Toon posts:

Stabiele snelle administratieve kantoor computer ~€500-600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xanderf1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-05 11:06
Hallo tweakers!

Voor een familiebedrijf mag ik een nieuwe computer samenstellen.
Lekker snel, future-proof en met een budget van ~€500-600 (inclusief Windows 10 Pro licentie)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal een plaats krijgen als administratieve computer. Deze computer zal de enigste computer zijn op het bedrijf (klein bedrijf).
Het moet sowieso alles tegelijk kunnen draaien:
- (Custom) administratief programma
- Chrome (vaak veel tabs open met .pdf'jes en websites)
- Office pakket (Outlook, Word, Excel) enkele instanties

Wat mag het systeem gaan kosten?
500-600 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidig systeem is erg verouderd, bestanden staan al in de cloud, dus.. nee!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het moet een snelle computer worden, dus sowieso een lekker stabiele SSD, redelijk wat werkgeheugen ( 8GB minimaal?). Voor de rest is extra veel opslag niet vereist, 500GB zou zeker wel genoeg zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit qua CPU te denken aan Intel, grotendeels doordat deze makkelijker (in mijn ervaring) te koelen zijn.
Voor de rest moeten het wel kwaliteit merken zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet vooral een stabiele pc zijn, die na jaren nog meegaat en snel blijft.

Ga je overklokken?
Nope.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb de laatste jaren de hardware trends niet meer gevolgd, dus het zou mooi zijn als jullie wat suggesties kunnen doen voor een mooie setup.
Ik heb al eerder computers in elkaar gezet, dus het hoeft echt geen kant-en-klaar model te zijn! (ik vind het namelijk best wel leuk om een computer in elkaar te zetten!)

Prijs is overigens vrij losjes, als er een betere prijs-prestatie/kwaliteit ratio ligt boven deze prijs is het nog te overwegen. Hierin wel zoals eerder aangegeven de Windows 10 Pro licentie in opnemen (Office 365 Business Premium hebben we al!).

Alvast bedankt!

Xander

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze computer zal de enigste computer zijn op het bedrijf (klein bedrijf).
Dan zou ik maar eens met je accountant gaan praten over afschrijving van apparatuur.

Want hoe lang mag jouw enige PC kapot zijn voordat het bedrijf geen geld meer verdient? Ik zou je liever aanraden je budget op te rekken richting de 800 tot 1000 Euro en bij een erkend MKB-reseller gewoon een SFF van HP of Dell aan te schaffen met 3 jaar onsite next day support.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-04 21:57
Onlangs deze gekocht voor een klant, met vergelijkbare eisen:
HP Pavilion 590-p0940nd

Moet zeggen, mooie pc met mooie specificaties.

PSN: plexforce (ps4)

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-05 08:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

AMD A10 is een cpu uit het jaren 0 volgens mij?. Zou dat niet perse aanraden... denk dat je voor dat geld iets beter moet kunnen vinden?.

Voor de rest vooral eens met @MAX3400

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:20
Een zakelijke Dell of HP machine met 3 Year next day - onsite warranty.

zakelijk = een machine die het gewoon moet doen en werken en waar je zo min mogelijk aan hoeft te doen behalve je werk.

[Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 20-09-2018 21:17]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:29
Waarschijnlijk overbodig maar toch, denk je ook aan backups van de betreffende PC?
Een mooie NAS, of nog beter, de administratie opslaan in de cloud.
Je wilt niet dat je administratie verloren gaat bij een PC crash.
Een NAS is tof maar daar heb je ook niets aan als de boel affikt. Dan is een cloud oplossing de betere variant.

Ik zeg, een simpele PC, Office 365 erop en belangrijke administratie gegevens automatisch opslaan in de cloud.

• MAX3400

MAX3400

DonJunior schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:22:
Ik zeg, een simpele PC, Office 365 erop en belangrijke administratie gegevens automatisch opslaan in de cloud.
+
Huidig systeem is erg verouderd, bestanden staan al in de cloud, dus.. nee!
+
Office 365 Business Premium hebben we al!
Dus... ;)

• xanderf1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-05 11:06
Bedankt allen voor de snelle reacties!

Zoals jullie noemen is het misschien beter om een HP of Dell pc te kopen.
Is de "HP ProDesk 400 G5 Microtower" dan iets?
De i7-8700 versie kost (incl 3 jaar onsite support) dan ~960 euro (via HP zelf).
Of is die i7 hier overkill?

• MAX3400

MAX3400

Een i3 of i5 in de Intel 8xxx serie is zat. 8GB RAM moet ook al voldoende zijn (check wel dat het dan 2x 4GB is).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee