Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Upgrade RAM Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ik zoek een?
Upgrade kit ram geheugen voor mijn pc/server. 32GB kit

Wat is je budget?
Qua prijs zie ik ze gemiddeld rond de 200-250 gaan dus in deze range wil ik eigenlijk wel maximaal blijven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet een voorkeur, enigste wat ik graag wel wil hebben is dat hij zo laag mogelijk is ivm cpu koeler :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De geheugen zal worden gebruikt in mijn computer/server (Desktop pc).
Op het moment in het bezig van 16GB in de computer, maar merk bij sommige spelletjes/dingen wat ik doe dat hij toch nog aardig wat geheugen weg eet en de games daardoor niet echt meer soepel willen draaien (Denk hierbij bijvoorbeeld aan modded minecraft met 300+ mods ;) )
Maar mijn pc is tevens ook mijn storage/server voor media (Films/Muziek) en ook gelijk mijn game pc.

Wat heb ik zelf gevonden?
Op het moment draai ik op een MSI Z97 Gaming 3 moederbord, dus zover ik begreep qua specificaties ben ik gelimiteerd tot een 1333 of 1600 geheugen?
Maximaal 32GB wordt ondersteund dus dat komt gelukkig goed uit!

Wanneer ik kijk op de pricewatch kom ik eigenlijk maar 2 setjes tegen wat waarschijnlijk het beste zal uitkomen naar mijn wensen. (Qua hoogte)
Alleen echter weet ik niet zeker of mensen eventueel ervaring hiermee hebben of zeggen van: Deze is beter (Graag met duidelijke reden waarom)
Zou ik ook veel verschil merken tussen een 1333 of 1600 geheugen?
Doe ook veel grote builds met LDD (Lego digital Designer) of met Stud.io (Geen idee of de snelheid van het geheugen er iets mee te maken kan hebben?)

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Vengeance CML32GX3M4A1600C10€ 209,45€ 209,45
1Corsair XMS3 CMX32GX3M4A1600C11€ 218,99€ 218,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,44

Bedankt alvast! (Zie ook tevens dat er een advertentie staat op V&A met 1 van de desbetreffende sets hierboven voor ruim 80 euro onder de prijs... Misschien is dat eventueel een optie? Echter helaas geen garantie erop dus zit nog in dubio wat beter zal zijn. 80 euro meer uitgeven en garantie, of 80 euro minder en geen garantie)

Beste antwoord (via kokkie20 op 20-09-2018 19:08)

• kh65
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 13:39
Ik zou zeker gaan voor tweedehands. Er staat genoeg te koop voor rond de 80-100 euro voor 2x8GB.

Een optie is ook nog om 2x4GB toe te voegen voor een totaal van 24GB.
(16GB is toch meestal ook al genoeg voor games, dus 32GB is wel wat overkill denk ik, 24 is een middenweg; je wilt toch in zo'n oudere PC ook weer niet al te veel geld investeren?)

1333 of 1600 zal je bij de meeste dingen geen verschil in merken volgens mij.
Wel kan 4 banken geheugen de snelheid iets naar beneden brengen.
En er is ook nog wel een kleine kans op instabiliteit met 4 banken geheugen.
Dit alles hangt van moederbord af en mogelijk ook van de geheugen latjes.
Instabiliteit kun je soms ook verbeteren / oplossen met timings-instellingen.

Ik zou gaan voor 2x4GB extra welke je voor een schappelijke prijs (40 - max 50 euro) 2de hands kunt kopen.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou niet zo vasthouden aan kitjes van 4. Gewoon 4 losse modules gaat ook prima werken, zeker als je 4 dezelfde koopt. Dat verruimt je keuze behoorlijk waarschijnlijk.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Kijk gewoon voor 16GB gelijke aan wat je nu hebt @kokkie20

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kh65
Ik zou zeker gaan voor tweedehands. Er staat genoeg te koop voor rond de 80-100 euro voor 2x8GB.

(16GB is toch meestal ook al genoeg voor games, dus 32GB is wel wat overkill denk ik, 24 is een middenweg; je wilt toch in zo'n oudere PC ook weer niet al te veel geld investeren?)

Ik zou gaan voor 2x4GB extra welke je voor een schappelijke prijs (40 - max 50 euro) 2de hands kunt kopen.

• kokkie20
  • Nu online
TERW_DAN schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:47:
Ik zou niet zo vasthouden aan kitjes van 4. Gewoon 4 losse modules gaat ook prima werken, zeker als je 4 dezelfde koopt. Dat verruimt je keuze behoorlijk waarschijnlijk.
Natuurlijk dat werkt ook nog, zelf niet eens over nagedacht :F
Sorry echt lange tijd geleden dat ik wat in mijn computer moest doen, en niet echt met de ICT bezig ben geweest de laatste tijd dat ik deze optie totaal vergeten ben!
Bedankt hier kan ik in ieder geval wat mee!
Zijn er nog dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden?
Bijv die 1333 of 1600
Dan heb je ook nog die 9-9-9-24 dingen?
Hackus schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:48:
Kijk gewoon voor 16GB gelijke aan wat je nu hebt @kokkie20
Zit nu 4x4 in dus helaas kan ik er niet meer bij douwen :(
kh65 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:54:

Zie antwoord hierboven :) Zit helaas al een 4x4GB in en alle slots zijn dan al bezet, zou eventueel kunnen kijken of er een 2x8 is in dezelfde serie die ik erin heb zitten.

---
Ik ga even wat onderzoek online doen om te kijken naar eventuele upgrades qua geheugen, bedankt iedereen voor de zo snelle reacties! _/-\o_

• kh65
Zijn er nog dingen waar ik eventueel rekening mee moet houden?
Bijv die 1333 of 1600
Dan heb je ook nog die 9-9-9-24 dingen?
[...]

Zit nu 4x4 in dus helaas kan ik er niet meer bij douwen :(

[...]
1600Mhz is iets beter dan 1333Mhz.
CAS 9 is iets beter dan CAS 10 (maar ook vaak iets duurder).

Sorry, had niet door dat je al 4x4 had.
Maar dan nog zou ik 2x van die 4 vervangen door 2x8.
En hetzelfde merk/type is iets beter, maar andere merken werkt meestal ook wel.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
V&A aangeboden: 32 GB RAM - 4 * 8 GB RAM Corsair Veel goedkoper dan dit zal het niet worden.

• kokkie20
  • Nu online
Ok top dan ga ik even rondsnuffelen om te kijken wat het beste past binnen mijn budget en wensen!
Bedankt voor de snelle reacties allemaal nogmaals! Wordt zeer gewaardeerd :)
Die zag ik inderdaad, ga zo even een pb opstellen voor diegene :)
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True