Vraag

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05
Mijn vraag
Ik heb op dit moment als bootdrive een 2 tb samsung evo 850 en als opslag 2x een WD Red 4 tb. Nu is mijn vraag of ik met 1 intel optane drive 32 gb beide WD Red 4 tb kan versnellen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Z370 MSI Carbon Pro moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lezen op het internet, maar wordt er niet duidelijker van, of kan je het uitsluitend alleen gebruiken om je bootdrive te versnellen??

Mvg,

Vachan John

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://nl.hardware.info/...-amd-storemi-caching-test ;)

Ja, je kan het voor HDD's gebruiken. Ik denk dat je je wel moet afvragen of & hoeveel data je per dag verstouwt over je beide HDD's. Want zodra je cache "vol" is, lijkt het erop dat het mechanisme niet per definitie de meest recente bestanden gaat cachen en "dus" klap je ineens weer terug naar de langzamere snelheid van de HDD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik vraag me eerder af waarom je zo'n duur moederbord koopt en dan gaat beknibbelen op een SSD.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GoT schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:32:
Ik vraag me eerder af waarom je zo'n duur moederbord koopt en dan gaat beknibbelen op een SSD.
Mis ik wat? Topicstarter heeft een 2TB SSD en 2x 4TB "mechanische" storage. Tenzij je weet te vertellen waar je voor grofweg 250 Euro een SSD van 8TB kan kopen, denk ik niet dat er echt heel erg beknibbeld is in het systeem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof