Hallo tweakers!
Voor een familiebedrijf mag ik een nieuwe computer samenstellen.
Lekker snel, future-proof en met een budget van ~€500-600 (inclusief Windows 10 Pro licentie)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal een plaats krijgen als administratieve computer. Deze computer zal de enigste computer zijn op het bedrijf (klein bedrijf).
Het moet sowieso alles tegelijk kunnen draaien:
- (Custom) administratief programma
- Chrome (vaak veel tabs open met .pdf'jes en websites)
- Office pakket (Outlook, Word, Excel) enkele instanties
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidig systeem is erg verouderd, bestanden staan al in de cloud, dus.. nee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet een snelle computer worden, dus sowieso een lekker stabiele SSD, redelijk wat werkgeheugen ( 8GB minimaal?). Voor de rest is extra veel opslag niet vereist, 500GB zou zeker wel genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit qua CPU te denken aan Intel, grotendeels doordat deze makkelijker (in mijn ervaring) te koelen zijn.
Voor de rest moeten het wel kwaliteit merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet vooral een stabiele pc zijn, die na jaren nog meegaat en snel blijft.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de laatste jaren de hardware trends niet meer gevolgd, dus het zou mooi zijn als jullie wat suggesties kunnen doen voor een mooie setup.
Ik heb al eerder computers in elkaar gezet, dus het hoeft echt geen kant-en-klaar model te zijn! (ik vind het namelijk best wel leuk om een computer in elkaar te zetten!)
Prijs is overigens vrij losjes, als er een betere prijs-prestatie/kwaliteit ratio ligt boven deze prijs is het nog te overwegen. Hierin wel zoals eerder aangegeven de Windows 10 Pro licentie in opnemen (Office 365 Business Premium hebben we al!).
Alvast bedankt!
Xander
Voor een familiebedrijf mag ik een nieuwe computer samenstellen.
Lekker snel, future-proof en met een budget van ~€500-600 (inclusief Windows 10 Pro licentie)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal een plaats krijgen als administratieve computer. Deze computer zal de enigste computer zijn op het bedrijf (klein bedrijf).
Het moet sowieso alles tegelijk kunnen draaien:
- (Custom) administratief programma
- Chrome (vaak veel tabs open met .pdf'jes en websites)
- Office pakket (Outlook, Word, Excel) enkele instanties
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidig systeem is erg verouderd, bestanden staan al in de cloud, dus.. nee!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet een snelle computer worden, dus sowieso een lekker stabiele SSD, redelijk wat werkgeheugen ( 8GB minimaal?). Voor de rest is extra veel opslag niet vereist, 500GB zou zeker wel genoeg zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit qua CPU te denken aan Intel, grotendeels doordat deze makkelijker (in mijn ervaring) te koelen zijn.
Voor de rest moeten het wel kwaliteit merken zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet vooral een stabiele pc zijn, die na jaren nog meegaat en snel blijft.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de laatste jaren de hardware trends niet meer gevolgd, dus het zou mooi zijn als jullie wat suggesties kunnen doen voor een mooie setup.
Ik heb al eerder computers in elkaar gezet, dus het hoeft echt geen kant-en-klaar model te zijn! (ik vind het namelijk best wel leuk om een computer in elkaar te zetten!)
Prijs is overigens vrij losjes, als er een betere prijs-prestatie/kwaliteit ratio ligt boven deze prijs is het nog te overwegen. Hierin wel zoals eerder aangegeven de Windows 10 Pro licentie in opnemen (Office 365 Business Premium hebben we al!).
Alvast bedankt!
Xander