Vraag

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 17:22
Goedemorgen forumgebruikers,

Ik heb al een half jaar een Nokia 6 Black Dualsim (Ta-1021). En keek uit naar het moment dat ik mijn toestel 4G zou kunnen bellen bij Tele2. Ongeveer een maand geleden is de Nokia 6 op de pagina van Tele2 beland dat deze 4G bellen ondersteunt. Dus heb sinds dien actief in de gaten gehouden of mijn toestel ook via 4G belt. Helaas was dit niet het geval. Dus heb ik contact opgenomen met Tele2. (Met deze ben ik nu 2 weken bezig met zoeken naar het probleem/oplossing). Tele2 vroeg of mijn 4G internet wel naar behoren werkte, en dat doet het zeker, mijn telefoon maakt succesvol gebruik van de banden die Tele2 gebruikt(Speedtest halen in het beste geval 145 mbit/s down en 45 mbit/s up)

Wat we zover hebben gedaan:
- instellingen gecontroleerd
- nieuw configuratie bericht
- sim kaart in ander toestel(Microsoft lumia 650, dit werkt meteen)
- bij de fabrikant opgevraagd waar mijn toestel vandaan komt(heb hem bestelt bij BelSimpel, toestel kom uit Duitsland)
- simkaart van andere provider geprobeerd(Enkel vodafone heeft geen 4G bellen voor mijn toestel, dus dat werkte niet)

Mijn vraag was of andere Nokia 6 gebruikers wel VoLte kunnen bellen bij welke provider dan ook in Nederland :)

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Nick

Alle reacties

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
Mhmm dat is een goeie, volgens mij (weet de bron helaas niet meer) kan alleen de Nokia 6 2018 versie 4G bellen alleen staat dit nergens duidelijk vermeld er staat Nokia 6.. maarja je hebt dus de 2017 en de 2018 Nokia 6.

Hoe heb je contact gehad met Tele2? Als je telefonisch contact hebt gehad zou ik toch hun forum eens proberen, wil de klantenservice niet afkraken maar telefonisch krijg je best vaak niet echt kundige mensen aan de lijn helaas.

• KingHorse
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:21:

Hoe heb je contact gehad met Tele2? Als je telefonisch contact hebt gehad zou ik toch hun forum eens proberen, wil de klantenservice niet afkraken maar telefonisch krijg je best vaak niet echt kundige mensen aan de lijn helaas.
Mijn contact zover is via Twitter verlopen, en heb 1 keer de technische dienst aan de lijn gehad. Contact via twitter was niet heel vlot, ongeveer 1 reactie per dag :9
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:21:
Mhmm dat is een goeie, volgens mij (weet de bron helaas niet meer) kan alleen de Nokia 6 2018 versie 4G bellen alleen staat dit nergens duidelijk vermeld er staat Nokia 6.. maarja je hebt dus de 2017 en de 2018 Nokia 6.
Ja, dat is mijn vermoede dat ze niet goed gedocumenteerd hebben welke telefoon ze bedoelen. Nokia zegt dat het echt aan Tele2 ligt. Ik heb de vraag nu bij Tele2 uitstaan welk model ze precies bedoelen? (TA-1021 of TA-1033)

[Voor 35% gewijzigd door KingHorse op 21-09-2018 10:27]

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:18
KingHorse schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:24:
[...]

Mijn contact zover is via Twitter verlopen, en heb 1 keer de technische dienst aan de lijn gehad. Contact via twitter was niet heel vlot, ongeveer 1 reactie per dag :9
Probeer het eens op hun forum, ik had wel wat gevonden daar dat 4G bellen wel werkt voor de nokia 6..

• KingHorse
dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:29:
[...]

Probeer het eens op hun forum, ik had wel wat gevonden daar dat 4G bellen wel werkt voor de nokia 6..
De fis hengel uitgegooid -> https://forum.tele2.nl/sm...17-dual-sim-ta-1021-73259

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:01
KingHorse schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:24:
[...]
Ja, dat is mijn vermoede dat ze niet goed gedocumenteerd hebben welke telefoon ze bedoelen.
Vorig jaar heb ik een Nokia 5 gebruikt op het Tele2 netwerk. In december kreeg ik een mailtje, dat mijn toestel niet geschikt was voor VoLTE van Tele2, en of ik geen interesse had in een ander toestel uit hun assortiment. Heb ik verder niks mee gedaan, was al aan het overstappen naar een andere provider. In januari dit jaar zag ik tot mijn verbazing dat de Nokia 5 (2017) door Tele2 verkocht werd. Of ze ook de 6 hadden weet ik niet meer zeker, maar die is vrijwel identiek aan de 5. Tele2 verkoopt alleen toestellen die geschikt zijn voor VoLTE over hun netwerk, daar zullen ze destijds dus zeker mee bezig zijn geweest. Het lijkt erop dat ze daarmee gestopt zijn toen ze de 2018 modellen van de Nokia 5 en 6 zijn gaan verkopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee