Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beperkingen in Windows 10, max. aantal ethernetpoorten (NIC)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jorickf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-10-2018
Hallo,

Weet iemand of Windows 10 beperkingen kent op het aantal actieve netwerkpoorten/ethernetpoorten?
Ik wil graag 12 gescheiden LAN's opzetten waarbij ik 1 centrale PC via een directe kabel op elk LAN aansluit.

Graag jullie reactie!

Beste antwoord (via jorickf op 24-09-2018 15:53)

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kun je niet beter een managed switch aanschaffen en dan gaan voor 12 vLAN's? Wat is het doel van dit project?

[Voor 17% gewijzigd door Techno Overlord op 21-09-2018 11:35]

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:10

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Kun je niet beter een managed switch aanschaffen en dan gaan voor 12 vLAN's? Wat is het doel van dit project?

[Voor 17% gewijzigd door Techno Overlord op 21-09-2018 11:35]

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:04

Tens

functie elders

20 connectie max dacht ik, maar wat wil je precies doen met deze configuratie?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er is geen beperking op het aantal devices; ie moet je meer afvragen of je 12 NICs in 1 machine kwijt kan en 12 kabels erheen wil trekken.

Het nut is vrij ver te zoeken, denk ik, maar hoor graag welke zeer specifieke use-case hiervoor bestaat.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:04

Tens

functie elders

MAX3400 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:40:
Er is geen beperking op het aantal devices; ie moet je meer afvragen of je 12 NICs in 1 machine kwijt kan en 12 kabels erheen wil trekken.

Het nut is vrij ver te zoeken, denk ik, maar hoor graag welke zeer specifieke use-case hiervoor bestaat.
Met 3 4-poort kaartjes heb je de meeste moederborden wel vol idd. Ben benieuwd wan Windows van zo'n config vindt.

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Dat laatste denk ik ook, maar is dat wel een beperking? O.a. daarvoor zijn er toch routers?
Met eventueel meerdere routers kun je dacht ik bijna eindeloos doorgaan met volkomen van elkaar gescheiden (sub)netwerken. Zit je dan echt wel vast aan een beperking van het aantal dat Windows daarin zou kunnen hebben? Lijkt me alleen maar een kwestie van goed instellen van die routers.

• jorickf
Dank voor jullie reactie!
Het een en ander overwegende ga ik hier inderdaad een managed-switch /router toepassen.
Op deze managed-switch ga ik de losse switches koppelen. Op 1 grote managed switch zal niet lukken omdat ik lokaal (binnen de ruimte) veel netwerk-load heb en de verbinding(en) naar de centrale plek beperkt zijn.

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
jorickf schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:52:
Het een en ander overwegende ga ik hier inderdaad een managed-switch /router toepassen.
Op deze managed-switch ga ik de losse switches koppelen. Op 1 grote managed switch zal niet lukken omdat ik lokaal (binnen de ruimte) veel netwerk-load heb en de verbinding(en) naar de centrale plek beperkt zijn.
Hoe wilde je dat dan met de Windows PC die je eerste plande doen? Dan zou je toch ook 12 kabels daar vandaan moeten trekken? In principe zou je de managed switch gewoon in de plaats van de geplande Windows PC kunnen zetten.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jorickf schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:52:
Ik snap er weinig van... Als je veel netwerk-load hebt, heb je dus niks aan een grote/kleine managed switch maar moet je structureel je netwerk gaan upgraden.

En zoals @Stoelpoot aangeeft; het aantal kabels naar een bepaalde ruimte zal, in veel gevallen, hetzelfde zijn alleen waar je uiteindelijk de kabels op inprikt was een PC naar jouw idee en wordt een switch nu.

Ik begrijp ook niet helemaal hoe je het aantal kabels en netwerk-load in 1 zin weet te proppen en daardoor niet "1 grote managed switch" wil aanschaffen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jorickf
Excuus als ik mij woordelijk niet duidelijk heb kunnen maken.
Het betreffen 12 ruimten met elk een netwerkswitch, en hierop lokale hardware die (veel) onderling communiceert. Deze lokale hardware hoeft niet buiten dit LAN te communiceren.

De connectie die ik wil toevoegen -waar slechts 1 CAT5 voor beschikbaar is- naar die centrale switch/centrale PC is enkel voor monitoring van deze 12 netwerken (minimale data).
Jullie stellen terecht dat er hoe dan ook 12 kabels aanwezig moeten moeten zijn naar de centrale switch.

Mijn vraag over het aantal poorten in Windows 10, is voor mij duidelijk beantwoord: De beperking in het aantal is waarschijnlijk eerder fysiek dan dat Windows dit oplegt. Ik ben het met jullie eens dat dit geen fraaie oplossing voor mijn probleem zou zijn geworden.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True