Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC sluit zich zelf abrupt af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xirxe
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-06 09:04
De laatste tijd heb ik bij mijn pc er last van dat hij uit het niets ermee stop. Hiermee bedoel ik dat zonder enige waarschuwing het scherm op zwart springt en de gehele pc uit staat alsof de voeding er vanaf trek. Een halve seconde later start de pc vervolgens weer op. Dit gebeurt meestal onder load (gaming bijv)

Mijn hardware:
- I7-4790K
- Asus Maximus VII Gene
- GT 980 Strix
- 2x Corsair Vengeance 8GB ddr3
- Samsung EVO 840

Ik zou niet precies durven te zeggen wat het probleem kan zijn. Mijn eerste gedachte was dat de pc zich misschien vanzelf afsloot vanwege warmte problemen. Echter zijn de temperaturen bij restart rond de 55 graden in de meeste gevallen.

Verder zit er geen aarde aan de stroomaansluiting, aangezien dit niet in het stopcontact zit waar de pc zit aangesloten. Echter lijkt het me dat dit geen probleem zou mogen zijn. Er is wel een voedingkabel zonder aardedraad gebruikt voor het aansluiten van de pc op het stopcontact, aangezien de studio speakers anders ruis van de pc ondervinden.

Pc heeft tevens wel een hele tijd probleemloos gedraaid. Probleem is ergens plaats beginnen te vinden nadat ik op ietswat amateuristische wijze een extra hdd heb toegevoegd. Deze heb ik aan een rooster aan de zijkant van de behuizing vastgeschroefd aangezien er geen bay meer vrij was. Kan er hierdoor iets fout gaan?

Zou iemand mij kunnen helpen zoeken naar de mogelijke oorzaak (of in ieder geval in de juiste richting kunnen duwen)

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:33
Klinkt als de voeding... Helaas geef je geen enkele informatie over de voeding... (merk, type en leeftijd)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 17:32
'Alsof de voeding het niet trekt' maar vervolgens noem je niet het merk en type van de voeding.

• xirxe
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-06 09:04
Stom van me. De voeding is een Corsair AX760. Deze komt uit 2016.

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-05 14:14
Klinkt inderdaad alsof het een voeding probleem is.
Het merk/ type maakt niet uit: alle voedingen kunnen gebreken gaan vertonen.

Mijn advies: een nieuwe voeding.

Make music, not war

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat ik 1 en 1 bij elkaar optel maar je gebruikt stroomaansluitingen zonder aarde en daarna schroef je een HDD (metaal) vast op je mogelijk niet-geaarde kast en die sluit je dus met een SATA-kabel weer aan op je moederbord? Ongetwijfeld zit ik helemaal mis maar puur op logica-niveau heb je dus je ongeaarde stopcontact dus mogelijk via de HDD verbonden met je moederbord?

Ja, de interne kabels zijn allemaal mooooi van plastic omhulsel etc. etc. maar je geeft zelf ook al aan dat sinds het plaatsen van de HDD je rare dingen ervaart.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True