Toon posts:

[T-mobile DSL] Modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Mkleijer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 10:14
Goedeavond,

Ik ben nogal een leek op dit gebied, daarom heb ik jullie hulp nodig.
Ben recent overgestapt van Ziggo naar T-mobile. Hierbij ontving ik een andere modem.

Mijn huidige modem zit via een f-connecter verbonden aan een splitter in een 2-gats wandcontactdoos in mijn woonkamer: De modem staat dus in mijn woonkamer.
http://i65.tinypic.com/157j3ls.jpg

Het signaal naar deze 2-gats wandcontactdoos komt uit de meterkast, welke buiten mijn appartement op de gemeenschappelijke gang zit. (2 meter bij mn voordeur vandaan)
Hierin vind ik een UPC kastje, welke via een versterker dus naar de 2-gats contactdozen in mijn appartement gaan.
http://i64.tinypic.com/qoczs7.jpg
http://i63.tinypic.com/fwt6vd.jpg

De nieuwe T-mobile modem moet ik aansluiten dmv een DSL kabel naar het ISRA-punt. Geen idee waar deze zit? Ik vond dit in de meterkast; een KPN kastje: Is dit de ISRA?
http://i64.tinypic.com/14xgmqc.jpg
Maar dat betekent dus dat de modem in de meterkast moet staan? Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

Evt Link naar T-mobile handleiding
https://thuisservice.t-mo...tv-bellen-installatie.pdf

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een DSL-modem is inderdaad het handigste aan te sluiten zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt. Daarna trek je ethernet (kabels) of WiFi (als het een modem/router is) naar je overige vertrekken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mkleijer
Vervelende is dus alleen dat de meterkast buitenshuis is. Hier is geen workaround voor o.i.d?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:21
Als je een beetje sneleheidsverlies op de koop toe wil nemen kun je altijd een kabeltje trekken van je ISRA naar binnen. Gebruik dan wel een paar van een UTP-kabel en niet zo'n platte telefoonkabel (die er nu loopt) want anders wordt het verlies wel meer dan een beetje.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hcQd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:28:
Als je een beetje sneleheidsverlies op de koop toe wil nemen kun je altijd een kabeltje trekken van je ISRA naar binnen. Gebruik dan wel een paar van een UTP-kabel en niet zo'n platte telefoonkabel (die er nu loopt) want anders wordt het verlies wel meer dan een beetje.
Vergeet alleen even niet; als @Mkleijer contact zoekt met de helpdesk, is er een kans dat ze vragen/willen om het modem op het ISRA-punt te hebben.

Allicht, maar mogelijk is dat al besproken; zou ik even overleggen met T-Mobile of ze een gratis (of gereduceerd tarief) een monteur hebben die kan langskomen om alles aan te sluiten. Hij/zij zal dan ook wel een mening hebben over de huidige positie/afstanden van de betreffende aansluitpunten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 21:55
Als je nu ook TV via T-mobile hebt, dan moet je toch UTP kabels gaan trekken. Je installatie is nu gebaseerd op coax, en bij T-Mobile is de installatie na het modem gebaseerd op UTP (ofwel IP-TV).

• Mkleijer
I.o.m. T-mobile gaat KPN kosteloos mijn ISRA verplaatsen naar mijn woonkamer. Dus opgelost hoop ik :-)

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:40
Mkleijer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:01:
I.o.m. T-mobile gaat KPN kosteloos mijn ISRA verplaatsen naar mijn woonkamer. Dus opgelost hoop ik :-)
Laat ons even weten hoe dit afloopt. Normaal gesproken moet er namelijk door T-Mobile (of jezelf) een nieuwe kabel getrokken worden naar de woonkamer. Het lijkt me sterk dat KPN dit gaat doen. De isra verplaatsen is nog zo makkelijk niet, daar komt een stuk meer bij kijken.

• Mkleijer
Wiley02 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:27:
[...]

Laat ons even weten hoe dit afloopt. Normaal gesproken moet er namelijk door T-Mobile (of jezelf) een nieuwe kabel getrokken worden naar de woonkamer. Het lijkt me sterk dat KPN dit gaat doen. De isra verplaatsen is nog zo makkelijk niet, daar komt een stuk meer bij kijken.
Dit komt blijkbaar omdat KPN de beheerder is van het kastje/lijn. De T-mobile helpdesk meneer was vrij duidelijk dat KPN dit gaat oplossen. :D

Ik laat het weten.

• Wiley02
Mkleijer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:32:
[...]

Dit komt blijkbaar omdat KPN de beheerder is van het kastje/lijn. De T-mobile helpdesk meneer was vrij duidelijk dat KPN dit gaat oplossen. :D

Ik laat het weten.
Klopt, maar houd er rekening mee dat er een KPN monteur komt, met zijn meter rechtstreeks op het ISRA test, en daarna zegt: Succes meneer MKleijer, de verbinding werkt. De rest is voor uw provider.

• Mkleijer
Wiley02 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:35:
[...]

Klopt, maar houd er rekening mee dat er een KPN monteur komt, met zijn meter rechtstreeks op het ISRA test, en daarna zegt: Succes meneer MKleijer, de verbinding werkt. De rest is voor uw provider.
Ik werd doorverwezen naar www.mijnaansluiting.nl om hier een aanvraag op te stellen waarin ik moest refereren naar het probleem/gesprek met T-mobile. Gelijktijdig zou T-mobile KPN het probleem voorleggen. Dus, naïeve ik, neem aan dat het goedkomt. :P

• Wiley02
Mkleijer schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:40:
[...]

Ik werd doorverwezen naar www.mijnaansluiting.nl om hier een aanvraag op te stellen waarin ik moest refereren naar het probleem/gesprek met T-mobile. Gelijktijdig zou T-mobile KPN het probleem voorleggen. Dus, naïeve ik, neem aan dat het goedkomt. :P
Dat gaat inhouden dat Volkerwessels Telecom langs komt, en de daadwerkelijke invoerkabel gaat verplaatsen. Als Tmobile dit gaat betalen: prima. Zo niet, zou het je ongeveer 350 euro gaan kosten. Ik zou bezig gaan om een kabel te trekken vanuit de meterkast. 1: goedkoper, 2: veel sneller klaar.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:05
@Wiley02 Klopt, KPN komt alleen kijken of de aansluiting werkt. De aansluiting verplaatsten kunnen ze ook doen maar dan tegen kosten. ISRA is er immers al en zal werken dan is het voor KPN al klaar. Om de ISRA te kunnen verplaatsen zal de basis kabel van KPN (die blauwe kabel) naar je woonkamer geplaatst moeten worden.

Wat je zou kunnen doen is alle CAI kabels te vervangen voor UTP. de Modem kan dan gewoon in de meterkast blijven en je telefoonkabel kan je aansluiten op je modem zonder kabels te vervangen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

To_Tall schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:09:
...Wat je zou kunnen doen is alle CAI kabels te vervangen voor UTP. de Modem kan dan gewoon in de meterkast blijven en je telefoonkabel kan je aansluiten op je modem zonder kabels te vervangen.
Nee dat kannie niet, want het Ziggo aop zit in de woonkamer. Dus er lopen geen coax-kabels naar de meterkast (die buiten z'n appartement is geplaatst)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wiley02
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:56:
[...]

Nee dat kannie niet, want het Ziggo aop zit in de woonkamer. Dus er lopen geen coax-kabels naar de meterkast (die buiten z'n appartement is geplaatst)
Als je de foto's bekijkt, en zijn de tekst van TS leest, dan zie je dat er in de woonkamer een 'UPC-Woonkamersplitter' is aangesloten op de coax kabel die vanuit de meterkast komt. Dus het kan wel degelijk, die coax kan eruit, en UTP kan erin.

• To_Tall
Volgens mij heeft hij in de meterkast ren UPC AOP kastje hangen die met een flex een grijze (afvoer) buis met stank afsluiter (rode dop) in gaat. Iets zeg me dat het de groene kabel is van de cai. De splitter in de woonkamer zou kunnen dat hij daar de modem van ziggo heeft geplaatst

Ziggo/UPC horizon box is modem en stb in 1.

Daarnaast is er in de meterkast ook nog een cai versterker aanwezig.

Dus ja over naar DSL?? Cai niet meer nodig?? Dan de kabels vervangen voor ethernet.

• 5070daan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:54
To_Tall schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:07:
Volgens mij heeft hij in de meterkast ren UPC AOP kastje hangen die met een flex een grijze (afvoer) buis met stank afsluiter (rode dop) in gaat. Iets zeg me dat het de groene kabel is van de cai. De splitter in de woonkamer zou kunnen dat hij daar de modem van ziggo heeft geplaatst

Dus ja over naar DSL?? Cai niet meer nodig?? Dan de kabels vervangen voor ethernet.
Dan staat dus nog steeds het modem in de meterkast buiten de woning. Hoe gaat hij dit met zijn wifi bereik doen elders in de woning?

• hcQd
5070daan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:37:
Hoe gaat hij dit met zijn wifi bereik doen elders in de woning?
Als je slecht bereik hebt binnen kun je gratis een Fritz!box 1750E krijgen.

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
To_Tall schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 21:07:

CAI (dus COAX) uit de buis trekken, en daar een utp voor in de plaats? Dat gaat alleen werken als ziggo de meterkast als AOP heeft aangemerkt.... is dit de woonkamer, dan heb je pech.

Beste optie: Electro monteur een stopcontact aan laten leggen in de meterkast, daar de modem op het isra punt aansluiten en dan mits wifi genoeg bereik heeft daarmee werken of met een (beton)boor een utpkabel de woning in.
hcQd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:49:
[...]

Als je slecht bereik hebt binnen kun je gratis een Fritz!box 1750E krijgen.
Doe dit niet, ga bedraad werken. Anders heb je nog meer draadloze vervuiing in de lucht.

[Voor 12% gewijzigd door torretje2012 op 22-09-2018 00:48]

• hcQd
torretje2012 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 00:47:
Doe dit niet, ga bedraad werken. Anders heb je nog meer draadloze vervuiing in de lucht.
Telefoons en dergelijke bedraad aansluiten is erg lastig, dus wifi in huis is altijd wel handig. De 1750 wordt overigens als bedraad AP aangesloten, en niet als repeater.

• To_Tall
5070daan schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:37:
[...]

Dan staat dus nog steeds het modem in de meterkast buiten de woning. Hoe gaat hij dit met zijn wifi bereik doen elders in de woning?
Als de meterkast al buiten de woning staat. Dan is het 9 van de 10 woningen een appartement van voor het jaar 2000 zelfs van voor jaren 80. Gelijkvloers zo,n 60 tot 70m2?

Bereik zal binnen de woning meer dan voldoende zijn. Zo niet? Kiezen voor een exttra AP in de woning zelf??

Zelf denk ik dat bereik meer dan voldoende zal zijn in dit soort woningen. Zijn er genoeg van in Nederland

[Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 23-09-2018 21:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee