Anoniem: 680600

Topicstarter
Hallo

Ik heb een Karma Grip met mijn Gopro 5 black waar ik tevreden van ben. Is handig maar wel een zwaar "fragiel" ding. Ik gebruik die gewoon te weinig.

Ben van plan om de Gopro 7 te kopen. Ik zie dat HyperSmooth video gepromoot word bij de 7 BLACK. Gimball effect zonder gimball dus.

Voorbeeldfilmpje: https://shop.gopro.com/EM...ack/CHDHX-701-master.html

Ik vraag me nu af of die Karma Grip nog zoveel meerwaarde heeft als je dit hebt. Ben nu aan het twijfelen om tegelijkertijd mijn Karma Grip te verkopen indien ik de 7 BLACK aanschaf.

Wat is jullie mening hierover?

Ik lees net dit:

Outwardly, the new GoPro is very similar to last year’s but there are some notable changes on the inside. Specifically, the stabilisation technology that’s been built into the camera. The company calls it ‘HyperSmooth’ and claims that the gimbal technology that makes up the £300 Karma grip accessory is now right there inside the camera. ‘It’s going to save our customers hundreds of dollars,’ Woodman explained to Metro, with the kind of intense energy you would expect from the founder of an action camera company. ‘We’re upping the bar not just for our cameras but for the digital imaging industry as a whole,’ he said. Nick Woodman is the CEO and founder of GoPro (Image: GoPro) The HyperSmooth function can be enabled at 960 or 1,440 resolution but doesn’t yet reach up to 2.7k or 4k – the other two display settings the Hero 7 Black offers. Similarly, it doesn’t preclude you using the Karma grip but Woodman says it should only be necessary when you’re shooting in particularly unstable environments.

Dus een beetje twijfelgeval. In 4K of 2.7K filmen zou je dus nog de Karma Grip nodig hebben?

Mvg

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 680600 op 20-09-2018 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
Het gooit de helft van je beeld weg.... Gewoon een camera kopen met fatsoenlijke stabilisatie als je liever geen gimbal gebruikt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Video ziet er wel akkelig goed uit, als die stabilisatie echt zo goed werkt dan voeg ik er wel eentje toe aan het arsenaal. Heb nu de gewone Hero (de instapper die begin dit jaar uitgekomen is) en daar ben ik al erg over te spreken. Veel beter dan de Sony die ik hiervoor had.

www.jessekraal.nl

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-06 17:53
Bekijk het eens vanuit een punt wat natuurkundig mogelijk is..vrij kleine camera, en veel geschud tijdens bij het opnemen. Hoe krijg je beeld dan stabiel? Croppen. Hoe minder geschud (gimball) hoe minder crop nodig is om het beeld stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 22:50
Volgens de website van GoPro werkt Hypersmooth ook in 4K en 2.7K resoluties, alleen niet bij alle framerates. Bij bijvoorbeeld 2.7K / 120fps is er geen stabilisatie en dan is een Karma Grip misschien wel fijn om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Twijfel twijfel dus... Ik moet zeggen dat ik de Karma heel leuk vind (super beelden) maar ook heel nadelig soms "voor mijn doeleinden".

1) Ik gebruik hem sowieso veel te weinig
2) Bij het skieen kan ik me inbeelden dat als je zou vallen met je gewicht op die karma of per ongeluk laat vallen op een harde ondergrond dat die gewoon snel stuk is dus hou ik mij in wat ook niet de bedoeling is.
3) Op mijn vakantie in Spanje deze zomer was het gewoon een lomp ding om overal mee te sleuren bij het bezoeken in steden.

Zonder die karma met een kleine pole kan ik die gewoon in mijn broekzak steken en mag hij zelfs ook eens vallen zonder dat ik mij daar zorgen om moet maken.

Ik film meestal 4K in 25 of 50 fps dus hypersmooth enabled dan. Dank voor de link/verduidelijking.

En denk dat ik die karma grip snel 2ehands kan verkopen aan een nog goeie prijs aangezien er heel weinig aanbod is.

Conclusie dan : Al bij al zal die karma grip nog altijd superieur zijn tov hypersmooth maar zal voor mezelf moeten uitmaken of hypersmooth voldoende is voor mij en indien zo die grip verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-02-2019
Net als "Gemekker" zie ik ook op internet dat Hypersmooth wel beschikbaar is in 4K en 2.7K. Alleen op de Gropro Hero 7 Black.

Hypersmooth zou beschikbaar zijn op: Wide, 4K, 60 frames, verhouding 16:9. Dat zal dan wel NTSC zijn.
Beschikbaar op Superview, 4K, 30 frames.

Kijk ook eens op deze website bij het kopje frame rates support: http://www.hispeedcams.co...abilization-but-same-fps/

Ik ben benieuwd of Hypersmooth vreemde bijwerkingen heeft. Zoals je soms ziet bij bewerkingssoftware. Denk aan Flux of Lens correctie profielen. Op mijn Hero 4 gebruik ik de laatste tijd vaak Lineair mode. Deze werkt erg goed. Beter dan perspectief bewerking op de computer. Geen idee of Lineair ook op de Gopro Hero 7 Black beschikbaar is?

Wat ik nu op internet aan beelden heb bekeken ziet Hypersmooth er goed uit.
Verder lijkt de Hero 7 Black iets verbetert qua kleur en contract en het geluid klinkt m.i. ook beter t.ov. de Hero 6.

Je geeft aan dat je de Karma Grip weinig gebruikt. Voor mij zou dit een no-brainer zijn.
Als Karma Grip het filmen tegenhoudt zou ik voor de Gopro Hero 7 Black kiezen.
Voor absolute beeldkwaliteit kies je de Karma Grip.
Ga je voor flexibiliteit, draagbaarheid dan kies je de Hero 7 Black. Je moet wel kunnen filmen. En niet de Gopro binnenlaten omdat de Karma Grip nat kan worden etc... Neem een 3-way of een Chinese namaak. Lekker licht plastic gripje waar weinig mis mee kan gaan.

Anyway, wacht nog wat (onafhankelijke) reviews af. En maak dan je beslissing. Ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Namenick34 op 01-10-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@Anoniem: 680600 Zie deze video (vanaf 7:14)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
GoPro Hero 7 Black Footage Collection: HyperSmooth/TimeWarp/Gimbal Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super interessant. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:37
Ik heb momenteel de Hero 5 en heb net de Feiyu G6 gekocht. Die laatste heeft precies wat problemen dus ik stuur die retour. Ik heb wat nagedacht om de 5 te verkopen en voor de 7 te gaan maar toestel is amper 8 maand oud en ik vrees dat ik wat veel verlies ga maken.

Aan de andere kant kost de Karma €350, meer dan m'n Hero 5 zelf :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namenick34
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-02-2019
Langzaam lijken er wat meer onafhankelijke reviews op internet verschijnen.

Wat onderstaande video laat zien is het verschil tussen crop en gimbal. Gimbal corrigeert de positie van de camera. Terwijl een digitale crop de schokken vermindert. Als ik het zo goed verwoord.

Ook vergelijkt hij het geluid van de Hero 4 met de Hero 7 Black. Hoewel zijn conclusie klopt, moet je de Hero 4 bij regen al in de case stoppen, terwijl de Hero 7 waterdicht is zonder case. Zonder case heeft de Hero 4 goed geluid maar is de camera niet (spat) waterdicht, hetgeen wel het geval is bij de Hero 7.

YouTube: Is GoPro Hero 7 Stabilization All Marketing Magic? // Gopro Hero 7 S...

[ Voor 94% gewijzigd door Namenick34 op 05-10-2018 13:52 ]

Pagina: 1