Wat is het verschil tussen een PTZ camera en een PTZF camera?
Vraag
Beste antwoord (via ranimyzer op 20-09-2018 19:42)
Bij een PTZF camera kan je naast de pan, tilt en zoom ook de focus bedienen. Bij een PTZ camera is dit niet mogelijk; die hebben geregeld fixed-focus of autofocus.
Ik vraag me wel af in hoeverre de PTZF term door iedereen goed wordt gebruikt, het zou me niets verbazen als er ook PTZ-camera's met focus control op de markt zijn.
Ik vraag me wel af in hoeverre de PTZF term door iedereen goed wordt gebruikt, het zou me niets verbazen als er ook PTZ-camera's met focus control op de markt zijn.
Alle reacties
ik moet ergens starten en ben hier gestart
die vraag moet ergens gesteld worden om er een antwoord op te kunnen krijgen 

Hikvision PZTF geeft 3 resultaten op Google; allen hebben niks te maken met "camera's". Ik kon de term PZTF los ook niet terugvinden, gelinkt aan camera's. Ik denk dat er een letter / begrip is weggevallen.Fietsbel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:30:
Google is een ideale manier om je zoektocht mee te starten.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Eerste hit op Google: F= Focus.ranimyzer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:33:
het is PTZ en PTZF
ik weet dat de betekenis => Pan-Tilt-Zoom-Focus is maar wat houd het juist in tegen over een PTZ camera
Dat een PTZ dus geen focus heeft?ranimyzer schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:35:
ik weet dat de betekenis => Pan-Tilt-Zoom-Focus is maar wat houd het juist in tegen over een PTZ camera
/edit: variabele focus, waarschijnlijk
[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 20-09-2018 18:37]
Bij een PTZF camera kan je naast de pan, tilt en zoom ook de focus bedienen. Bij een PTZ camera is dit niet mogelijk; die hebben geregeld fixed-focus of autofocus.
voila Mercie Deceipher dat moest ik weten
thx

Ik heb al een PTZ-Camera met focus dus wist niet wat het verschil wasRyanirin schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:13:
Pagina: 1