Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik ben op zoek naar een stukje software om op mijn netwerk tracking url's te omzeilen.

Ik gebruik nu al een pihole op een raspberry PI

Bijvoorbeeld als je een google advertentie zoekresultaat aanklikt of een infoblok bovenaan dan wordt je doorgestuurd naar je site maar dan via een tracking url zoals: https://www.google.com/ur...ps%3A%2F%2Fpi-hole.net%2F en ook op andere site gebeurt tracking op die wijze via bijvoorbeeld tradedoubler.com.

Nu blokkeert mijn pihole deze tracking urls al maar soms zou ik toch gewoon door willen gaan naar de link waarop ik geklikt heb zonder tracking. Vaak zit de bestemmings url gevat in de tracking url zoals in het voorbeeld van google hier boven.

Er zijn wel add-ins voor browsers die dit doen maar ik wil dit ook inzetten op mijn netwerk zodat dit ook werkt op bijvoorbeeld android applicaties.

Ik zoek dus eigenlijk software die het volgende kan:
- Op netwerk niveau (dus voor alle devices thuis)
- Tracking URL's afvangen
- Bestemming uitlezen uit de tracking url
- en dan doorsturen naar de werkelijke bestemming.

Bij voorkeur zoek ik een opensource oplossing.

Heeft er iemand een goede suggestie?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En waarom zou je dat willen ? Die bedrijven zijn niet geïnteresseerd in jou als persoon maar in gedrag en hoe jij bij hun bent gekomen. Je kan hier heel moeilijk maar lees eens de privacy statements je ip adres wordt tegenwoordig altijd geanonimiseerd. Vergeet ook niet dat heel veel gratis hiermee betaald wordt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In principe is het niet zo heel moeilijk, maar het is een hoop werk.

De basis is de dns. Die vangt nu bijvoorbeeld tradedoubler.com af, en geeft je het IP van een pixelserver, of 127.0.0.1, of zoiets.

Je moet zorgen dat hij het IP adres van een webserver in eigen beheer geeft. (Dat zou prima die RPi kunnen zijn. Eventueel op een 2e IP) Die webserver start een CGI script start die de URL decodeert, een via een http 308 de client naar de juiste URL doorstuurt.

Het is een hoop werk omdat je voor iedere voorkomende tracking url moet uitzoeken hoe de target url gecodeerd is, en daar code voor schrijven.

Ik ben er ooit aan begonnen, maar toen bleek dat bijvoorbeeld google de encoding regelmatig wijzigt, ermee gestopt.

Overigens kan pihole dat google adres van jou niet blokken. De dns aanroep is voor www.google.com, ik denk dat er veel niet meer werkt als die op dns wordt geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^ Dat. Als je het wilt: je zou een proxy server kunnen plaatsen en daarop zelf de gewenste regels bouwen. En dan de code daarvan publiceren met een mooie opensource licentie :)

Of een zoekmachine nemen die het niet doet / de zoekmachine zelf gebruiken ipv. de ad.
Mijzelf schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:27:
Overigens kan pihole dat google adres van jou niet blokken. De dns aanroep is voor www.google.com, ik denk dat er veel niet meer werkt als die op dns wordt geblokt.
Onjuist, het wordt geleid via https://www.googleadservices.com/ en wordt "dus" geblokkeerd door de pihole.

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 21-09-2018 12:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)