Vraag

Anoniem: 1118351

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo ik heb een eigen auto en heb dit kwartaal 600 km zakelijk gereden, en privé veel meer

Nu is mijn vraag ik heb geen ritten administratie moet ik dan de btw die ik over mijn km vergoeding heb gevraagd (op de factuur) afdragen aan de belastingdienst?

Alle reacties

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja, alle BTW die jij ontvangt moet je afdragen.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je BTW en km-administratie moet te allen tijden kloppend zijn voor de belastingdienst. Vraag het anders even na bij degene die de boekhouding voor je doet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je bent ZZP'er? Hoeveel heb je gerekend aan vergoeding per kilometer? Is de auto op naam van de zaak of prive?

Over het algemeen is het andersom: bij geen rittenregistratie, heb je geen poot om op te staan. Dat is juist ingesteld door de fiscus om eventuele fraude te voorkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:49
BTW op je factuur draag je altijd af. Dat het voor reiskosten is, maakt het niet anders dan de andere BTW.

Daar tegenover dat je BTW-compensatie geniet over een deel van je verbruikskosten. Google even op “BTW-compensatie“.

Edit: antwoord gaat uit van een privé-auto, vanwege de woorden “eigen auto” in de OP. Zit de auto in het zakelijk vermogen, dan gelden andere regels.

[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 20-09-2018 18:11 ]