Toon posts:

MSI GL62 6QF conflict Intel530 videochip en GF GTX960M

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• FrancD
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 00:00
Mijn vraag
Mijn zoon heeft via MP een MSI GL62 6QF laptop gekocht. Deze heeft een Intel 530 videochip én een GeForce GTX960M videokaart.

Beiden zijn geactiveerd, maar het beeld in Windows 10 geeft strepen en vooral de woorden in de menu's zijn niet te lezen. Zet ik via 'apparatenbeheer' de Intel uit dan is het beeld goed, maar kan mijn zoon geen Fortnite spelen, omdat het beeld en het geluid flikkert en hapert.

Is de Intel stuk? Waarom werkt de GeForce niet als we de Intel uit zetten? Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel van Intel als van GeForce de meest actuele divers geïnstalleerd.

SUZ-SWM80VA + ERSD-VM2D / PV 6kWp zuidwest / gasloos per 1 maart 2022

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:57

jgj82

Ja, maar = nee

FrancD schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:29:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel van Intel als van GeForce de meest actuele divers geïnstalleerd.
Dat zou wel eens precies het probleem kunnen zijn. Als deze laptop over switchable graphics beschikt, heb je speciale drivers nodig. Probeer eens op de website van de fabrikant te zoeken.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• FrancD
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 00:00
Dank! Ga ik eens uitzoeken.

SUZ-SWM80VA + ERSD-VM2D / PV 6kWp zuidwest / gasloos per 1 maart 2022

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee