Toon posts:

sissen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een adaptec scsi kaart(AVA-2904) en een Yamahabrander (crw6416s)ingebouwd maar in tegenstelling tot mijn verwachtingen istie niet echt vlot en het vervelenste is dat als ik een cd niet in een keer brand zitten er sissen tussen de nummers .Ik heb niets anders draaien op dat moment alleen dus easy cd creator en gebruik geen absurt hoge snelheden max 6x ook gebruik ik niet de goedkoopste cd`s maar verbatim
wat kan ik hieraan doen .
alvast bedankt .
Een bijna leek

Verwijderd

Misschien dat je een programma op de achtergrond hebt lopen?

Verwijderd

Welk brandprogramma gebruik je? Die sissen tussen de nummers (ik noem zoiets vaak ruis) krijg ik als ik op sloebercdtjes (waar je makkelijk doorheenkijkt) op 12 speed brand. Probeer het dus eens op een wat lagere snelheid of op een beter medium (Metsui, Verbatim, Phillips). Verder adviseer ik voor audio-cd's dat je ze in 1x brandt (DAO), want in etappes branden lijkt me niet bevordelijk voor de geluidskwaliteit.

edit: toch moet het wel mogelijk zijn om zonder sissen in etappes audio te fikken.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
2 Dingen:

1) Installeer de laatste ASPI-layer van Adaptec

http://www.tweak-it.nl/service/drivers/adaptec/

2) Loos Easy CD Verneuker en gebruik eens een programma als Nero.

3) Zet Auto Insert Notification (Automatisch bericht bij invoegen) uit

Voor Win2k is dit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom

en dan Autorun op 0 zetten (ipv 1)

Voor Win9x en ME is dit gewoon via Apparaatbeheer->CD-ROM en dan de writer

Het kan zijn dat je in TAO, DAO is zeker aan te raden.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

dat sissen tussen audio nummers had ik ook toen ik een echt merk cd-r schijfjes ben gaan kopen was dat weg :)

Sommige mensen....