Toon posts:

Volledig nieuwe game PC voor max € 3000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ontwikseltsaar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-05 13:20
Ik ben van plan om zelf een nieuwe computer te bouwen. Ik heb met veel Googlen en YouTuben de volgende onderdelen uitgekozen, maar ik weet nog niet zeker of dit de beste onderdelen zijn voor mijn doeleinden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1Gigabyte Z370 Aorus Gaming 7€ 249,95€ 249,95
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 873,95€ 873,95
1WD Purple (2014), 4TB€ 129,09€ 129,09
1be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart€ 223,65€ 223,65
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 149,89€ 149,89
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 315,-€ 315,-
1Corsair RM750x Zwart€ 112,90€ 112,90
1Sandisk Extreme Pro M.2 1TB€ 318,50€ 318,50
1Arctic Silver 5 - 3,5 gram€ 5,99€ 5,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.777,92

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ik kan video- en fotobewerking niet uitsluiten. Ik bewerkte vroeger graag video's, maar het is niet voor professionele doeleinden. Verder ben ik soms ook bezig met parallel programmeren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 3000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope. Al mijn huidige componenten zijn 8+ jaar oud en aan vervanging toe.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. AMD of Intel maakt me ook niet veel uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige computer is nogal luid, verzamelt veel stof, de kast is niet eenvoudig schoon te maken, hij is langzaam en gedateerd: ik kan er geen recente games mee spelen. Dit alles hoop ik met een nieuwe computer in één klap verhelpen.

Ga je overklokken?
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik ben er wel in geïnteresseerd.

Wat verwacht je van ons?
Ik zit met overpeinzingen waarbij een tweede mening vooral gewaardeerd wordt. Namelijk:
• Zijn sommige componenten overkill?
[list=1]
• Ik heb een voeding uitgekozen die lang mee gaat, die ook voor toekomstige componenten voldoende wattage zou moeten kunnen leveren en waar ik hopelijk nog een beetje mee kan overklokken.
• Ik heb een moederbord gekozen van een Z370 serie. Is dat alleen voor de diehards of is het ook een prima keus als ik "een beetje" met overclocking wil spelen?
• 32 GB RAM... Dat is nu nog veel te veel, naar wat ik lees online, maar ik vind het niet ondenkbaar dat ik in de toekomst een stuk meer nodig ga hebben. Of is het dan beter om twee modules van 8 GB te kopen en die later te upgraden? Of is het beter om nu één module van 16 GB te kopen en er in de toekomst mogelijk één van 16 GB bij te kopen? Als er op het moment geen merkbaar prestatieverschil is is de vraag waar ik uiteindelijk het minste geld mee kwijt ben.
• De NZXT Kraken X62 is waarschijnlijk puur naar de prestatie gekeken overkill, maar ik wil ook graag dat mijn nieuwe build er goed uit ziet :).
[/list]
• Het lijkt met leuk om wat met overclocking te experimenteren, maar is dat het waard? Is mijn huidige hardwarekeuze voldoende toegespitst op de mogelijkheid tot overclocken? En is het praktisch? M.a.w. ga ik daar nog voordeel uithalen wat gameprestaties betreft?
• Ik speel momenteel op een vrij oud/goedkoop 60Hz 1080p Samsungpaneel, maar in de toekomst zou ik graag een nieuw scherm kopen. Ik hoor goede dingen over 144Hz schermen. Zou deze build dat aankunnen, ook op hogere resoluties?
• Ik denk nu ineens... is het eigenlijk wel verstandig om voor de Xtreme editie van deze 1080 Ti te gaan in plaats van de standaard Gigabye Aorus 1080 Ti? Zijn er merkbare verschillen tussen de kaarten?

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ontwikseltsaar Oké, leg me nu eens uit waarom je 750w voeding nodig hebt, een NVMe SSD en 32GB ?
Welke spellen speel je, en welke software ga je gebruiken voor je systeem ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 11:48

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Er worden voornamelijk gewoon hele dure onderdelen gebruikt, zo lijkt het...
met name het stukje over het scherm lijkt mij van belang; "in de toekomst" is dat volgende week, volgende maand, over een half jaar of over een jaar of 2?
Afhankelijk daarvan is het namelijk nogal onzinnig om advies te geven vwb de GPU.

Als je de 3000 op wilt maken zou ik voor zo'n soort systeem gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 391,-€ 391,-
1Asus ROG Strix Z370-E GAMING€ 232,50€ 232,50
1MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio€ 1.349,-€ 1.349,-
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 98,49€ 98,49
1Phanteks Enthoo Evolv X Glass Grijs€ 187,50€ 187,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 140,86€ 140,86
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3000C15€ 164,50€ 164,50
1Corsair RM650x (2018)€ 77,-€ 77,-
1Kingston A1000 960GB€ 216,51€ 216,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.857,36

de 2080Ti is onbetwist de snelste kaart van het moment, maar absolute onzin op 1080p, ook 144Hz.
een 4K scherm of een 1440p 144Hz scherm is dan wel eigenlijk een vereiste, anders loop je gewoon geld over de balk te smijten. Wat dat betreft zou je de rest van de basis ook gelijk kunnen houden en er op het moment een GTX1060 in kunnen smijten, wachtende op de 2070/2060 series, die een stuk vriendelijker geprijsd zullen zijn; hier kun je dan bijvoorbeeld eerst ook een leuk scherm mee kopen. of een optie blijft hangt met name van de prijs af; tussen elke 1080TI is er wel een beetje verschil, maar niet zo drastisch als het verschil tussen een 1070/1080 bijvoorbeeld.
Ik zou eerst uitzoeken wat daadwerkelijk je eisen gaan zijn, qua spel, resolutie en framerate. Zo zou een AMD Ryzen bijvoorbeeld ook nog een leuke optie kunnen zijn, bijvoorbeeld voor het programmeren en editen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals de rest ook zegt: ga eens kijken wat je nu echt wil gaan doen voordat je zoveel geld gaat besteden. Een high-end gamesysteem heb je ook al voor de helft van je budget. Tenzij je die-hard wilt gaan gamen op je nieuwe 4K monitor lijkt me een PC van 3000 euro erg onzinnig.

🖥️ | 🚗

• Ontwikseltsaar
Oké, om wat dingen duidelijk te maken: deze PC is vooral om mee te gamen, het liefst op de hoogste settings en wat betreft resolutie: idealiter levert mijn systeem goede resultaten op 1080p 144Hz (hopelijk in de toekomst nog een flinke tijd). Het kan best zijn dat mijn huidige keuzes gedeeltelijk een ill-advised kneejerk reaction zijn vanwege mijn huidige PC. Voor context: mijn huidige PC heb ik halverwege 2010 aangeschaft om mee te kunnen gamen. En geweldig dat het was. Maar na een paar jaar waren er alweer spellen waarbij de minimum settings teveel gevraagd waren. Ik wil iets wat een flinke tijd mee gaat.

@Hackus, wat betreft RAM geheugen wil ik niet in de voorzienbare toekomst tegen een situatie aan lopen waar een gebrek aan RAM haperingen veroorzaakt. Als dat de komende jaren geen factor zal zijn voor 16GB is 16 ook genoeg. Wat betreft de SSD: mijn huidige computer neemt vaak erg veel tijd om harde schijfdata te lezen/schrijven (+ laadtijden). Ik wil met een nieuwe PC niet tegen dezelfde frustraties aanlopen. En wat betreft voeding: ik ben niets uitzonderlijks van plan met de computer, dus het kan dat ik mijn berekeningen gewoon veel te ruim genomen heb...
@NLBUURMAN, "In de toekomst" is wat mij betreft enkele maanden. Half jaar misschien. Ik heb gekeken naar benchmarks van de 2080 Ti maar vind de prijs toch erg hoog, hoewel de configuratie die je noemt binnen mijn budget valt. En als een 2080 Ti betekent dat ik een jaar of langer niet hoef te upgraden, is het het misschien toch waard...
@MadMarky, Het doel is dat mijn nieuwe build in de toekomst nog een tijdje high-end is. Of is dat onredelijk?

Kortom: het kan best (begint zelfs waarschijnlijk te klinken) dat ik gewoon paranoïde ben door frustraties van mijn huidige computer :)

Als ik nog steeds niet genoeg details heb gegeven over mijn vereisten, hoor ik het graag! Ik heb wel wàt ervaring met computerhardware, maar met het kiezen van de componenten is het toch learning on the job.

• MadMarky
  • Niet online
Na 5 jaar is een computer economisch afgeschreven, dat "nog een tijdje high-end zijn" is onzin. Ook een systeem van 3000 euro zal gewoon verouderen.

Stel een systeem samen dat voldoet aan wat je op dit moment zoekt. Loopt je tegen beperkingen aan in games? Upgrade de videokaart over een paar jaar. Heb je meer geheugen nodig? Prik er wat bij. Gebruik je over vijf jaar nog praktsich dezelfde software? Dan zal ie in zijn huidige vorm waarschijnlijk nog prima voldoen.

🖥️ | 🚗

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ontwikseltsaar Veel gamesystemen draaien nog op 8GB gebruik, dan is dubbel zoveel 16GB wel aan te raden bij nieuwkoop. 32GB lijkt me erg overdreven namelijk. Je gekozen SSD is NVMe, dat is de snelste duurste versie. Dat verschil met SATA SSD merk je niet. Je hebt daar ook (insteek) modules van. oa Crucial MX500 m.2 1TB die nog geen €200,- kost
pricewatch: Crucial MX500 m.2 1TB

Verder heb je nu een goede 1080Ti voor +- €750,- waar de RTX2080 ongeveer even snel is, maar minimaal €100,- duurder. Dan nog maar te zwijgen over de 2080Ti

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05 20:18
@Ontwikseltsaar Het mooie aan een desktop is dat ie modulair is en je hem stuk voor stuk kan upgraden. Je kast en voeding gaan zo tien jaar mee, je schijven ook zeker zes. Je videokaart wil je misschien over drie jaar al vervangen, en je processor over vier of vijf. En wellicht wil je over een paar jaar wat extra opslag of werkgeheugen bijplaatsen. Aan opslag kan je dat geld nu uitgeven, maar als je wacht tot je het nodig hebt is het alleen maar goedkoper en sneller.

Hier is een uitstekende basis waar je alle huidige games op ultra mee kan spelen met een gaaf scherm. Je kan voor een traditioneel 16:9 widescreen scherm gaan met 2560x1440 pixels, de Dell S2417DG is dan een aanrader. Als je een ultra-wide scherm wilt is de Acer Predator X34P een erg leuke upgrade met 3440x1440 pixels. Beide hebben G-Sync zodat je op alle frame-rates geen last hebt van tearing of stutter.

Je kan ook nog even wachten op de Z390-moederborden (met meer PCIe-lanes en USB 3.1 Gen2) en bijbehorende i7- en i9-processoren uit de 9000-serie, die komen waarschijnlijk binnen een maand uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 391,-€ 391,-
1MSI Z370 SLI PLUS€ 132,-€ 132,-
1Gigabyte GeForce® GTX 1080 Ti Gaming OC 11G€ 726,50€ 726,50
1Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB€ 95,90€ 95,90
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1be quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 133,55€ 133,55
1Corsair RM750x (2018)€ 80,95€ 80,95
1Intel 660p 1TB€ 210,50€ 210,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.871,77

• Ontwikseltsaar
Als ik het goed begrijp is het dus onbegonnen werk om een computer proberen samen te stellen om er jaren mee te doen, hoogste settings, no upgrade. Wat @MadMarky zegt klinkt dan inderdaad het meest praktisch: kopen wat ik nu nodig denk te hebben en upgraden wanneer ik voel dat het nodig is.

Ik heb in de volgende aangepaste lijst jullie advies ter harte genomen en geprobeerd componenten te vermijden die onnodig groot/snel/duur zijn voor mijn huidige situatie. Ziet dit er al zinniger uit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 387,-€ 387,-
1MSI Z370 SLI PLUS€ 132,-€ 132,-
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 679,-€ 679,-
1Seagate Barracuda Compute 3,5", 4TB€ 95,90€ 95,90
1be quiet! Dark Base Pro 900 rev. 2 Zwart€ 223,65€ 223,65
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 140,86€ 140,86
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 160,49€ 160,49
1Corsair RM550x (2018)€ 71,-€ 71,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 185,45€ 185,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.081,34

• MadMarky
  • Niet online
Ziet er al wat beter uit, maar nog wel een paar dingen:
- Als je op 1080p blijft gamen dan is die 1080TI behoorlijk overkill. Een GTX1070 of 1060 doet het dan ook prima zonder veel prestatieverlies.
- Als je bij die 1080TI blijft zou ik toch een iets zwaardere voeding nemen, 650w ofzo

Tot slot: Vergeet niet om je games op die 1TB SSD te installeren ;)
Die 4TB harddisk is prima voor algemene opslag maar met 5400rpm niet echt het snelste model.

🖥️ | 🚗

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Ontwikseltsaar schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:11:

Ik heb in de volgende aangepaste lijst jullie advies ter harte genomen en geprobeerd componenten te vermijden die onnodig groot/snel/duur zijn voor mijn huidige situatie. Ziet dit er al zinniger uit?
Heb je eigenlijk zelf die vraag al proberen beantwoorden?
Nee dus, want anders zat er geen case van 220 € in ter grote van een kleine koelkast...

Ik kan je ook al met 100% zekerheid zeggen dat de build die je nu hebt je 0% extra spelplezier gaat opleveren op 1080p 144Hz, vs de best buy build van deze maand bijvoorbeeld.

reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018

• Ontwikseltsaar
@Inrage, Wat bedoel je met 0% extra spelplezier? Ik heb eerder al gezegd dat ik mogelijk in enkele maanden mijn scherm wil vervangen en spellen worden ook nog steeds zwaarder hoewel ik ook niet teveel moet willen anticiperen op de toekomst, als ik de andere posts in deze thread mag geloven. Op welk punt denk je dat het verschil tussen een 1080 en een 1080 Ti (en het verschil tussen een i5 8600K en een i7 8700K) een verschil zou maken? Dan zou ik een beter geïnformeerde keus kunnen maken.

Ik snap dat de case onnodig groot en duur lijkt. Ik heb veel gezocht naar cases met verschillende eigenschappen en een deel daarvan komt ook neer op smaak. Ik vind bijvoorbeeld de NZXT cases er in het algemeen erg oninteressant uitzien, alsmede de eerder door @NLBUURMAN gesuggereerde Phanteks Enthoo Evolv X. Maar als je nog steeds vindt dat deze koelkast een verkeerde keus is hoor ik graag waarom :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-05 14:25
Ontwikseltsaar schreef op zondag 23 september 2018 @ 22:38:
@Inrage, Wat bedoel je met 0% extra spelplezier? Ik heb eerder al gezegd dat ik mogelijk in enkele maanden mijn scherm wil vervangen en spellen worden ook nog steeds zwaarder hoewel ik ook niet teveel moet willen anticiperen op de toekomst, als ik de andere posts in deze thread mag geloven. Op welk punt denk je dat het verschil tussen een 1080 en een 1080 Ti (en het verschil tussen een i5 8600K en een i7 8700K) een verschil zou maken? Dan zou ik een beter geïnformeerde keus kunnen maken.

Ik snap dat de case onnodig groot en duur lijkt. Ik heb veel gezocht naar cases met verschillende eigenschappen en een deel daarvan komt ook neer op smaak. Ik vind bijvoorbeeld de NZXT cases er in het algemeen erg oninteressant uitzien, alsmede de eerder door @NLBUURMAN gesuggereerde Phanteks Enthoo Evolv X. Maar als je nog steeds vindt dat deze koelkast een verkeerde keus is hoor ik graag waarom :)
Ik schreef toch al waarom? Omdat die debiel duur en debiel groot is... :D
Maar met iets meer worden dan:

Die case is 82 liter groot, dus die gaat in jouw geval voor driekwart leeg zijn. Dus je betaalt zeker 130€ teveel voor 'lucht'. Je kan me niet wijsmaken dat je geen enkele mooie case kan vinden voor 80-100€...
Kijk eens naar de Fractal cases, ook zwart en strak en goede kwaliteit.

De GTX1080 is al een high-end kaart waar je deftig mee kan gamen op hoge settings op een 1440p 144Hz monitor. De nieuwe generate RTX2080... is BELACHELIJK duur. Je kan best gewoon een generatie overslaan. Dus nu een GTX1080 en binnen 2-3 jaar een upgrade. Dat is plug & play, een taakje van 15 minuten max... Koop in de toekomst iets voor die spelen die in de toekomst zwaarder gaan zijn...
Als je de GTX1080Ti voor ruim onder 700€ kan krijgen dan is het wel nog het overwegen waard... (als je op korte termijn wel een 1440p monitor koopt, op 1080p blijft het overkill...)

Als je dus toch voor de GTX1080Ti gaat, kies dan ineens ook voor de pricewatch: Corsair RM650x (2018) die heeft daar betere aansluitingen voor en is kwa prijs gelijkaardig.

Kwa CPU keuze. De Intel CPU's zijn op dit moment gewoon erg duur, door (mogelijks) productie problemen slecht voorradig en ruim boven hun prijs van enkele maanden terug. Je zou ook voor de Ryzen 7 2700x kunnen kiezen. Octa core, makkelijk overclockbaar en ruim goedkoper. Zeker voor video editing ook een goede keuze.
pricewatch: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
Als je voor Ryzen kiest & bijhorend mobo dan passen daar ook nog toekomstige upgrades op. Bij intel
heb je voor de volgende gen alweer een nieuw mobo nodig.

Wil je toch in het Intel kamp blijven (voor god weet welke reden)... kwa games zit er zo goed als geen verschil tussen de i5 & i7, men zegt al 10 jaar dat toekomstige games Hyperthreading gaan ondersteunen... ja niet dus... Ook voor niet professioneel video bewerning is de i5 8600 ook zeker snel genoeg. Boeiend als je ergens een minuutje langer op moet wachten...

Geen idee hoeveel data je hebt staan, ik zou altijd voor een 7200rpm datadisk gaan, eens je SSD gewoon bent is HDD al traag, als je dan nog voor zo'n slome 5400 kiest... pfft :) Dan liever 2TB opslag & iets sneller :)

Over het algemeen denk ik dat je met het idee zit van duurder = beter & gaat langer mee. Dat is in hardware land echt niet waar. Je kan beter een goede basis kopen en later upgraden. Zo geeft je minder uit overall & blijf je langer op to date om de nieuwste games/software optimaal te draaien. Geef liever wat geld uit aan een vette monitor dan, die gaat wel 10 jaar mee.

[Voor 6% gewijzigd door Inrage op 24-09-2018 10:20]

• Ontwikseltsaar
Inrage schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:16:
Over het algemeen denk ik dat je met het idee zit van duurder = beter & gaat langer mee. Dat is in hardware land echt niet waar. Je kan beter een goede basis kopen en later upgraden. Zo geeft je minder uit overall & blijf je langer op to date om de nieuwste games/software optimaal te draaien. Geef liever wat geld uit aan een vette monitor dan, die gaat wel 10 jaar mee.
In eerste instantie was mijn plan ook "Ik ga één keer groot uitpakken en dan hoef ik er een tijd niet meer naar om te kijken". Dat heb ik inmiddels wel opgegeven :)

Aangezien ik graag mijn monitor in de nabije toekomst upgrade, houd ik graag de 1080 Ti. Ik heb wel de PSU aangepast en ook de harde schijf (ik heb niet veel last van de laadtijden voor media als films en muziek, maar het verschil was maar 20 euro). Ook de case. De DBP 900 ziet er fantastisch uit, maar voor 100 euro minder heb ik een Define R6 die er ook erg mooi uit ziet. Is het verschil tussen "fantastisch" en "erg mooi" 100 euro waard? Waarschijnlijk niet.

Ik heb nog wat meer opgezocht en kennelijk is het verschil tussen 8700K en 8600K miniem bij de meeste spellen. Ryzen begint ook goed te klinken. Het zou dan waarschijnlijk één van de volgende builds worden, hoewel de prijzen van de CPUs (Intel) en 1080 Ti de laatste paar dagen ineens omhoog is geschoten. Ik zal de prijzen in de gaten moeten houden...

Intel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 322,91€ 322,91
1MSI Z370 SLI PLUS€ 139,90€ 139,90
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 810,58€ 810,58
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 111,90€ 111,90
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Blackout€ 132,50€ 132,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 141,19€ 141,19
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 158,-€ 158,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 175,50€ 175,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.075,47

AMD:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 318,89€ 318,89
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 136,99€ 136,99
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 810,58€ 810,58
1Toshiba MD04ACA400, 4TB€ 111,90€ 111,90
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Blackout€ 132,50€ 132,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 141,19€ 141,19
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 158,-€ 158,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 175,50€ 175,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.068,54

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 13:03
1080 ti is prima voor 1440p 144hz. Dus mocht je zo'n scherm willen kopen dat zou ik idd bij de 1080 ti blijven. Mocht je een 1080p 144hz scherm halen dan zal de 1080 ti gebottleneckt worden.

Echter is 810 euro wel duur. Dezelfde videokaart was vorige week overal voor 650 beschikbaar. Dus ik zou even goed opletten welke 1080 ti binnenkort in de "sale" gaat.

Ik heb zelf groot en deels jouw build en alles bevalt zeer goed. Je kan eventueel een goede aircooler overwegen mocht je nog wat geld willen besparen, deze presteren vergelijkbaar maar kosten een stuk minder.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ontwikseltsaar Als je wilt overklokken, neem dat een beter moederbord pricewatch: Asus PRIME X470-PRO. Indien toch niet kun je ook een B450 moederbord kiezen pricewatch: MSI B450-A PRO
of met mooi lichtje ;) pricewatch: MSI B450 Tomahawk

@Balance ivm je uitspraak van Z390 ben je wat in de war mbt PCIe 3.0 lanes, de 370 en 390 hebben beide 24. de H heeft er 20, B360 12

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee