Toon posts:

Bekabelde variant van chromecast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Arjan blom
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 13-04-2019
Beste Experts,

Ik zit met het volgende, we kijken thuis tv op een (domme) tv. 65 inch led, maar net te oud om Netflix en Videoland af te spelen.
Dit doen we nu via de box van ziggo. Deze box is traag en loopt veel vast. Hij heeft ook veel storing op Videoland.

Nu heb ik gelezen dat chromecast een prima en betaalbare oplossing is, echter werkt dit via de WiFi. Naar mijn mening is wifi een nood oplossing wanneer je echt geen kabeltje kwijt kan. Zeker een tv die toch een vaste opstelling heeft kan dus prima over een draadje.
Daarbij heb ik 5 tv’s in huis, dus dat zou, wanneer ze allemaal aan staan flink aan het WiFi signaal trekken.

Mijn vraag is, wat zou een goed passend alternatief zijn wat dus wel via LAN speelt?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Groet, Arjan

Alle reacties

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je per se een chromecast wil kun je een ethernet adapter voor de chromecast aanschaffen.
Google maakt(e?) ze zelf, maar ik kan die nergens vinden. Er zijn nog wel andere fabrikanten die dit aanbieden, voorbeeldje: https://www.amazon.de/UGR...mversorgung/dp/B01N1X28F1

Anders wordt het een allround oplossing als een Nvidia Shield of iets vergelijkbaars denk ik.

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-06 16:09
Chromecast (Ultra) werkt ook met een ethernetkabel
https://support.google.com/chromecast/answer/6178505?hl=en

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

EnnaN

Toys in the attic

maar wifi is al lang geen noodoplossing meer, en is lachtend genoeg voo rje chromecast. En het maakt met een goeie router echt niet uit dat er 5 tv's "aan het signaal trekken"

ik zou het eerst gewoon op je wifi proberen en dan anders dan de rest van de wereld kan altijd nog!

sig

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
Eventueel kun je zelf een ethernetadapter voor de chromecast in elkaar knutselen met een USB Y-kabel en een ethernetdongle op basis van een ASIX chipset. Als je er liever geld tegenaan gooit kun je ook kijken naar de Nvidia shield TV.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heeft Ziggo niet een (beknopte) helpdesk / klantenservice waar je eventueel ook advies kan krijgen over WiFi-versterkers tegen een gereduceerd tarief?

Daarbij, maar dat is een observatie: je doet de aanname dat 5 TV's de WiFi dichttrekken want voor 5 TV's heb je theoretisch totaal niet meer nodig dan 75Mbps "stabiele WiFi" voor de hoogste kwaliteit zenders op dit moment.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arjan blom
Dank allen voor de reacties!

Om maar even met de deur in huis te vallen heb ik niet heel veel verstand van internet en WiFi. Ik heb hier in huis wel alles zelf aangesloten toen we het huis verbouwd hebben. Ik heb naar letterlijk alle hoeken van het huis CAT6A kabels gelegd.
Dat komt in de meterkast bij elkaar in een patchkast. Deze zijn met 50cm kabels weer verbonden met de switch.
We gebruiken het modem van ziggo puur oo het bekabelde gedeelte. 1 kabel vanaf het modem naar de patchkast.
Ik heb een WiFi accespoint opgehangen van TP link.

Even een lijst van hardware:

Standaard modem ziggo
Switch TP link tl-sg1016d
Accespoint TP link eap245
Patchkast weet ik het merk even niet van.

Ons WiFi bereik is vrij slecht en zeer regelmatig dood. Veelal een uitroepteken bij het WiFi icoontje op de telefoon.

De pc die wel bedraad is werkt altijd super. Daarom mijn voorkeur om alles te bedraden (zeker omdat de kabels er in overvloed liggen)

Ik heb al uuuuuuren met de ziggo aan de telefoon gezeten maar met die lui kom je geen stap verder.
Zelf heb ik alle mogelijke opties geprobeerd in de instellingen van het accespoint, maar het blijft drama.

Misschien is er hier iemand die mij zo kan zeggen of ik iets faliekant verkeerd doe?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1 AP voor hoeveel vierkante meter? Hoeveel verdiepingen? Wat voor materiaal vloeren / muren / plafonds?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arjan blom
75 m2, 15x5 meter. Accespoint precies in de midden.
Houten wanden, houten verdieping. Alleen een eerste etage.
Achtertuin van 30 meter diep, achterin nog 1 streepje WiFi.
Volgens het programma dat wij het accespoint zat zouden we maximaal dekking moeten hebben in huis (wat de telefoons ook aangeven)
Dus wel vol bereik , maar met uitroepteken en geen verbinding.

Dit op 2,4 als 5 ghz

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:04

Snuffel

Vroem!

Ziggo en standaard WiFi signaal is vaak k met p.
Heb ook Ziggo thuis en recent een Ubiquiti AmpliFi gekocht en een extra antenne.
Resultaat: perfecte 2.4Ghz en 5Ghz tot diep in de tuin :)

Maar dat terzijde, je zoekt een oplossing voor je Chromecast, en de Ultra is een hele mooie oplossing als je inderdaad perse aan een draadje wil zitten met je Chromecast.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Precies, het antwoord is al een paar keer gegeven: koop 5 chromecast's ultra.

Hoi!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:37

ThaHandy

Discovery Channel

Ik weet dat de xiaomi mi box 2 chromecast functie heeft als deze in standby gaat. Helaas heeft deze geen LAN aansluiting maar kan her wel een usb-lan adapter op zodat je deze alsnog op het vaste netwerk kan aansluiten.

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:50

DarkUnreal

Postmaster General

Nvidia Shield? met utp aan te sluiten

https://www.nvidia.com/en-us/shield/

13:37

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee