Toon posts:

Extern domein koppelen aan TransIP VPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• meules
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-03 10:33
Hallo,

Ten eerste mijn systeembeheerder is gestopt dus wellicht is dit een domme vraag! Ik heb er niet heel veel verstand van.
Ik zou graag een extern domein naam willen koppelen aan mijn VPS van TransIP. De domeinnaam is gehost bij Exact hosting. De VPS dus bij TransIP.
Mijn probleem is nu dat ik niet weet wat ik met nameservers moet doen.

Wat ik gedaan heb is het volgende:
- Ik heb in Exact hosting een A record aangemaakt naar het ip adres van de server.

Naam: @ Type: A Waarde: ip adres server

Als ik nu de domeinnaam probeer te openen krijg ik een website te zien die reeds op mijn server staat.

Omdat de Transip nameservers alleen gebruikt mogen worden als het domein ook bij TransIP gehost is, kom ik dus nu in de problemen :)

Wat moet ik nu precies met die Name servers doen? Vul ik nou bij TransIP iets in of moet ik bij Exact hosting iets doen?

Of zit ik nou heel moeilijk te denken en is een A record genoeg? Of is het feit dat er een website geopend word zodra ik het domein probeer te openen het teken dat het werkt maar dat er op de server iets fout staat ingesteld?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Nameservers kan je in principe houden bij je domeinreseller.

Qua records, dat ligt eraan of je ook mail ed wilt gebruiken dan moet je ook een MX record aanmaken

Wat voor pakket draait er op je VPS? Directadmin of Plesk? Ik denk dat je het domein daar ook even aan moet maken.

[Voor 17% gewijzigd door Mrk87 op 20-09-2018 19:49]

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nameservers kun je laten zoals ze zijn, als je bij dezelfde registrar wil blijven.

Je moet je A record aanpassen naar het IP van de VPS. Vervolgens zul je ook in de webserver (bijv. Apache) wat moeten configureren zodat deze de domeinnaam goed doorstuurt naar de locatie op de VPS waar je de site hebt staan.

Een VPS heeft lang niet altijd een pakket als Directadmin of zo, heb je die? Dan kun je het daarin configureren en zou het redelijk eenvoudig zijn. Anders moet je het via met bijvoorbeeld SSH aanpassen. Google op je OS met iets als 'configure apache virtual hosts' en dan moet je wel een howto kunnen vinden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• meules
@Mrk87 @Bastien
Ok ik zit dus in de goede richting :) Ik wil enkel het domein doorsturen naar de VPS. Mail loopt via dat Exacthosting.

Op de VPS staat geen pakket als Direct admin of Plesk ed. Waarom weet ik niet...
Ik heb deze link https://www.digitalocean....hosts-on-ubuntu-14-04-lts gevolgd om een virtual host aan te maken (ik heb ubuntu 16.04).

Ik doe alles met WinSCP en Putty.
Mss is dit een beetje offtopic dan weer maar ik heb in dat virtual host bestand het volgende (niet alles geplakt):

ServerName extern-domeinnaam.nl
ServerAlias www.extern-domeinnaam.nl
DocumentRoot /var/www/map-van-domein

Dat zou dan goed moeten zijn, toch?!

In ieder geval bedankt tot zo ver :)

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, dat zou moeten werken als je de howto zo gebruikt. Maar kwestie van proberen, desnoods met een simpel index.html om te testen of het overkomt. :)

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• meules
@Bastien @Mrk87

Ok bedankt dan moet ik er denk ik wel uit komen. Ik heb zo'n vermoeden dat ie het niet doet vanwege een SSL certificaat en het alleen accepteren van https verbindingen.

Weet ik iig dat de instellingen kloppen.

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:06
@meules,

Voor DirectAdmin en Plesk moet je extra betalen, als je dat niet nodig hebt kies je er ook niet voor ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee