Ik ben op zoek naar een stukje software om op mijn netwerk tracking url's te omzeilen.
Ik gebruik nu al een pihole op een raspberry PI
Bijvoorbeeld als je een google advertentie zoekresultaat aanklikt of een infoblok bovenaan dan wordt je doorgestuurd naar je site maar dan via een tracking url zoals: https://www.google.com/ur...ps%3A%2F%2Fpi-hole.net%2F en ook op andere site gebeurt tracking op die wijze via bijvoorbeeld tradedoubler.com.
Nu blokkeert mijn pihole deze tracking urls al maar soms zou ik toch gewoon door willen gaan naar de link waarop ik geklikt heb zonder tracking. Vaak zit de bestemmings url gevat in de tracking url zoals in het voorbeeld van google hier boven.
Er zijn wel add-ins voor browsers die dit doen maar ik wil dit ook inzetten op mijn netwerk zodat dit ook werkt op bijvoorbeeld android applicaties.
Ik zoek dus eigenlijk software die het volgende kan:
- Op netwerk niveau (dus voor alle devices thuis)
- Tracking URL's afvangen
- Bestemming uitlezen uit de tracking url
- en dan doorsturen naar de werkelijke bestemming.
Bij voorkeur zoek ik een opensource oplossing.
Heeft er iemand een goede suggestie?
Ik gebruik nu al een pihole op een raspberry PI
Bijvoorbeeld als je een google advertentie zoekresultaat aanklikt of een infoblok bovenaan dan wordt je doorgestuurd naar je site maar dan via een tracking url zoals: https://www.google.com/ur...ps%3A%2F%2Fpi-hole.net%2F en ook op andere site gebeurt tracking op die wijze via bijvoorbeeld tradedoubler.com.
Nu blokkeert mijn pihole deze tracking urls al maar soms zou ik toch gewoon door willen gaan naar de link waarop ik geklikt heb zonder tracking. Vaak zit de bestemmings url gevat in de tracking url zoals in het voorbeeld van google hier boven.
Er zijn wel add-ins voor browsers die dit doen maar ik wil dit ook inzetten op mijn netwerk zodat dit ook werkt op bijvoorbeeld android applicaties.
Ik zoek dus eigenlijk software die het volgende kan:
- Op netwerk niveau (dus voor alle devices thuis)
- Tracking URL's afvangen
- Bestemming uitlezen uit de tracking url
- en dan doorsturen naar de werkelijke bestemming.
Bij voorkeur zoek ik een opensource oplossing.
Heeft er iemand een goede suggestie?
A life lived in fear is a life half lived