Hoi Forumleden...
Een algemeen vraagje of onderstaande mogelijk is.
Gewenst:
Een "netwerk share" aanmaken (of meerdere) voor één of meerdere users
De "storage" unit moet zich op Locatie A bevinden.
Mijn simpele verstand zegt dat je dan een verbinding moet maken in de trend van
<ip-adres NAS>/NetwerkShare1. (voor user A/B/C)
<ip-adres NAS>/NEtwerkShare2. (voor user E/F/G)
Stel nu dat ik een oplossing nodig heb voor het geval dat deze storage unit op locatie A onbereikbaar is.
Wat kan je dan als oplossing bieden dat diezelfde share ook beschikbaar is op locatie B
+ vanop de PC van user A/B/C/E/F/G moet de overschakeling van Storage unit A naar Storage unit B foutloos en zonder interactie van de user verlopen....
maw eindgebruiker merkt er niets van dat de netwerkshare is gewisseld van Locatie A naar Locatie B
Kan je bv een Synology Nas "spiegelen" (beide hebben wel een verschillend IP adres) maar de netwerk share is gelinkt aan één adres en de NAs zal onderling zelf wel uitmaken of de user nu naar Locatie A of Locatie B schakeld.
ah.. liefst oplossing met fysieke hardware, dus geen Virtuele toestanden ofzo
Een algemeen vraagje of onderstaande mogelijk is.
Gewenst:
Een "netwerk share" aanmaken (of meerdere) voor één of meerdere users
De "storage" unit moet zich op Locatie A bevinden.
Mijn simpele verstand zegt dat je dan een verbinding moet maken in de trend van
<ip-adres NAS>/NetwerkShare1. (voor user A/B/C)
<ip-adres NAS>/NEtwerkShare2. (voor user E/F/G)
Stel nu dat ik een oplossing nodig heb voor het geval dat deze storage unit op locatie A onbereikbaar is.
Wat kan je dan als oplossing bieden dat diezelfde share ook beschikbaar is op locatie B
+ vanop de PC van user A/B/C/E/F/G moet de overschakeling van Storage unit A naar Storage unit B foutloos en zonder interactie van de user verlopen....
maw eindgebruiker merkt er niets van dat de netwerkshare is gewisseld van Locatie A naar Locatie B
Kan je bv een Synology Nas "spiegelen" (beide hebben wel een verschillend IP adres) maar de netwerk share is gelinkt aan één adres en de NAs zal onderling zelf wel uitmaken of de user nu naar Locatie A of Locatie B schakeld.
ah.. liefst oplossing met fysieke hardware, dus geen Virtuele toestanden ofzo