Vraag

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37
Mijn vraag
Ik heb op dit moment als bootdrive een 2 tb samsung evo 850 en als opslag 2x een WD Red 4 tb. Nu is mijn vraag of ik met 1 intel optane drive 32 gb beide WD Red 4 tb kan versnellen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Z370 MSI Carbon Pro moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lezen op het internet, maar wordt er niet duidelijker van, of kan je het uitsluitend alleen gebruiken om je bootdrive te versnellen??

Mvg,

Vachan John

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://nl.hardware.info/...-amd-storemi-caching-test ;)

Ja, je kan het voor HDD's gebruiken. Ik denk dat je je wel moet afvragen of & hoeveel data je per dag verstouwt over je beide HDD's. Want zodra je cache "vol" is, lijkt het erop dat het mechanisme niet per definitie de meest recente bestanden gaat cachen en "dus" klap je ineens weer terug naar de langzamere snelheid van de HDD.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik vraag me eerder af waarom je zo'n duur moederbord koopt en dan gaat beknibbelen op een SSD.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GoT schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:32:
Ik vraag me eerder af waarom je zo'n duur moederbord koopt en dan gaat beknibbelen op een SSD.
Mis ik wat? Topicstarter heeft een 2TB SSD en 2x 4TB "mechanische" storage. Tenzij je weet te vertellen waar je voor grofweg 250 Euro een SSD van 8TB kan kopen, denk ik niet dat er echt heel erg beknibbeld is in het systeem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee