Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1113881

Topicstarter
Dag mede-tweakers
Ik ga volgend jaar een kans wagen om bij de UVA de studie KI te doen.
Ik denk dat jullie het nu al raden, want om de deel te mogen nemen aan de studie moet je eerst door de selectie ronde komen d.m.v. een Numerus Fixus.

De UVA heeft aangegeven dat je "huiswerk" mee krijgt, zodat ik me kan voorbereiden op een toets.
Nu vraag ik me dus af wat ik kan verwachten van de toets bij deze studie.
Zijn er mensen die door deze fase zijn heen gegaan en mij dus enkele tips kan geven over hoe ik mijn kansen kan vergroten en op welke onderwerpen ik me kan focussen.
Als laatst zou ik graag willen weten op welke websites ik me het beste kan verdiepen op de stof voor de toets.

Verder heb ik gehoord dat de wiskunde die je daar krijgt wel echt hardcore wiskunde, klopt dit wel.
Ook staat er dat je binnen kun komen met wiskunde A en dat geloof ik niet zo zeer.
Welke onderwerpen binnen Wiskunde B zou je moet kunnen beheersen om een begin stap te maken binnen KI?

Ik hoop dat jullie mij een beetje de weg mee kunnen helpen op weg naar een KI studie 

groetjes,
Varenz

Beste antwoord (via Anoniem: 1113881 op 11-10-2018 09:39)

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Ik ken de studie totaal niet maar in KI land zijn multivariate calculus, lineaire algebra en kansrekening king. Gewoon even MOOCs bij de bekende web sites bekijken. Ik mag toch hopen dat de UvA ruim voor de toets met dat huiswerk over de brug komt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
Ik ken de studie totaal niet maar in KI land zijn multivariate calculus, lineaire algebra en kansrekening king. Gewoon even MOOCs bij de bekende web sites bekijken. Ik mag toch hopen dat de UvA ruim voor de toets met dat huiswerk over de brug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:53
volgende keer ajb niet eerst een oud topic kapen gevolgd door kruisposten, maar direct een topic openen