Toon posts:

Videokaart upgraden naar zwaarder exemplaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik zoek een?
Nieuwe vervangende videokaart voor mijn huidige Asus GTX 1060 6GB Turbo.

Op dit moment heb ik het volgende systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 209,-€ 209,-
1MSI B250M Mortar€ 71,-€ 71,-
1Asus TURBO-GTX1060-6G€ 309,-€ 309,-
2WD Black (2016, SATA-600), 1TB€ 73,90€ 147,80
1Fractal Design Define Mini C Window€ 68,99€ 68,99
1Cryorig H7 Quad Lumi€ 0,-€ 0,-
4Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14€ 76,50€ 306,-
1Corsair CX450M€ 48,95€ 48,95
1Toshiba THNSNF128GMCS 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.160,74

Hiervan weet ik dat sowieso de voeding vervangen mort gaan worden voor een zwaarder exemplaar.

Ik vraag mij af of het mogelijk is km met dit systeem nog een GTX 1080TI te gaan draaien, of dat er meer vervangen moet worden?
Dit ivm bottleneck van de CPU

En is het maximaal haalbare anders een 1070/TI?

Wat is je budget?
Geen budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt me niet zo uit, belangrijkste is dat het een blowerstyle koeler heeft.
Dan blijft er weinig over, maar elke tip mag.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 16:22

Nutral

gamer/hardware freak

hangt er vanaf hoe je wilt gamen. Voor hoge resoluties zoals 4k en 1440p is cpu kracht minder belangrijk dan bijvoorbeeld voor 144hz. Daarnaast is er ook een verschil in de games die je wilt spelen.

• Danno88
Nutral schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:51:
hangt er vanaf hoe je wilt gamen. Voor hoge resoluties zoals 4k en 1440p is cpu kracht minder belangrijk dan bijvoorbeeld voor 144hz. Daarnaast is er ook een verschil in de games die je wilt spelen.
Mijn pc staat 90% van de tijd aangesloten aan de tv.
Mijn tv is een 4k Samsung tv.
Mede daardoor zou ik het willen proberen om zo ver mogelijk te upgraden qua videokaart om 4k resoluties te kunnen halen.

Voor mij is 144hz niet interessant, daar mijn tv niet hoger dan 60hz komt.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 16:22

Nutral

gamer/hardware freak

Hoe ver zit je van je tv af en hoe groot is hij? 4k heeft vooral nut als je dichtbij een groot scherm zit. anders kun je net zo goed op 1440p spelen.

Een 1080Ti is een goede keuze, de 2080 kan handig zijn vanwege de dlss upscaling, maar niemand weet echt hoe dat in de praktijk precies werkt.

• Danno88
Nutral schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:00:
Hoe ver zit je van je tv af en hoe groot is hij? 4k heeft vooral nut als je dichtbij een groot scherm zit. anders kun je net zo goed op 1440p spelen.

Een 1080Ti is een goede keuze, de 2080 kan handig zijn vanwege de dlss upscaling, maar niemand weet echt hoe dat in de praktijk precies werkt.
Ik zit bijna 3 meter van mn tv af en t is een 55 inch tv.
Zelf merk ik wel echt verschil tussen de gewone blu-ray en 4k blu-ray.
Wellicht is dit een placebo effect ;)

Ja ik heb de release gevolgd en t ziet er super interessant uit, maar staat ook in de kinderschoenen en de vraag is hoe snel dit toegepast gaat worden.
Daardoor wacht ik het liever nog al even af en ga ik nog voor de top in deze generatie.

Maar een 1080ti draaien met deze setup zou dus kunnen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:50
Waarom een blowerkoeler? In een behuizing met goede koeling/airfow, en dat is de Define Mini C, hoeft een OA koeler geen probleem te zijn en deze zijn veel stiller.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 10:22
Danno88 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:10:
[...]

Ik zit bijna 3 meter van mn tv af en t is een 55 inch tv.
Zelf merk ik wel echt verschil tussen de gewone blu-ray en 4k blu-ray.
Wellicht is dit een placebo effect ;)

Ja ik heb de release gevolgd en t ziet er super interessant uit, maar staat ook in de kinderschoenen en de vraag is hoe snel dit toegepast gaat worden.
Daardoor wacht ik het liever nog al even af en ga ik nog voor de top in deze generatie.

Maar een 1080ti draaien met deze setup zou dus kunnen?
Normaal gesproken kijkend naar je voeding zou het moeten werken ja. Echter zou ik er rekening mee houden om eventueel ~80 euro extra uit te geven voor een nieuwe voeding (dit kan natuurlijk ook achteraf..).

Ps. alleen even de afmetingen na gaan, hoe lang is de GPU en hoeveel ruimte heb je in je kast?

[Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 21-09-2018 08:23]

• Danno88
Uszka schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:15:
Waarom een blowerkoeler? In een behuizing met goede koeling/airfow, en dat is de Define Mini C, hoeft een OA koeler geen probleem te zijn en deze zijn veel stiller.
Naar wat ik altijd heb begrepen, was het voor de temperatuur in de kast bij kleinere kasten beter om een blowerstyle koeler te nemen.
Daar deze de hitte van de GPU direct naar buiten blaast, en niet in de kast verspreid.

Misschien is deze theorie achterhaald, maar dat is dus de reden. :P

• Danno88
LopendeVogel schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:20:
[...]

Normaal gesproken kijkend naar je voeding zou het moeten werken ja. Echter zou ik er rekening mee houden om eventueel ~80 euro extra uit te geven voor een nieuwe voeding (dit kan natuurlijk ook achteraf..).

Ps. alleen even de afmetingen na gaan, hoe lang is de GPU en hoeveel ruimte heb je in je kast?
Ja de voeding ga ik ook gelijk vervangen door een zwaardere uitvoering, die pak ik meteen mee.
Had online al meerdere gevonden die zeiden dat het met een 450W zou kunnen, maar heb liever wat marge.

Ja goeie tip, ga ik zeker nog even doen ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Nutral schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:51:
....Daarnaast is er ook een verschil in de games die je wilt spelen.
Dus nog even, omdat je deze gemist hebt: wat voor games ga je spelen?

Ik kan je al vertellen dat die i5 nu al een bottleneck is als je BF1 of BF5 speelt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet overclocked hoef je ook niet zo gauw de voeding te vervangen. 450W is ruim voldoende voor niet overclockte PC's. Het verschil in verbruik is een 80W (maximaal), als je nu al weinig marge hebt in je voeding is er denk ik wat mis. ;)

Bronnen:
https://www.tomshardware....x-1060-pascal,4679-6.html
https://www.tomshardware....e-gtx-1080-ti,4972-6.html

[Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2018 14:07]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 16:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

White Feather schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:57:
[...]

Ik kan je al vertellen dat die i5 nu al een bottleneck is als je BF1 of BF5 speelt.
Uit zich dat in BF1 met lagere framerates? Ik merk met mijn mijn rig bestaande uit een 4th gen i5 nergens haperingen oid. Loopt steady tussen de 70 en 90 fps en soms uitschieters naar dik over de 100 terwijl ik op 1440p speel.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Danno88
White Feather schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:57:
[...]

Ik speel veel Forza, Hitman, Watch Dogs 2 dat soort games
CH4OS schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:01:
Als je niet overclocked hoef je ook niet zo gauw de voeding te vervangen. 450W is ruim voldoende voor niet overclockte PC's. Het verschil in verbruik is een 80W (maximaal), als je nu al weinig marge hebt in je voeding is er denk ik wat mis. ;)

Bronnen:
https://www.tomshardware....x-1060-pascal,4679-6.html
https://www.tomshardware....e-gtx-1080-ti,4972-6.html
Nee ik heb zat marge, maar ik wil gewoon alvast wat ruimte inbouwen mocht ik gaan uitbreiden of extra schijven plaatsen enz.
En misschien heb ik wel stiekem mn hele kast vol RGB meuk hangen........ >:)

En p.s., zie nu dat ik mijn lijst nog niet aangepast had, maar had een tijdje terug mijn 6500 geüpgraded naar een 7500.

[Voor 5% gewijzigd door Danno88 op 21-09-2018 21:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee