Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slimfab
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 29-05 18:33
Ik zoek een?
Een videokaart en een hardeschijf. Daarnaast maakt de computer een enorm hard en storend geluid na een paar uur activiteit, ik weet niet exact wat het probleem is maar via deze (mega) link kun je het zelf horen en de computerkast bekijken. Wellicht kunnen jullie hiermee het probleem identificeren.

Wat is je budget?
Mijn budget is voorlopig 300 euro (hoe minder hoe beter). Alles hoeft niet perse in een keer vervangen te worden. Eerst moet het storende geluid opgelost worden, dan kan de hardeschijf worden vervangen en dan de videokaart.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
• CoolerMaster Elite 310 ATX Zwart
• CORE i7-2600 3.40GHZ
• Seagate Barracude 1TB SATA III / 7200 RPM
• Microsoft Windows 7 Home premium SP1 64
• Sony Optiarc DVD+RW
• A-DATA 4096 MB DDR3/1333 (PC10600) AM1 – 4 Keer
• Hi 2.5” Samsung 128GB SSD 830 MZ-7PC128
• Asus P8Z68-V LX S1155, Z68, USB 3, SATA 6
• CoolerMaster 500W Elite voeding
• Asus Radeon 5450/SILENT/DI/1GD3(LP)

Aanvullende informatie:
Ongeveer 4-5 jaar geleden heb ik deze computer samengesteld. Nu begin ik tegen een aantal problemen aan te lopen. De 1TB hardeschijf maakte een tijdje behoorlijk wat geluid en lijkt het opgegeven te hebben. De computer herkent deze hardeschijf alleen nog als onbekend apparaat en ik kan er verder niks mee, ik hoop mijn bestanden er nog vanaf te kunnen halen maar ik weet niet of dit mogelijk is

De computer wil ik gebruiken voor vooral gebruiken voor films en voetbal kijken en af en toe wil ik games spelen zoals pubg of cities (gamen is geen vereiste maar zou wel fijn zijn). Ik zou graag advies krijgen voor een videokaart, hardeschijf en welk component vervangen moet worden om het storende geluid te stoppen. Voor wat het waard is: er moeten 2 beeldschermen op aangesloten worden en als het kan wil ik de televisie aansluiten via een HDMI kabel.

Als mensen nog vragen hebben dan hoor ik het graag! Bedankt voor het lezen en meedenken.

Edit: YouTube: Computer kast link op youtube

[Voor 8% gewijzigd door Slimfab op 20-09-2018 19:29]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:39
Filmpje kan je een paar seconden kijken en daarna downloaden. Dat doe ik niet. Kan je deze niet op YT zetten?

De voeding adviseer ik ook zeker te vervangen, als eerste na het oplossen van het geluid. Het is namelijk nooit een goede voeding geweest, behoorlijk slecht zelfs.

• Luckei
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-06 20:46
Allemachtig dat filmpje, lijkt wel alsof er een fan aanloopt.
Kun je niet voelen of er ergens trillingen vandaan komen en dan hier rapporteren wat er zo loopt te trillen?

Wat betreft je HDD, als je PC deze al niet meer fatsoenlijk herkend kan dit nog een lastig verhaal worden als je daar data van af wil halen.

Eerlijk gezegd, met al deze klachten, zou ik overwegen om door te sparen voor een compleet nieuwe build.

• Slimfab
Uszka schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:14:
Filmpje kan je een paar seconden kijken en daarna downloaden. Dat doe ik niet. Kan je deze niet op YT zetten?

De voeding adviseer ik ook zeker te vervangen, als eerste na het oplossen van het geluid. Het is namelijk nooit een goede voeding geweest, behoorlijk slecht zelfs.
YouTube: Computer kast. Ik denk dat het geluid ook komt van de voeding of de fan. Is er een manier dat ik dit kan testen?
Luckei schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:21:
Allemachtig dat filmpje, lijkt wel alsof er een fan aanloopt.
Kun je niet voelen of er ergens trillingen vandaan komen en dan hier rapporteren wat er zo loopt te trillen?

Wat betreft je HDD, als je PC deze al niet meer fatsoenlijk herkend kan dit nog een lastig verhaal worden als je daar data van af wil halen.

Eerlijk gezegd, met al deze klachten, zou ik overwegen om door te sparen voor een compleet nieuwe build.
Ik zal later proberen aanwijzingen te vinden.

Ik denk dat de computer nog wel even mee kan als deze problemen verholpen zijn. De computer gebruik ik ook niet meer zo fanatiek dus investeren in een hele nieuwe pc vind ik nu lastig. Als er geen andere optie is dan moet ik het overwegen, zou het heel jammer vinden.

• Uszka
Trek de stekker van de casefan er eens uit en doe dit ook, maar dan heel kort, bij de fan van de cpu koeler om te zien of een van deze twee de oorzaak van het geluid is.

[Voor 22% gewijzigd door Uszka op 20-09-2018 19:47]

• SonyEricsson
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-06 22:24
Een van je fans loopt niet goed. (ik denk die van je gfx kaart)
Gewoon de rotatie van je fans even stoppen, door je vinger oid ertussen te steken of op de fan te drukken.

Je hebt al een SSD, dus gewoon een vervangende data schijf kopen en je bent klaar.
Een videokaart samen met een i7 2nd gen is wat tricky, vanuitgaand dat je op 1080p en later eventueel in 1440p wilt gamen: Een 2e handje 1070 non ti is wel te doen. Die kan je nu wel vinden vanaf 230 zoiets. Ruim voldoende voor de spellen die je speelt en voor de nieuwe spellen kan het een beetje compenseren voor je i7. Dan wordt het wel spelen op 1080p denk ik.

• Slimfab
Ik heb jullie suggesties uitgeprobeerd en het geluid stopt niet, ben er bijna zeker van dat het weg komt van de voeding.

@SonyEricsson Bedankt voor de videokaart tip! MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G had ik in gedachten maar wellicht is het beter om een tweedehandse met betere specs te kopen. Hiermee kan ik dus 2 beeldschermen aansluiten en ook de tv!

De huidige ssd schijf is 120gb dus ik hoopte eigenlijk op een tweede schijf die ook games kan draaien, onlangs las ik op dit forum dat de SSD niet perse noodzakelijk is voor games. Wat denken jullie?

En suggesties voor voeding dat hier ook bij past?

• Uszka
Als voeding pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W welke van heel goede kwaliteit is en prima mee kan naar een volgend systeem.

• Slimfab
@Uszka Zonet de bitfenix voeding geïnstalleerd. De computer loopt soepeltjes en stil en het aansluiten was een makkie. Straks even de kabels netjes maken. Dat was een uitstekende keuze! Bedankt.

@SonyEricsson Wat betreft de hardeschijf, ik had het niet goed gelezen (dom). Ik ga wel voor een SSD maar niet van Samsung, de crucial mx500 lijkt ook een uitstekende hardeschijf te zijn.

De videokaart wacht ik nog even mee, een tweedehandse is denk ik ook een te groot risico. Misschien ga ik toch voor de MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G, als er hier aanmerkingen op zijn dan hoor ik het graag. De monitor waarop word gegamed is 27 inch van Shimian (voor wat het waard is).

• Baloes
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 15:03
Een veel betere kaart dan die 1050ti is de pricewatch: Asus ROG-STRIX-RX570-O4G-GAMING

Kost nog geen 5 euro meer. Als je die bij Azerty koopt krijg je er ook nog eens 3 gratis games bij waaronder Assassin's Creed Odysey... Dat is (bijna) een nobrainer 🙂

Ff reviewtje van zomaar een Rx 570 om een indruk te krijgen van de prestaties : https://www.techpowerup.c...phire/RX_570_Pulse/8.html

[Voor 17% gewijzigd door Baloes op 22-09-2018 15:44]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True