zo dik als trespa)
Hebben we het over hetzelfde materiaal?
Trespa buitenplaten staan er juist om bekend dat ze compleet weerbestendig zijn. Het verrast me dat je nu zegt dat vocht en trespa niet goed samen gaan.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

unezra schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:34:
[...]

Hebben we het over hetzelfde materiaal?
Trespa buitenplaten staan er juist om bekend dat ze compleet weerbestendig zijn. Het verrast me dat je nu zegt dat vocht en trespa niet goed samen gaan.
Yup, Ik werk in een groothandel van die dingen. We leveren vooral aan aannemers en dakleggers.

Met die trespapanelen moet je echt wel weten met wat ze bezig zijn om die dingen tegen de gevel te hangen. 1 keer ze hangen zijn ze weerbestendig omdat ze op alle kanten vastgeplakt/vastgeschroefd worden. Ze kunnen gewoon niet weg.

Het is maar als ze niet vast hangen. We leggen die dunne trespas zelf niet meer op voorraad hier (altijd op bestelling) omdat ze zelf in magazijn gewoon krom trekken.

De Rockpanel Panelen daarentegen liggen gewoon buiten onder afdak en 0.0 kromtrekken. Winter of zomer.

Enige voordeel van de trespa's zijn meerdere diktes. RP enkel 6/8/9 en trespa gaat tot 13 denk ik en iets iets harder.

Sommige aannemers werken liever met trespa, de andere met rockpanel. Als je voor de dunne plaatjes gaat en ze niet op 10 plaatsen vastschroeft, dan zou ik eerder voor RP gaan.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:57
Of het in je budget past weet ik niet, maar je zou verlijmd eikenhout kunnen gebruiken.
Beetje inolien en klaar. Zit er ooit iets op: schuren, olie, weer als nieuw.
En een stuk stijfer dan een meubelpaneel.

[Voor 92% gewijzigd door S0epkip op 21-09-2018 15:15]

2430Wp ZW

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee